Algida’dan sorumlu çocuk iletişiminde örnek davranış

Çocuğun en sevdiği yiyeceklerin başında gelen dondurmaya “beslenme ve iletişim kriterleri” getiren Algida, çocuk portföyü dondurmalarının içeriğini porsiyon başına 110 kalori, 3 gram doymuş yağ ve 100 gramda maksimum 20 gram ilave şekerle sınırladı. Bu yıl itibarıyla üzerinde Beslenme Logosu bulunan Max ürünleri çocuklar için beslenme kriterlerini sağladığını garanti ediyor.

Unilever logo

Dünyada ve Türkiye’de dondurma pazarının lideri olan Algida, çocuk ürünlerinin geleceğini değiştirecek bir beslenme projesine imza attı. Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nda önemli bir yer tutan Beslenmeyi Geliştirme Programı dahilinde çocuk portföyündeki ürünleri porsiyon başına 110 kalori, 3 gram doymuş yağ ve 100 gram üründe 20 gram ilave şekerle sınırlayan Algida, ambalajlarında Aslan Max ve Beslenme Logosu’nun bulunduğu dondurmalarının beslenme kriterlerini sağladığını garanti ediyor.

Çocuk dondurma kategorisinde şimdiye kadar yapılan en büyük dönüşümü gerçekleştiren Algida, 6 yaşın altındaki çocuklara yönelik reklam yapmıyor. Tüm reklam filmleri, ambalaj ve satış noktalarında bulunan görsel malzemeleri bu kapsamla kısıtlayan Algida, 6-12 yaş arası çocuklara yalnızca çocuk beslenme kriterlerini %100 karşılayan ürünlerin reklamını yapacağının taahhüdünü de verdi. Algida, çocuk kategorisinde üretim yapan tüm üreticilerin aynı hassasiyeti göstermesiyle, Türkiye’deki çocukların dengeli ve yeterli beslenmis adına olumlu sonuçlar elde edileceğine inanıyor.

Algida çocuk dondurmaları beslenme kriterleriyle %100 uyumlu

Algida’nın çocuk portföyünde yaptığı öncü yeniliğin global altyapısından söz eden Unilever Global Dondurma Çocuk ve Gençlik Kategorisi Dünya Başkan Yardımcısı Alberto Di-Leo, çocuk ürünlerinin Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’ndaki Beslenmeyi Geliştirme Programı kapsamında yer aldığını açıkladı. Di Leo, “Beslenmeyi geliştirme programımız sadece ürün odaklı kalmadı.

Çocuklara yönelik pazarlama çalışmalarımızı da yeniden düzenleyerek Unilever Sorumlu Pazarlama İlkeleri’ni hayata geçirdik. Unilever Beslenmeyi Geliştirme Programı kapsamında tüm Unilever çocuk ürünleri için 2014 yılına kadar gerçekleşecek bir değişimin sözünü verdik. Sözümüz çocuk ürünlerimizi, porsiyon başına 110 kalori, porsiyon başına 3 gram doymuş yağ ve 100 gramda maksimum 20 gram ilave şekerle sınırlamaktı, bunu başardık” dedi. Di Leo, “Bu kapsamda 2012 Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nin sağlık ve beslenme kriterlerinde %100 tam puan aldık. 

Unilever olarak Avrupa Birliği içerisinde gıda ve içecek firmalarının gönüllü olarak bir araya gelerek başlatmış olduğu European Union (EU) Pledge’in bir üyesiyiz. EU Pledge’in çocuklara yönelik sorumlu pazarlama ilkelerine ve çocuk ürünleri beslenme standartlarına bağlıyız. JP Morgan resmi raporlarında Unilever’in bu programından ve dolayısıyla beslenme alanındaki çalışmalarından söz etmektedir” diyerek projenin geniş çapta destek gördüğünü de vurguladı.

Algida’dan sorumlu pazarlama ilkeleri

Okul çağındaki 200 milyondan fazla çocuğun obezite sorunuyla karşı karşıya olduğu dünyada Türkiye’nin de çok benzer bir durum gösterdiğini belirten Algida Pazarlama Direktörü Leyal Eskin Yılmaz, “Türkiye’de gençlere ve çocuklara baktığımızda 6-18 yaş arası çocukların %8,2'sinin obez, %14,3'ünün de fazla kilolu durumda olduğunu görüyoruz. 

Türkiye’de de ebeveynler artık obezite endişesiyle yüzleşiyor” dedi. Bağımsız bir araştırma şirketi tarafından kısa süre önce yapılan araştırmanın sonuçlarına göre dondurmanın hem annenin hem de çocuğun keyifle yediği yiyeceklerin başında geldiğini açıklayan Yılmaz, Algida’nın sorumluluk örneği göstererek çocuk portföyündeki dondurmalar için belirleyici beslenme ve iletişim kriterleri getirdiğini söyledi.

Algida çocuk portföyündeki ürünlerin çocukların yeterli ve dengeli beslenme kriterleri ile %100 uyumlu olduğunun altını çizen Yılmaz, “Unilever Sorumlu Pazarlama İlkeleri kapsamında 6 yaşın altındaki çocuklara ürünlerimizin iletişimini yapmıyoruz. 6-12 yaş arasındaki çocuklar için ise yalnızca Unilever Beslenme Kriterleri’in karşılayan ürünlerin iletişimini yapıyoruz. Sadece bu kriterleri sağlayan ürünlerimizin reklamında Aslan Max karakterini kullanacağız ve reklamlarımızı çocuk TV kanallarında yayınlayacağız” diye konuştu.

Excel İletişim Danışmanlık

Acıbadem Mah.
Tekin Sok. No: 5/1
Havuzlar Sitesi Köşkü
34718 Kadıköy / İstanbul Hill & Knowlton Türkiye Ortağı

T: +90 216 544 94 63 (Direkt)
T: +90 216 544 94 00 (Santral)

www.excel.com.tr

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön