Geç içerik

Yapay zeka destekli dondurucularımız dondurma satışlarında nasıl devrim yaratıyor?

Yayınlandı:

Derin dondurucularımızın 100.000'inde dondurmadan daha fazlası var. Stok seviyelerini gerçek zamanlı olarak takip etmek, satış ekiplerimize veri analizleri sağlamak ve perakendecilerimizin gelirlerini en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı olmak için onları görüntü yakalama ve yapay zeka teknolojisiyle donatıyoruz.

Wall's (Algida) markasını tabela, tente, bayrak ve şemsiyelerde sergileyen bir mini marketin dış görünümü.

Dondurma seyahat halindeyken tüketilebilecek en keyifli atıştırmalıklardan biridir. Dünyanın dört bir yanındaki mağazalara, havaalanlarına ve süpermarketlere yerleştirilmiş 3 milyon dondurma dolabından oluşan bir filoya sahip olan Unilever, tüketici talebini etkili bir şekilde karşılamak için yapay zeka gibi teknolojilerden yararlanıyor.

Dondurma Dijital Satış Sistemleri Başkanı Sarosh Hussain, “Bu satışları gerçekleştirebilmek için markalarımızın doğru yerde ve doğru zamanda ulaşılabilir olması gerekiyor” diyor.

“Örneğin, bir tüketici Magnum satın almak için seyahatine ara verip, bir benzin istasyonunda durursa ve dondurucuda stok yoksa, ikinci bir şans yoktur ve satış kaybedilir.”

Dondurucu filomuzda yapay zekayı yaygınlaştırma

Dondurma markalarımızın çoğu, önemli sayıda perakendeciye hizmet veren distribütörler aracılığıyla satılmaktadır.

Bu donduruculara ev sahipliği yapan perakendecilerin en çok satan ürünlerimizi her zaman stoklarında bulundurmalarını sağlamak, dondurma dolaplarının yapay zeka ile donatılmasında önemli bir itici güç oldu.

Şu anda öncelikli pazarlar için en çok satan dondurma dolaplarımızın %30'una bu teknolojiyi eklemek üzere çalışmalar devam ediyor. Bugüne kadar 100.000 dondurucu bu teknolojiyle donatıldı. Sarosh, “Önümüzdeki iki yıl içinde 350.000'e ulaşmayı hedefliyoruz” diyor.

Akıllı dondurucuda stoklama

Her dondurucu ünitesindeki yazılım, mağazanın genel görüntüleri yerine yalnızca dondurucunun içindeki stoğun fotoğraflarını çekecek şekilde dikkatlice konumlandırılmıştır.

Görüntüler periyodik olarak çekiliyor ve otomatik olarak buluta gönderiliyor. Burada yalnızca dondurma markalarımızı tanımlamak, dolaptaki derinliklerini analiz etmek ve distribütör için bir sipariş oluşturmak üzere eğitilmiş yapay zeka tarafından analiz ediliyor.

Sarosh, “Sanki her gün stoklarımızı izleyen iki göz varmış gibi” diyor. Bu aynı zamanda bir perakende satış noktası stok istediğinde, distribütörün verilerden dondurucusunun tam olarak neye ihtiyacı olduğunu bildiği anlamına geliyor.

Wall's markalı bir kamyon, bir deponun içinde ürün stokluyor.

Eyleme dönüştürülebilir verilerle satış kazanmak

Şimdiye kadar, yapay zeka özellikli dondurucularımızdan gelen veriler sayesinde perakende siparişlerinde ve satışlarda önemli bir artış oldu.

“Herkese uyan tek bir beden yok. Ülkeden ülkeye değişiyor” diyor Sarosh. “Ancak Türkiye'de %8'den ABD'de %12'ye ve Danimarka'da %30'a varan artışlar gördük.”

Bu yaz dondurucu filosunun neredeyse %10'unun yapay zeka ile donatıldığı Macaristan'da, dondurucu sisteminin distribütörler tarafından kullanılanlarla entegre edilmesi için de çalışmalar yapıldı.

Perakendecinin düzenli dondurma siparişini görmenin yanı sıra, distribütörler de görüntülere ve dolaptaki stok seviyelerinin yapay zeka analizine dayalı bir sipariş önerisi alıyor.

Hem distribütörlerden hem de perakendecilerden bu 'tavsiyelere' yönelik tepkiler olumlu oldu. Şimdiye kadar, bu dondurma sezonunda siparişlerin yaklaşık %5'i yapay zeka sisteminin girdileriyle oluşturuldu.

Satış ekiplerinin geliştirilmesi ve maliyet verimliliğinin artırılması

“Veriler ayrıca satış ekiplerimizin işlerini daha iyi tanımalarına, çapraz satış veya ek satış yapmalarına ve aramalarını daha üretken ve proaktif hale getirmelerine olanak tanıyan içgörüler sağlayarak becerilerini geliştirmelerine yardımcı oluyor..

Sarosh, “Bir satış noktasına gitmeden önce hangi stokların yenilenmesi gerektiğini bilmek, genellikle sipariş sürecinde harcanan zamanın yeni iş geliştirme ve mağazacılık gibi görevlerde kullanılabileceği anlamına geliyor” diye ekliyor.

Ve tek faydası bunlar da değil. Her dondurma siparişi soğutmalı minibüsler tarafından yerine getiriliyor. “Hangi müşterinin ne istediğine dair daha doğru bir anlayışa sahipseniz, distribütörler üçüncül rotalarını planlayabilir ve satış noktalarına verimli ve daha uygun maliyetli bir şekilde dağıtım yapabilir” diyor.

Ev dışı tüketim satışlarını kazanmak için markalarımızın doğru yerde ve doğru zamanda mevcut olması gerekiyor.

Dondurma Dijital Satış Sistemleri Başkanı, Sarosh Hussain,

Verileri pazarlamamızla uyumlu hale getirme

Dondurucu filomuzdan elde edilen büyük veri, yeni ürün lansmanlarının yanı sıra pazarlama kampanyalarının performansı hakkında da bize daha net bilgiler verecek.

“Bu verileri analiz ederek, dondurma markamızın genel medya kampanyalarının dondurucu satışları ve stok üzerinde olumlu bir korelasyona sahip olup olmadığını anlayabileceğiz.

Sarosh, “Önceki sezonların dondurucu satışlarını karşılaştırarak yeni ürünlerin değer katıp katmadığını veya ana ürünlerimizinümüzün değerini düşürüp düşürmediğini belirleyebileceğiz ve promosyon planlamasını yeniden değerlendirmek ve buna göre yeniden tahmin yapmak için gerekli bilgilere sahip olacağız” diyor.

Büyük veri, gelecek için büyük fırsatlar

Bulunabilirliği ve raf payını sağlamak, yapay zeka özellikli dondurucularımızın yapabileceklerinin sadece başlangıcı.

"Dondurucu filomuzun 350.000'i yapay zeka özellikli olursa, ürün görünürlüğü ve tedarik zinciri stratejisi hakkında analiz sağlamak için yeterince büyük bir veri setine sahip olacağız. Ayrıca müşterilerimize her zamankinden daha iyi hizmet vererek dondurma satışlarımızı artırabileceğiz.”

Başa dön