Unilever’e ‘Tüm değer zincirinde sürdürülebilirlik’ Projesi ile Sürdürülebilir İş Ödülü

Unilever, “Tüm Değer Zincirinde Sürdürülebilirlik” Projesi ile 'Sürdürülebilir İş Ödülleri 2015'te, bu yıl ilk kez verilen ‘Tedarik Zinciri Yönetimi’ kategorisinde ödüle layık görüldü.

Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen ve iş dünyasının sonucunu merakla beklediği “Sürdürülebilir İş Ödülleri 2015” sahiplerini buldu. 8 farklı kategoride, KOBİ ve büyük şirketlerin başvuru yapabildiği organizasyonda, Unilever, tüm tedarik zincirini kapsayan sürdürülebilir iş modeli uygulamaları ile Tedarik Zinciri Yönetimi kategorisinde ödül kazandı. Unilever’in ödülü, Yeşil İş 2015: Sürdürülebilir İş Zirvesi’nde Unilever Türkiye Tedarik Zincirinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Nihal Temur’a takdim edildi.

Unilever Türkiye Tedarik Zincirinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Nihal Temur, tedarik zinciri uygulamalarının sadece kendi operasyonlarını değil, tüm değer zincirinde paydaşlarıyla birlikte yarattığı etki alanıyla değişime katkı sağlamayı ve sürdürebilirliği tüm iş modellerine yaymayı amaçladıklarını söyledi.

Temur, “Unilever Tedarik Zinciri uygulamalarıyla her zaman olduğu gibi öncü pozisyonumuzu korumak istiyoruz. Hem kapsam genişliği hem de etki alanı olarak Unilever Tedarik Zinciri Uygulamalarının diğer uygulamalardan farklılaştığını düşünüyoruz. Bununla beraber elde ettiğimiz sonuçlar gösteriyor ki, sürdürülebilirlik çevresel etkileri azaltmak için maliyetleri artıran projelerden ziyade işimizin devamlılığını sağlayan ve şirketleri hem sorumlu hem de karlı büyümeye götüren bir iş modeli” diye konuştu.

Unilever, Tedarik Zinciri kapsamında toplam 8 fabrika, 3 merkezi depo, 1.700’den fazla çalışan, 900’den fazla distribütör ve müşteri teslimat noktası, 1.200’den fazla tedarikçi ve 1 milyon tona varan üretimle Sürdürülebilir Tedarik Zinciri uygulamalarını hayata geçiriyor.

Unilever hakkında

Unilever, 190’dan fazla ülkede satılan ürünleri ile her gün 2 milyar tüketiciye ulaşan, Gıda, Ev ve Kişisel Bakım Ürünleri konusunda dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde 172.000 çalışanı olan Unilever, 2014 yılında 48,4 milyar Avroluk yıllık satış hacmine ulaşmıştır. Şirketimizin kapsama alanının yarısından fazlası, gelişen ve yükselen pazarlarda yer almaktadır (%57).

Unilever Türkiye portföyünde; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Fruttare, Nogger, Magnum, Max, UFS ve Vaseline markaları yer almaktadır.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı şunları hedeflemektedir:

  • Büyümeyi çevresel etkilerden ayırmak
  • Bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olmak
  • 2020’ye kadar milyonlarca insanın geçim kaynaklarını iyileştirmek

Unilever, 2015 Dow Jones Sürdürülebilirlik İndeksinde sektörünün bir numarası seçilmiştir. Unilever, FTSE4Good Endeksinde ise en yüksek çevresel skor olan 5'e yükselmiştir. 2014 GlobeScan/SustainAbility yıllık anketinin Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri listesinde dördüncü kez üst üste birinci sırada yer alan Unilever, 2015 yılında, Oxfam’ın Behind the Brands Scorecard Listesinde en sürdürülebilir gıda ve içecek şirketi olmuştur. Unilever ayrıca LinkedIn’de de, tüm sektörlerde dünyanın en çok aranan ilk 3 işvereninden biridir. Unilever ve markaları hakkında daha çok bilgi için, lütfen www.unilever.com.tr adresini ziyaret ediniz.

Bilgen Altinok - Basın Bilgi:Unite İletişim

T: 0 212 272 93 13

bilgen.altinok@unite.com.tr

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön