Yeditepe Üniversitesi ve Unilever işbirliği Türkiye’de yeni bir dayanışma sürecini başlatıyor

Endüstriyle işbirliğinde vakıf üniversiteleri arasında lokomotif konumunda olan Yeditepe Üniversitesi ile dünyanın en büyük hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri olan Unilever ortak bir çalışmaya imza attı.

Yeditepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nurcan Baç ve Unilever Türkiye Kişisel Bakım Kategorisinden Sorumlu Başkan Yardımcsı Şükrü Dinçer’in katılımıyla 12 Mayıs 2015 tarihinde imzalanan işbirliği protokolü, Türkiye’de kişisel bakım alanında yeni bir referans noktası oluşturma özelliği taşıyor.

Dünyanın en büyük hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri olan Unilever, hayat için değer üretme misyonuna üniversite işbirlikleri ile devam ediyor. Tüketici ihtiyaçlarının çözümü için yalnızca ürün değil, bilgi ve deneyimin de geliştirilmesini destekleyen Unilever, Türkiye’de ilk adımı sanayi işbirliklerinde vakıf üniversiteleri arasında öncü konumunda olan Yeditepe Üniversitesi ile birlikte atıyor.

Hergün dünyanın 190 ülkesinde milyarlarca kişiye ulaşan markalarının yanısıra inovatif yaklaşımları ve sürdürülebilirlik felsefesiyle dünyanın öncü kurumlarından olan Unilever ile Türkiye’nin en fazla patent sayısına sahip üniversitesi Yeditepe’nin arasında gerçekleştirilen bu işbirliği, inovatif alanda Türkiye’de yeni bir süreci ifade ediyor.

Pazara sunduğu markalarla Türkiye’de her ay 51 milyon tüketicinin yaşamının bir parçası olarak yer alan Unilever, inovasyonu büyüme kaynağının can damarı olarak nitelendiriyor. Bugün 8 fabrika yatırımı, 5.000’i aşkın çalışanı ve 36 ülkeye ihracatıyla Türkiye ekonomisine katma değer sağlayan Unilever Türkiye, Yeditepe Üniversitesi ile gerçekleştirdiği işbirliği doğrultusunda, kişisel bakım ürünlerinin tüketiciye sunduğu faydaları daha fazla artırmayı hedefliyor. 12 Mayıs 2015 tarihinde Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Kategorilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer ve Yeditepe Universitesi Rektörü Prof. Dr. Nurcan Baç’ın imzalanan anlaşma, Türkiye’de endüstri / üniversite işbirliğinde yeni bir dayanışma sürecinin de başladığını gösteriyor.

Unilever, dünya standartlarındaki yenilik taahhütünü Türkiye’de Yeditepe Üniversitesi ile sürdürüyor

Gerçekleştirdiği inovasyon yatırımlarıyla lider markalar yaratan Unilever, bugün kişisel bakım ürünleri alanında tüketici ihtiyaçlarına yönelik çözümlerinin kapasitesini artırma misyonunun bir sonucu olarak yeni bir projeyi daha hayata geçiriyor.  Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Kategorilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Şükrü Dinçer, Yeditepe Üniversitesi ile gerçekleştirilen işbirliğini şu sözlerle ifade ediyor; “Bilimsel gelişmeleri, tüketicilerimizin ihtiyaçlarını karşılayan ürünlere dönüştürmek, iş yapış biçimimizin ana hedeflerinden biri.

Hayata değer üretmek amacıyla bugün dünya çapındaki Ar-Ge fonksiyonumuzu 20 ülkede bulunan 6.000 profesyonel çalışanımızla yükseltmeye devam ediyoruz. Tüm dünyada 1 milyar Euro’ya ulaşmış/aşan Ar-Ge yatırımlarımızın ortak bir amacı var; tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için faydaları kanıtlanmış benzersiz ürünler yaratmak. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’deki çalışmalarımızda üniversitelerin bilgi ve deneyimlerini de hayat için değer üretme sürecimize dahil ediyoruz. 

Yeditepe Üniversitesi gibi patent sayıları değerlendirildiğinde, en çok patent alan ve ülkemizdeki sanayi ile işbirliğinde vakıf üniversiteleri arasında lokomotif konumunda olan bir kurumla ilk adımı atıyoruz. Bu işbirliğinin kişisel bakım alanında tüketici ihtiyaçlarına sağladığımız çözümleri daha büyük faydalara dönüştürürken, pazarın bu alandaki gelişimine de önemli ivmeler kazandıracağına inanıyoruz.”

Yeditepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nurcan Baç ise "Dünyanın öncü kurumlarından olan Unilever ile yapılan bu işbirliğinin iki kurum arasında yeni bir dayanışmanın da ilk adımını başlatacağını belirterek, “Yeditepe Üniversitesi olarak, bu işbirliği anlaşmasını çok önemsiyoruz ve Unilever’in bizi seçmiş olmasından dolayı son derece mutluyuz. 

Sanayi ile geliştirdiğimiz projeler, yaptığımız çalışmalar, öğrencilerimizin iş dünyasını tanımalarına, öğrendikleri teorik bilgiyi somut projelere dökmelerine imkân sağlıyor. Sektörünün önde gelen şirketleriyle yaptığımız bu çalışmalar sayesinde öğrencilerimiz, kariyerlerine daha etkin ve bilinçli bir başlangıç yapıyor. 

Üniversite – Sanayi işbirliğine çok önem veren üniversitemiz, kurulduğu günden bu yana sayısız projeleri hayata geçirerek, yenilikçi anlayışı yeni nesillere aktarmak ve uygulamalı araştırmaları ürünlere dönüştürmek noktasında kararlılığını sürdürmeye devam ediyor. Yeditepe Üniversitesi olarak bizler biliyoruz ki; bilime yatırım, gençlere yatırımdır, gençlere yatırım da ülkemize ve insanlığa yatırımdır” şeklinde konuştu.

Burcum Devrez Hocaoğlu - Medya İletişim: Yeditepe Üniversitesi

T: 0216 578 00 00 - 3060

burcum.hocaoglu@yeditepe.edu.tr

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön