İlk marka tescilimizi aldığımız 1920 yılından bu yana, "Türkiye için iyi olan, Unilever için de iyi olandır" felsefemizle kesintisiz bir şekilde yolculuğumuza devam ediyoruz.
Bugün 4 fabrika yatırımımız, 5.000'den fazla çalışanımız, 20 binden fazla tedarikçimiz, 32 ülkeye ihracatımızla ve toplumsal eşitliği önceliklendiren istihdam anlayışımızla Türkiye ekonomisine katma değer yaratmak için çalışıyoruz. Her geçen gün ilklere imza atarak, inovasyon gücümüzü arttırarak ve hayata sürdürülebilir çözümler sunarak milyonlara ulaşıyoruz.
Bizim Türkiye’deki yolculuğumuz 100 yıl önce başladı:
1920ler: Unilever’in ilk marka tescili: Lux granül sabun.
1930’ların başı: Vim temizleme tozu ve Lux granül sabunun üretimine geçildi.
1952-1953: Türkiye’nin modern yüzünün bir yansıması olan Istanbul Bakırköy Margarin Fabrikası açıldı.
1950li yıllar: Türk mutfağına bir klasik eklendi: Sana Yemek Kitapları.
1955: Lux tuvalet sabunu üretimi başladı.
1958: Türkiye’nin ilk Kurumsal imaj çalışması Unilever Türkiye tarafından başlatıldı: “Sizin için çalışıyorlar”.
1961: Türkiye’de ilk kapsamlı Pazar araştırması.
1960lar: Unilever, Türk kadınları için yeni bir meslek dalı yarattı: Anadolu’daki ilk Pazar araştırması.
1960’lar: Türkiye’deki ilk modern PR girişimi: Uğurlugil Ailesi- Radyo skeçleri.
1963: Omo: Türkiye’nin ilk markalı deterjanı.
1963: Türkiye’nin ilk sinema reklam filmi.
1971-1972: Reklam iletişiminde yeni bir dönem başladı: Sana Eller.
1973: Elidor artık Türkiye'de.
1986: Ülkenin ilk uluslararası çay fabrikası, Rize / Pazar’da Dosan adıyla kuruldu.
1986: Türkiye, herkesin sahip olmak istediği Yumoş ayıcıklarıyla tanıştı.
1986: Fonksiyonel şampuan kategorisini başlatan Clear Türkiye'de.
1990: İlerde Türkiye’nin dondurmacısı olarak anılacak Algida’nın üretimi başladı.
1993: Türkiye, güzellik kavramını yeniden tanımlayan Dove Cream Bar ile tanıştı.
1999: Hijyen kültürümüzde yeni dönem Domestos’la başladı.
2004: Kirlenmek Güzeldir felsefesi Omo ile doğdu.
2010: Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı duyuruldu.
2012: Konya’da yeni Algida dondurma fabrikasının temelleri atıldı.
2013: Unilever Ev ve Kişisel bakım ürünleri üretecek yeni fabrika yatırımını açıkladı.
2020: USLP tamamlandı, raporu yayımlandı! Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Pusulası ile sürdürülebilirliği iş stratejisine dahil ederek yola daha güçlü devam ediyor.
Birlikte oluşturduğumuz geçmişin, geleceğe iz bırakan temelleri üstünde,
Türkiye Cumhuriyeti’ni daima ileri götürmek için hep burada olacağız.
Daha nice yıllar hep birlikte olmak dileğiyle,
Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yılı kutlu olsun.
Unilever Türkiye Tarihine ilişkin daha detaylı bilgiye ulaşmak için: