Geç içerik

Unilever Türkiye Yer değiştir


Unilever atıksız bir dünya için yeni ve iddialı plastik taahhütlerini açıkladı

Unilever, 2025 yılına kadar, 100.000 tondan fazla plastik ambalaj malzemesini ortadan kaldıracağını ve sattığından daha fazla plastik ambalajı toplayarak işleyeceğini duyurdu.

plastic bag

Londra / Rotterdam – Türkiye’de OMO, Dove, Domestos ve Knorr gibi markaların üreticisi Unilever, plastik atıkları azaltma ve plastikler için döngüsel bir ekonomi yaratmaya yardımcı olma yönünde yeni ve iddialı taahhütler açıkladı.

Buna göre Unilever 2025 yılına kadar:

  • Net plastik ambalaj kullanımını 100.000 tondan fazla azaltarak ve geri dönüştürülmüş plastik kullanımını hızlandırarak birincil plastik kullanımını yarı yarıya azaltmayı,
  • Sattığından daha fazla plastik ambalajın toplanmasına ve işlenmesine yardımcı olmayı taahhüt etti.

Bu taahhütle Unilever, tüm ürünlerinde net plastik azaltımı konusunda taahhüt veren ilk büyük küresel tüketici ürünleri şirketi oldu.

Unilever Dünya Başkanı Alan Jope: “Plastiğimiz bizim sorumluluğumuz, sattığımızdan daha fazlasını geri kazanacağız”

“Plastiğin belli bir yeri var, ama bu yer kesinlikle doğa değil!” diyen Unilever Dünya Başkanı Alan Jope, söz konusu taahhütle ilgili olarak, “Vizyonumuz, plastiğin çevreye olan etkisinin önüne geçerek, daimi olarak ekonomi içinde kalmasını sağlamak adına herkesin birlikte çalıştığı bir dünya yaratmak. Plastiğimiz bizim sorumluluğumuz. Bu nedenle, döngüsel bir ekonomiye yönelme çabalarımızın bir parçası olarak, sattığımızdan daha fazlasını geri toplamayı taahhüt ediyoruz. Ancak hızla harekete geçersek ve plastik döngüsünün her noktasında radikal aksiyonlar alırsak bu hedefe ulaşabiliriz. Başlangıç noktamız tasarım olmalı; böylece kullandığımız plastik miktarını azaltabiliriz ve daha sonra da giderek daha fazla geri dönüştürülmüş kaynaklardan elde edilen plastikleri kullanabiliriz. Ayrıca tüm plastik ambalajlarımızın, yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya kompostlanabilir hale gelmesi konusunda kararlıyız. Bunun için ambalajlama ve ürünlere yönelik yaklaşımımızı en baştan yeniden değerlendireceğiz. Yeni ve inovatif ambalaj malzemeleri kullanmamızı sağlayan, yeniden kullanılabilir ve doldurulabilir ürün formatları gibi yeni iş modellerini, benzersiz bir hız ve yoğunlukta yaygınlaştırmamız gerekiyor” değerlendirmesini yaptı.

Unilever’in bu taahhüdü, şirketin 2025 yılına kadar 1 yılda yaklaşık 600.000 ton plastiğin toplanmasına ve işlenmesine yardımcı olmasını öngörüyor. Bu hedefe, Unilever'in faaliyet gösterdiği pek çok ülkede atık yönetimi altyapısını geliştiren yatırımlar ve ortaklıklarla ulaşılacak.

Ellen MacArthur Vakfı'nın Kurucusu Ellen MacArthur da yaptığı açıklamada, “Unilever'in bugünkü açıklaması plastik için döngüsel bir ekonomi yaratmada önemli bir adım oluşturuyor. Unilever, gereksiz ambalajlamayı; yeniden kullanılabilir, doldurulabilir paketler ve konsantre ürünler gibi yeniliklerle ortadan kaldırarak; işletmelerin geri dönüştürülmüş plastik kullanımlarını artırırken, yeni plastiklerden nasıl uzaklaşabileceğini gösteriyor. Diğer şirketleri de bu yaklaşımı takip etmeye çağırıyoruz, böylece toplu olarak ihtiyaç duymadığımız plastikleri ortadan kaldırabilir ve inovasyonlar yapabiliriz, ihtiyaçlarımızı döngüsel bir yapı üzerinden temin edebilir ve nihayetinde plastik ambalajların asla atık olamayacağı bir ekonomik sistem kurabiliriz” dedi.

Plastiksiz dünyaya doğru üçlü çerçeve: ‘Daha Az Plastik, Daha İyi Plastik, Plastiksiz Çözümler’

Daha Az Plastik Çözümleri (Less Plastic) ile Unilever, plastiklerin yüzde 75'ini ortadan kaldıran yeni Cif Eco-yedek paket gibi konsantre ürünler ve Güney Doğu Asya'da mobil otomatlar ile mağazalar ve üniversitelere şampuan ve çamaşır deterjanı için doldurma istasyonları kurmak da dahil olmak üzere, ürünlerini ambalajlamanın ve sunmanın yeni yollarını araştırıyor. Türkiye’de Omo ve Yumoş %50 daha az plastik ile çevreye duyarlı ambalajlarını piyasaya sürdü.

Daha İyi Plastik Çözümleri (Better Plastic), Axe (Lynx) ve TRESemme tarafından kullanılan ve geri dönüşüm tesislerinde optik tarayıcılar ile artık fark edilen ve ayrıştırılabilen yeni saptanabilir pigment sayesinde siyah plastiklerin geri dönüştürülebilmesi ve yüzde 100 geri dönüştürülmüş plastikten yapılmış ve bir depozito programı ile toplanan Lipton ‘festival şişesi’ gibi öncü inovasyonların önünü açtı. Türkiye’de de Knorr kurutulmuş çorbalarımız, Unilever’in dünyadaki ilk geri dönüştürülebilir çorba ambalajında üretilmektedir.

Plastiksiz Çözümler (No Plastic) yaklaşımının bir parçası olarak, Unilever katı şampuanlar, yedek diş macunu tabletleri, karton deodorant kutuları ve bambu diş fırçaları da dahil olmak üzere, pazara pek çok inovasyon getirdi. Ayrıca tüketicilerin evlerinden yeniden kullanılabilir ürünler toplamanın ve bu tür ürünler sunmanın yeni yollarını araştıran Loop platformuna da imza attı. Türkiye’de Calve organik ketçaplarımız ve Knorr sıvı çorbalarımız geri dönüştürülebilir cam kavanozlarda üretilmektedir.

Bilgi Notu:

Plastik ambalaj ayak izi yaklaşık 700.000 ton civarında olan Unilever, iki taahhütte bulundu:

1- İlk defa kullanılan plastik ambalajlarını, 2025 yılına kadar yüzde 50 azaltmak ve ambalajların üçte birinin (100.000 tondan fazla) net plastik azalımından gelmesini sağlamak.

Bunun için Unilever, birden fazla kullanılabilen ambalajlara (yeniden kullanılabilir ve/veya yeniden doldurulabilir), ‘plastiksiz’ çözümler (alternatif ambalaj malzemeleri veya ambalajsız ürünler) gibi alanlara yatırım yapıyor ve mevcut ambalajlarındaki plastik miktarını da (konsantre ürünler ile) azaltıyor. Birincil hammaddeden üretilen plastik ambalajlar yerine geri dönüştürülmüş plastiklerin kullanılması da tasarrufu tamamlayacak. Unilever, 2018'de kullanılan toplam yeni plastik ambalaj tonuna göre, her yıl kullanılan yeni plastik ambalajın toplam tonunu ölçecek. Bu taahhütle Unilever, 2025'e kadar en fazla yeni plastiklerden kaynaklı ayak izini maksimum 350.000 tona düşürecek.

2- 2025'e kadar sattığından daha fazla plastik ambalajın toplanmasına ve işlenmesine yardımcı olmak.

Unilever’in bu taahhüdü, şirketin 2025 yılına kadar 1 yılda yaklaşık 600.000 ton plastik toplanmasına ve işlenmesine yardımcı olmasını öngörüyor. Bu, şirketin mevcut 700.000 ton plastik ambalaj ayak izinden daha düşük bir oran, çünkü taahhüt ettiği 100.000 ton mutlak tasarrufu yansıtıyor.

Unilever bu taahhüdü şöyle yerine getirecek:

  • Atık toplama ve işlemede doğrudan yatırım ve ortaklıklar kurarak
  • Ambalajlarda geri dönüştürülmüş plastik satın alımı ve kullanımı sağlayarak
  • Unilever'in, piyasaya sürdüğü ambalajlarının toplama bedelini doğrudan ödediği, “Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu Planları”na katılmak

Unilever yaptığı yeni duyurunun bir parçası olarak, okyanuslardaki plastik sorununu ele alan ve 'mavi gezegeni tekrar mavi yapmak' konusunda üstüne düşen rolü yerine getireceğini taahhüt eden videoyu izleyebilirsiniz.


Güvenli Liman

Bu duyuru, 1995 tarihli Amerika Birleşik Devletleri Özel Menkul Kıymetler Dava Islah Yasası kapsamındaki anlamıyla 'ileriye dönük beyanlar' da dahil olmak üzere ileriye dönük beyanlar içerebilir. ‘-ecek, -acak’ kipleri, 'amaçlamak', 'beklemek', 'öngörmek', 'niyet etmek', 'ümit etmek', 'inanmak', 'vizyon' gibi kelimeler veya bu terimlerin olumsuz halleri ve gelecekteki performans veya sonuçlar ile ilgili diğer benzeri ifadeler ve bunların olumsuz halleri, bu tür ileriye dönük beyanların tespiti amaçlıdır. Bu ileriye dönük beyanlar, öngörülen gelişmelere ve Unilever Group’u ("Grup" veya "Unilever") etkileyen diğer faktörlere ilişkin mevcut beklenti ve varsayımlara dayanmaktadır. Bunlar, tarihsel gerçekler veya gelecekteki performansın teminatı değildir.

Söz konusu ileriye dönük beyanlar, risk ve belirsizlikler içerdiğinden, gerçek sonuçlar ile bu ileriye dönük beyanlar ile ifade veya ima edilen sonuçlar arasında bariz farklar olmasına neden olabilecek önemli faktörler mevcuttur. Diğer riskler ve belirsizliklerin yanı sıra, gerçek sonuçların önemli ölçüde farklılık göstermesine neden olabilecek maddi veya temel faktörler şunlardır:

Unilever'in küresel markalarının tüketici tercihlerini karşılamaması; Unilever'in yenilik yapma ve rekabet gücünü koruma becerisi; Unilever'in portföy yönetimindeki yatırım tercihleri; iklim değişikliğinin Unilever'in işleri üzerindeki etkisi; Unilever'in plastik ambalajlarına sürdürülebilir çözümler bulma becerisi; müşteri ilişkilerinde önemli değişiklikler veya kötüye gidiş; yetenekli çalışanların işe alınması ve elde tutulması; tedarik zincirimiz ve dağıtımımızdaki aksaklıklar; hammadde ve emtia maliyetlerinde artış veya dalgalanma; güvenli ve yüksek kaliteli ürünlerin üretimi; emniyetli ve güvenilir BT altyapısı; şirket satın alımı ve elden çıkarmalarının ve dönüşüm projelerinin yürütülmesi; ekonomik, toplumsal ve siyasi riskler ve doğal afetler; mali riskler; yüksek ve etik standartları karşılamama ve mevzuat, vergi ve yasalara ilişkin hususların idaresi.

Mevcut COVID-19 salgınının bir sonucu olarak bu risklerin bir kısmında artış olmuştur.

Bu ileriye dönük beyanlar, yalnızca bu belgenin tarihi itibarıyla geçerlidir. Yürürlükteki herhangi bir yasa veya düzenlemenin gerektirdiği durumlar haricinde Grup, Grubun ileriye dönük beyanlar ile ilgili beklentilerindeki değişikliği veya bu tür beyanlara dayanak teşkil eden olaylar, koşullar ve durumlardaki herhangi bir değişikliği yansıtmak adına burada yer alan söz konusu beyanlarda yapılan herhangi bir güncellemeyi veya düzeltmeyi kamuya açık bir şekilde yayınlama yükümlülüğünü veya taahhüdünü açıkça reddeder. Grubu etkileyen potansiyel riskler ve belirsizliklerle ilgili daha fazla ayrıntı, Form 20-F 2019 Faaliyet Raporu Unilever Faaliyet Raporu ve Hesapları 2019 dahil olmak üzere Grubun Londra Borsası, Euronext Amsterdam ve ABD Menkul Kıymetler ve Borsalar Komisyonu ("SEC") nezdinde mevcut dosyalarda açıklanmaktadır.