Unilever’in parfüm tasarımı ve geliştirme kapasitesini küresel portföyümüz genelinde artırmak için 100 milyon EUR yatırım yapıyoruz.
Unilever’in büyümeyi hızlandırma ve üretkenliği artırma stratejisini destekleyen bu yatırım, tüketicilerin ürünlerimizi tercih etmesinde önemli bir etken olan parfümlerimizin tasarlama ve geliştirme süreçlerinde daha fazla kontrol sahibi olmamızı sağlayacaktır.
Unilever’in kendi parfüm merkezinin oluşturulması
Parfüm, rahatlatıcı duş kremlerinden canlandırıcı deodorantlara ve markalarımızın yeni yıkanmış çamaşırlarda bıraktığı tatmin edici kokulara kadar birçok Unilever ürününde vazgeçilmez bir rol oynamaktadır.
Bu benzersiz kokuları geliştiren parfüm uzmanları, bilim ve sanatı harmanlayarak yaklaşık 1.000 kadar farklı ham maddeden oluşan bir paleti ustalıkla bir araya getirerek unutulmaz kokular yaratıyor.
Geçmişte, tüketicilerin bildiği ve sevdiği kokuları yaratmak için dünyanın dört bir yanındaki parfüm üreticileriyle iş birliği yapıyorduk. Bu iş birlikleri, Unilever’in kendi bünyesindeki kapasitesini geliştirmeye odaklandığı ve hibrit bir modele geçiş yaptığı süreçte de önemini koruyor. Bu yeni modelde, dijital teknolojilerle donatılmış ekiplerimiz yenilikçi süreçlerin her aşamasında yer alarak, ürünlerimizle mükemmel uyum sağlayan kokuların formüle edilmesini sağlayacak.
Nörobilim, yapay zekâ ve dijital ürün geliştirme gibi alanlardaki kendi bilimsel uzmanlığımızı mevcut stratejik ortaklıklarla birleştirerek, markalarımızın üstün kaliteye sahip ve erişilebilir ürünlerini daha hızlı bir şekilde sunmayı hedefliyoruz.

Trendleri takip ediyor ve müşterilerin beklentilerini aşıyoruz
“Unilever’da öncü bir parfüm merkezi kurmak amacıyla yapacağımız 100 milyon EUR'luk yatırımı duyurmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Bu yatırım, kendi parfümlerimizi yaratıp geliştirmemizin yanı sıra sektördeki önemli ortaklarımızla yakın bir şekilde çalışmaya devam etmemizi de sağlayacak” diyen Unilever Ar-Ge Direktörü Richard Slater, sözlerine şöyle devam ediyor:
“Parfüm uzmanlarını bünyemize katarak ve yapay zekâ gibi yeni dijital teknolojilerden yararlanarak, Unilever’ın Büyüme Eylem Planı ile uyumlu bir şekilde marka üstünlüğü sağlamaya, tüketicilerin sevdiği parfümler geliştirmeye ve ürünlerimizin genel deneyimini iyileştirmeye devam edeceğiz.”
En yeni dijital ve yapay zekâ teknolojileriyle donatılan yeni parfüm merkezimiz, çalışmalarını bilim ve inovasyonun kesiştiği noktada yapacaktır. Parfümlerin ruh hâlini nasıl etkilediğini ve öz güven gibi sağlıklı duygular sağladığını anlamak için nörobilimsel teknikler kullanıyoruz. Bu sayede, ürünlerimizin müşterilerimizin beklentilerini karşılamakla kalmayıp bu beklentileri aşmasını sağlayabiliyoruz.
Şirket içi kapasitemizi artırmak, Unilever’e parfüm trendlerini tespit etme ve bunlara karşılık verme, ürün yaratma, formülasyon, tasarım, üretim ve piyasaya sürme aşamalarında hızlı hareket etme imkânı da sağlayacaktır.

Parfüm uzmanlarından oluşan yeni bir ekip
İngiltere, ABD ve Hindistan’dan parfüm uzmanlarını bünyemize katmaya çoktan başladık ve parfüm yaratma, parfüm değerlendirme, ölçüm, test ve veri analitiği süreçleri için de küresel ekibimizi büyüteceğiz.
30 yılı aşkın bir süredir parfüm dünyasında olan ve önde gelen birçok parfüm şirketinde çalışmış olan Mathieu Lenoir, Ekim 2024’te Unilever’in Parfüm Merkezi Küresel Kreatif Direktörü olarak atandı.
Lenoir, “Unilever’in parfüm konusundaki dönüşüm yolculuğunun bir parçası olabilmek çok heyecan verici” dedi.
“Tüketiciye mümkün olduğunca yakın olmak, bir parfüm uzmanı olarak her zaman hayalim oldu. Unilever’iın bu hayali gerçeğe dönüştürebileceğim en iyi yer olduğunu düşünüyorum.”