Çocuklar Algida’yla, Algida çocuklarla büyüyecek

Türkiye’deki kişi başı yıllık dondurma tüketiminin 22 yılda 14 kat artarak 0,3 litreden 4,1 litreye yükselmesine öncülük eden Algida, pazar payını %77’ye çıkardı. 1,9 milyar TL’lik Türkiye dondurma pazarında yatırımlar ve yeni projelerle büyüyen dünya dondurma lideri, bu yıl çocuk portföyünde yaptığı 1,8 milyon TL’lik yatırımla devrim niteliğinde bir değişime imza atarak sorumlu pazarlamayı işinin odağına yerleştirdi.

Son dört yıldır istikrarlı bir büyüme gösteren Türkiye dondurma pazarı bu yıl 213 milyon litrelik hacimle 1,9 milyar TL’lik ciroya ulaşarak geçen yıla oranla %13’lük bir büyüme gösterdi. 1990 yılında pazara girişinden bu yana pazarın büyümesine en büyük katkıyı sağlayan Algida, kişi başı dondurma tüketiminin 0,3 litreden 4,1 litreye çıkarak 22 yılda 14 kat artmasına öncülük etti. “Türkiye’nin dondurmacısı” unvanını hak ettiğini kanıtlayan Algida, “Mutluluğu 4 mevsim paylaş” anlayışının karşılığını bu yıl %77’ye yükselen pazar liderliğiyle alırken, Türkiye’de tüketilen dondurmaların %38’ini oluşturan çocuk ürünlerinin geleceğini değiştirecek bir beslenme projesine imza attı.

1 milyar insanın sağlık ve esenliğine katkıda bulunma hedefiyle Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nda önemli bir yer tutan Beslenmeyi Geliştirme Programı dahilinde çocuk portföyündeki ürünleri porsiyon başına 110 kalori, 3 gram doymuş yağ ve 100 gram üründe 20 gram ilave şekerle sınırlayan Algida, ambalajlarında Aslan Max ve Beslenme Logosu’nun bulunduğu dondurmalarının beslenme kriterlerini sağladığını garanti ediyor.

Çocuk dondurma kategorisinde şimdiye kadar yapılan en büyük dönüşümü gerçekleştiren Algida, 6 yaşın altındaki çocuklara yönelik reklam yapmıyor. Tüm reklam filmleri, ambalaj ve satış noktalarında bulunan görsel malzemeleri bu kapsamla kısıtlayan Algida, 6-12 yaş arası çocuklara yalnızca çocuk beslenme kriterlerini %100 karşılayan ürünlerin reklamını yapacağının taahhüdünü de verdi. Algida, çocuk kategorisinde üretim yapan tüm üreticilerin aynı hassasiyeti göstermesiyle, Türkiye’deki çocukların dengeli ve yeterli beslenmesi adına olumlu sonuçlar elde edileceğine inanıyor.

“Dondurma pazarındaki büyüme potansiyeline inanıyoruz”

Son 4 yıldır pazarın son derece istikrarlı bir büyümeye imza attığını belirten Unilever Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, Türkiye dondurma pazarına ilişkin verileri paylaştı. Seçkin, “Türkiye, 213 milyon litrelik ve yaklaşık 1,9 milyar TL ciroluk bir pazar. Bu büyüklük Türkiye’yi dünya dondurma pazarında ilk 20 ülke arasına yerleştiriyor. 

Ciroya göre 14, litreye göre ise 18’inci sırada yer alıyoruz. Ancak net olan bir diğer gerçek de dünya sıralamasında kişi başı tüketimde dünyada 29’uncu sırada olduğumuz. Bu alanda önemli bir büyüme potansiyeline sahibiz, pazardaki büyüme potansiyeline inanıyoruz ve bu potansiyeli Algida’nın açığa çıkarabileceğini düşünüyoruz.Dondurma pazarındaki bu potansiyelin doğal bir sonucu olarak ikinci fabrikamızın temelini geçen yıl Konya’da atmıştık. Bu yıl içinde hizmete açacağız” diye konuştu.

Çocuk portföyüne 1,8 milyon TL yatırım

Algida’nın yatırım ve prensipleriyle Türkiye’de çocuklara yönelik sağlıklı beslenme politika ve uygulamalarının kararlı destekçisi olduğunun altını çizen Seçkin, “Hangi endüstride olursa olsun özel sektör kurumlarının çocuklara yönelik benzer adımlar atmasını yürekten istiyor, örnek oluşturabilmek için de gayret ediyoruz.Bu dönüşüm için başlangıçta 1,8 milyon TL’lik bir yatırım yaptık. Bu yatırımın dondurma pazarının büyümesine de katkıda bulunacağına inanıyoruz” dedi.

Gamze Koç - Medya İletişim / Excel İletişim Danışmanlığı

T: 0216 544 94 87

gamze.koc@excel.com.tr

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön