Unilever atıksız bir dünya için yeni ve iddialı plastik taahhütlerini açıkladı

Unilever, 2025 yılına kadar, 100.000 tondan fazla plastik ambalaj malzemesini ortadan kaldıracağını ve sattığından daha fazla plastik ambalajı toplayarak işleyeceğini duyurdu.

plastic bag

Londra / Rotterdam – Türkiye’de OMO, Dove, Domestos ve Knorr gibi markaların üreticisi Unilever, plastik atıkları azaltma ve plastikler için döngüsel bir ekonomi yaratmaya yardımcı olma yönünde yeni ve iddialı taahhütler açıkladı.

Buna göre Unilever 2025 yılına kadar:

  • Net plastik ambalaj kullanımını 100.000 tondan fazla azaltarak ve geri dönüştürülmüş plastik kullanımını hızlandırarak birincil plastik kullanımını yarı yarıya azaltmayı,
  • Sattığından daha fazla plastik ambalajın toplanmasına ve işlenmesine yardımcı olmayı taahhüt etti.

Bu taahhütle Unilever, tüm ürünlerinde net plastik azaltımı konusunda taahhüt veren ilk büyük küresel tüketici ürünleri şirketi oldu.

Unilever Dünya Başkanı Alan Jope: “Plastiğimiz bizim sorumluluğumuz, sattığımızdan daha fazlasını geri kazanacağız”

“Plastiğin belli bir yeri var, ama bu yer kesinlikle doğa değil!” diyen Unilever Dünya Başkanı Alan Jope, söz konusu taahhütle ilgili olarak, “Vizyonumuz, plastiğin çevreye olan etkisinin önüne geçerek, daimi olarak ekonomi içinde kalmasını sağlamak adına herkesin birlikte çalıştığı bir dünya yaratmak. Plastiğimiz bizim sorumluluğumuz. Bu nedenle, döngüsel bir ekonomiye yönelme çabalarımızın bir parçası olarak, sattığımızdan daha fazlasını geri toplamayı taahhüt ediyoruz. Ancak hızla harekete geçersek ve plastik döngüsünün her noktasında radikal aksiyonlar alırsak bu hedefe ulaşabiliriz. Başlangıç noktamız tasarım olmalı; böylece kullandığımız plastik miktarını azaltabiliriz ve daha sonra da giderek daha fazla geri dönüştürülmüş kaynaklardan elde edilen plastikleri kullanabiliriz. Ayrıca tüm plastik ambalajlarımızın, yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya kompostlanabilir hale gelmesi konusunda kararlıyız. Bunun için ambalajlama ve ürünlere yönelik yaklaşımımızı en baştan yeniden değerlendireceğiz. Yeni ve inovatif ambalaj malzemeleri kullanmamızı sağlayan, yeniden kullanılabilir ve doldurulabilir ürün formatları gibi yeni iş modellerini, benzersiz bir hız ve yoğunlukta yaygınlaştırmamız gerekiyor” değerlendirmesini yaptı.

Unilever’in bu taahhüdü, şirketin 2025 yılına kadar 1 yılda yaklaşık 600.000 ton plastiğin toplanmasına ve işlenmesine yardımcı olmasını öngörüyor. Bu hedefe, Unilever'in faaliyet gösterdiği pek çok ülkede atık yönetimi altyapısını geliştiren yatırımlar ve ortaklıklarla ulaşılacak.

Ellen MacArthur Vakfı'nın Kurucusu Ellen MacArthur da yaptığı açıklamada, “Unilever'in bugünkü açıklaması plastik için döngüsel bir ekonomi yaratmada önemli bir adım oluşturuyor. Unilever, gereksiz ambalajlamayı; yeniden kullanılabilir, doldurulabilir paketler ve konsantre ürünler gibi yeniliklerle ortadan kaldırarak; işletmelerin geri dönüştürülmüş plastik kullanımlarını artırırken, yeni plastiklerden nasıl uzaklaşabileceğini gösteriyor. Diğer şirketleri de bu yaklaşımı takip etmeye çağırıyoruz, böylece toplu olarak ihtiyaç duymadığımız plastikleri ortadan kaldırabilir ve inovasyonlar yapabiliriz, ihtiyaçlarımızı döngüsel bir yapı üzerinden temin edebilir ve nihayetinde plastik ambalajların asla atık olamayacağı bir ekonomik sistem kurabiliriz” dedi.

Plastiksiz dünyaya doğru üçlü çerçeve: ‘Daha Az Plastik, Daha İyi Plastik, Plastiksiz Çözümler’

Daha Az Plastik Çözümleri (Less Plastic) ile Unilever, plastiklerin yüzde 75'ini ortadan kaldıran yeni Cif Eco-yedek paket gibi konsantre ürünler ve Güney Doğu Asya'da mobil otomatlar ile mağazalar ve üniversitelere şampuan ve çamaşır deterjanı için doldurma istasyonları kurmak da dahil olmak üzere, ürünlerini ambalajlamanın ve sunmanın yeni yollarını araştırıyor. Türkiye’de Omo ve Yumoş %50 daha az plastik ile çevreye duyarlı ambalajlarını piyasaya sürdü.

Daha İyi Plastik Çözümleri (Better Plastic), Axe (Lynx) ve TRESemme tarafından kullanılan ve geri dönüşüm tesislerinde optik tarayıcılar ile artık fark edilen ve ayrıştırılabilen yeni saptanabilir pigment sayesinde siyah plastiklerin geri dönüştürülebilmesi ve yüzde 100 geri dönüştürülmüş plastikten yapılmış ve bir depozito programı ile toplanan Lipton ‘festival şişesi’ gibi öncü inovasyonların önünü açtı. Türkiye’de de Knorr kurutulmuş çorbalarımız, Unilever’in dünyadaki ilk geri dönüştürülebilir çorba ambalajında üretilmektedir.

Plastiksiz Çözümler (No Plastic) yaklaşımının bir parçası olarak, Unilever katı şampuanlar, yedek diş macunu tabletleri, karton deodorant kutuları ve bambu diş fırçaları da dahil olmak üzere, pazara pek çok inovasyon getirdi. Ayrıca tüketicilerin evlerinden yeniden kullanılabilir ürünler toplamanın ve bu tür ürünler sunmanın yeni yollarını araştıran Loop platformuna da imza attı. Türkiye’de Calve organik ketçaplarımız ve Knorr sıvı çorbalarımız geri dönüştürülebilir cam kavanozlarda üretilmektedir.

Bilgi Notu:

Plastik ambalaj ayak izi yaklaşık 700.000 ton civarında olan Unilever, iki taahhütte bulundu:

1- İlk defa kullanılan plastik ambalajlarını, 2025 yılına kadar yüzde 50 azaltmak ve ambalajların üçte birinin (100.000 tondan fazla) net plastik azalımından gelmesini sağlamak.

Bunun için Unilever, birden fazla kullanılabilen ambalajlara (yeniden kullanılabilir ve/veya yeniden doldurulabilir), ‘plastiksiz’ çözümler (alternatif ambalaj malzemeleri veya ambalajsız ürünler) gibi alanlara yatırım yapıyor ve mevcut ambalajlarındaki plastik miktarını da (konsantre ürünler ile) azaltıyor. Birincil hammaddeden üretilen plastik ambalajlar yerine geri dönüştürülmüş plastiklerin kullanılması da tasarrufu tamamlayacak. Unilever, 2018'de kullanılan toplam yeni plastik ambalaj tonuna göre, her yıl kullanılan yeni plastik ambalajın toplam tonunu ölçecek. Bu taahhütle Unilever, 2025'e kadar en fazla yeni plastiklerden kaynaklı ayak izini maksimum 350.000 tona düşürecek.

2- 2025'e kadar sattığından daha fazla plastik ambalajın toplanmasına ve işlenmesine yardımcı olmak.

Unilever’in bu taahhüdü, şirketin 2025 yılına kadar 1 yılda yaklaşık 600.000 ton plastik toplanmasına ve işlenmesine yardımcı olmasını öngörüyor. Bu, şirketin mevcut 700.000 ton plastik ambalaj ayak izinden daha düşük bir oran, çünkü taahhüt ettiği 100.000 ton mutlak tasarrufu yansıtıyor.

Unilever bu taahhüdü şöyle yerine getirecek:

  • Atık toplama ve işlemede doğrudan yatırım ve ortaklıklar kurarak
  • Ambalajlarda geri dönüştürülmüş plastik satın alımı ve kullanımı sağlayarak
  • Unilever'in, piyasaya sürdüğü ambalajlarının toplama bedelini doğrudan ödediği, “Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu Planları”na katılmak

Unilever yaptığı yeni duyurunun bir parçası olarak, okyanuslardaki plastik sorununu ele alan ve 'mavi gezegeni tekrar mavi yapmak' konusunda üstüne düşen rolü yerine getireceğini taahhüt eden videoyu izleyebilirsiniz.

Unilever PLC

Unilever House
100 Victoria Embankment
London EC4Y 0DY
Birleşik Krallık


Press-Office.London@Unilever.com

Unilever NV

Weena 455
3013AL Rotterdam

www.unilever.nl

+31 (0) 10 217 4000
mediarelations.rotterdam@Unilever.com

Safe Harbour

Where relevant, these actions are subject to the appropriate consultations and approvals.

This announcement may contain forward-looking statements, including 'forward-looking statements' within the meaning of the United States Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as 'will', 'aim', 'expects', 'anticipates', 'intends', 'looks', 'believes', 'vision', or the negative of these terms and other similar expressions of future performance or results, and their negatives, are intended to identify such forward-looking statements. These forward-looking statements are based upon current expectations and assumptions regarding anticipated developments and other factors affecting the Unilever Group (the 'Group'). They are not historical facts, nor are they guarantees of future performance.

Because these forward-looking statements involve risks and uncertainties, there are important factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements. Among other risks and uncertainties, the material or principal factors which could cause actual results to differ materially are: Unilever's global brands not meeting consumer preferences; Unilever's ability to innovate and remain competitive; Unilever's investment choices in its portfolio management; inability to find sustainable solutions to support long-term growth; the effect of climate change on Unilever's business; customer relationships; the recruitment and retention of talented employees; disruptions in our supply chain; the cost of raw materials and commodities; the production of safe and high quality products; secure and reliable IT infrastructure; successful execution of acquisitions, divestitures and business transformation projects; economic and political risks and natural disasters; financial risks; failure to meet high and ethical standards; and managing regulatory, tax and legal matters. These forward-looking statements speak only as of the date of this announcement. Except as required by any applicable law or regulation, the Group expressly disclaims any obligation or undertaking to release publicly any updates or revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect any change in the Group's expectations with regard thereto or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based. Further details of potential risks and uncertainties affecting the Group are described in the Group's filings with the London Stock Exchange, Euronext Amsterdam and the US Securities and Exchange Commission, including in the Annual Report on Form 20-F 2018 and the Unilever Annual Report and Accounts 2018.

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön

BİZİMLE BAĞLANTI KURUN

Sürdürülebilir bir gelecek hayalini paylaşan herkesi, bizimle bağlantı kurmaya davet ediyoruz.

BİZE ULAŞIN

Unilever ve uzman ekipler ile temas kurun veya dünyanın dört bir yanında iletişim kurulacak kişileri bulun.

Bize Ulaşın