Unilever ve WWF-Türkiye, 2015 sonuna kadar 100 satış ve dağıtım noktasını ‘Yeşil Nokta’ yapacak

Unilever Türkiye, satış ve dağıtım noktalarının ekolojik ayak izini azaltmayı hedeflediği Yeşil Nokta Projesi’yle bugüne kadar 20 noktayı ‘Yeşil Nokta’ yaptı. Yeni hedef, 2014 sonuna kadar 50, 2015 sonuna kadar 100 ‘Yeşil Nokta’ya ulaşmak…

Unilever Türkiye Satış ve Müşteri Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Tarık Yüksel, “Çevresel ayak izimizin ortalama %68’i tüketici tarafında oluşuyor. Tüketiciyle buluştuğumuz kilit nokta olan mağazalarda ve dağıtım noktalarında gerçekleştirdiğimiz Yeşil Nokta Projesi ile bir yandan iş ortaklarımıza kazanım sağlarken, diğer yandan çalışanları ve tüketicilerimizi sürdürülebilir yaşama nasıl katkıda bulunabilecekleri konusunda bilgilendiriyoruz” dedi.

Dünyanın önde gelen hızlı tüketim ürünleri şirketi Unilever, dünyada bir ilki gerçekleştirdiği ‘Yeşil Nokta’ Projesiyle satış ve dağıtım noktalarını birer ‘Yeşil Nokta’ya dönüştürüyor.

İş planını ‘Sürdürülebilir Yaşam Planı’ üzerine kurgulayan Unilever, WWF-Türkiye işbirliğiyle 2013 yılında başlattığı proje kapsamında, müşterisi olan satış ve dağıtım noktalarının ekolojik ayak izini azaltmayı hedefliyor.

Yeşil Nokta Projesi’ndeki gelişmeler hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Unilever Türkiye Satış ve Müşteri Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Tarık Yüksel, dünyamızın içinde bulunduğu çevresel sorunların, ancak herkesin kendi üzerine düşeni yapmasıyla aşılabileceğini, bu nedenle üretimden tüketime kadar zincirin her halkasının, üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmesinin çok önemli olduğunu vurguladı.

Yüksel: Yerel zincirler, sürdürülebilirlik mesajımızı iletecek önemli bir vitrin

Bu anlayışla, yerel market zincirlerini ve dağıtım noktalarını sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda birer ‘Yeşil Nokta’ya dönüştürmek üzere yola çıktıklarını belirten Yüksel, “Unilever olarak, çevresel ayak izimizin ortalama %68’i tüketici tarafında oluşuyor. Hammadde kaynaklarında bu oran %27-28 civarında, fabrikaların üretim sahalarına baktığımızda ise oranın %3’lere indiğini görebiliriz. Tüketiciyle buluştuğumuz kilit nokta olan mağazaların, ‘sürdürülebilirlik’ konusunda tüketiciyi bilgilendirebileceğimiz en önemli noktalardan biri, bir vitrin olduğunu düşündük. İşte Yeşil Nokta Projesi de bu fikirden doğdu” diye konuştu.

Hedefe ulaşan satış ve dağıtım noktası ‘Yeşil’ oluyor

Unilever Türkiye ve WWF-Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirilen Yeşil Nokta Projesi ile her bir mağazanın üzerinde tek tek çalışılıp o mağazanın konumu ve şartlarına göre ne yapılabileceği belirleniyor. Ardından da satış noktasıyla ulaşabileceği sürdürülebilirlik hedefleri paylaşılıyor. WWF-Türkiye, belli periyodlarla hedeflerde ne aşamada olunduğunu kontrol ediyor. Hedeflerine ulaşmaya hak kazanan mağazaya sürecin sonunda WWF-Türkiye tarafından ‘Yeşil Nokta’ diploması veriliyor. Diploma almaya hak kazanan marketin, yeni hedeflere konsantre olarak diplomayı elinde tutmak için sürdürülebilirlik çalışmalarına devam etmesi gerekiyor.

Unilever Türkiye Satış ve Müşteri Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Tarık Yüksel, tüketicileri ve market çalışanlarını hem Yeşil Nokta’da alınan aksiyonlarla ilgili hem de sürdürülebilir yaşama nasıl katkıda bulunabilecekleri konusunda bilinçlendirmenin büyük önem taşıdığını vurguladı. Market çalışanlarına süreçle ilgili eğitimler verilirken, tüketicileri bilinçlendirmek amacıyla mağaza içindeki alanlar ve mağaza girişleri kullanılıyor. Tüketiciler, mağaza içinde kurulan ‘Sürdürülebilirlik Köşeleri’ ile kendi hayatlarında nasıl değişiklikler yapıp bu ajandayı destekleyecekleri konusunda uzmanlar tarafından bilgilendiriliyor.

20 satış ve dağıtım noktası ‘Yeşil Nokta’ oldu, sırada 15 satış ve dağıtım noktası daha var…

2013 yılında başladıkları projede bugüne kadar 20 satış noktasının Yeşil Nokta diploması aldığını, 15’inde ise sürecin devam ettiğini vurgulayan Yüksel, , “ 7 Yerel Market, 7 Distribütör, 3 eczane, 3 Unilever ofis mağazası faliyetlerine ‘Yeşil Nokta’ olarak devam ediyor dedi. Yüksel, 2014 sonuna kadar 50, 2015 sonuna kadar 100 ‘Yeşil Nokta’ya ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.

Yeşil Noktaların önemli kazanımları

Yeşil Noktaların dış ışıklandırmada LED sistemler kullanarak %33 elektrik tasarrufu elde edebileceğini belirten Cem Tarık Yüksel, bunun da bir futbol sahasının yarısı kadar büyüklükteki orman alanının sağladığı karbon emisyonu faydasına denk geldiğini vurguladı. Yüksel’in verdiği bilgiye göre, bir Yeşil Nokta, su tasarruflu armatürler ve sensörlü musluklar kullanarak, normal musluklara kıyasla %85'e varan oranda tasarruf sağlayabilir. Enerji tasarruflu soğutucu kullanımı ile yılda 8,241 kWh enerji tasarrufu elde edebilir; bu da ortalama küçük bir aile aracının 55 depo yakıt harcamasına denk geliyor.

Yüksel, “Eminiz ki perakende sektörüne yeni Yeşil Noktalar kazandırdıkça çok daha fazla müşteriden talep alacağız. Günün sonunda, bu proje Yeşil Nokta’yı diğer noktalardan da ayıran, alışverişçinin tercih etmesi için önemli bir unsur olarak piyasada farklılık yaratacak. ‘Sürdürülebilir fark yaratmak’ isteyen işletmeler oldukça bu proje devam edecek” şeklinde konuştu.

Bayar: “Hem kurumlar, hem de doğa kazanıyor!”

WWF-Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Bayar da toplantıda yaptığı konuşmada şunları kaydetti: “İklim değişikliği soyut bir kavram olmaktan çıkıp, yerküre üzerindeki yaşamın sürdürülebilmesinin en önemli unsuru haline gelmiştir. Hal böyleyken, kurumların iş yapış şekillerini değiştirerek doğa üzerindeki baskılarını azaltmaları da hiç olmadığı kadar önemli hale gelmiştir. Yeşil Nokta Projesi'yle onlarca noktada enerji verimliliği ve doğal kaynak tüketiminin azaltılması yönünde böylesine bir seferberlik yaratabilmiş olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Programın Unilever'in de desteğiyle hızla yayılması sayesinde hem kurumlar, hem de doğa kazanıyor.”

Bilgen Altinok - Basın Bilgi:Unite İletişim

T: 0 212 272 93 13

bilgen.altinok@unite.com.tr

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön