Geç içerik

Unilever Türkiye Yer değiştir


A purple background with a line-drawn rabbit and mouse in white.

27 marka Avrupa'da hayvanlar üzerinde test yasağını korumak için mücadeleye katıldı

Unilever'in PETA onaylı markaları, AB'de hayvanlar üzerinde test yapılmasını içermeyen kozmetik ürünlerinin korunmasına yardımcı olmak için Dove, The Body Shop ve ortaklarıyla birlikte mücadelede yer alıyor.

Geçen hafta en büyük güzellik markamız olan Dove, AB'nin kozmetik ürünlerin hayvanlar üzerinde test edilmesine yönelik uzun süredir devam eden yasağını riske atan politikaya karşı tavır almak için The Body Shop ve 100'den fazla hayvan koruma kuruluşuyla güçlerini birleştirdi. Şimdi, Unilever'in diğer 27 PETA onaylı markası da bu amaca katılıyor.

TRESemmé, Simple, Love Beauty ve Planet, Sunsilk gibi PETA onaylı birçok markamız, tüketicileri harekete geçmeye ve Avrupa Komisyonu'nu yasağı desteklemeye çağırıyor.

AB vatandaşları yasağın devam ettirilmesine nasıl yardımcı olabilir?

AB'nin kozmetik ürünler için hayvanlar üzerinde test yapılması yasağının dünyanın diğer ülkelerinde benzer yasaklara rol model olmasına rağmen Avrupa Kimyasallar Ajansı (ECHA) şimdi tüketici ürünlerinde güvenli bir şekilde kullanılan ve güvenli bir şekilde kullanılan ve uzun yıllar fabrikalarda işlenen bileşenler üzerinde yeni hayvan testleri istiyor.

PETA onaylı markalarımızla birlikte Dove, The Body Shop ve People for the Ethical Treatment of Animals (PETA), Cruelty Free Europe, Humane Society International, Eurogroup for Animals ve European Coalition to End Animal Experiments tüketicileri harekete geçmeye davet ediyor. Bu kapsamda AB milletvekillerini yasağı korumaya ve AB'de hayvanlar üzerinde testleri tamamen sonlandırmak için bir yol haritası oluşturmaya çağıran bir Avrupa Vatandaş Girişimi (ECI) başlattılar.

Tüm AB vatandaşlarına açık olan ECI, tüketicilerin AB'deki yasaları şekillendirmeye yardımcı olması için resmi bir mekanizma. Hedef, gerekli olan 1 milyon imzaya en kısa sürede ulaşmak.

1 milyon imzaya ulaşıldığında, bu, Avrupa'ya, ECHA'nın yeni test taleplerinin, Avrupa Komisyonu'nun son çare olarak kendi hayvanlar üzerinde test politikasıyla çeliştiği ve AB vatandaşlarının isteklerine aykırı olduğu konusunda net bir mesaj gönderecek.

ECI sadece geçen hafta 83,000 imza topladı ve bu sayı her geçen gün artıyor. İmzalamaya uygunsanız, lütfen bu sayfanın en altına gidin.

Hayvanları değil, bilimi kullanın

Bilim adamlarımız, 40 yılı aşkın bir süredir ürün güvenliğini değerlendirmek için hayvansal olmayan yaklaşımlara öncülük ediyor. Hayvanlar üzerinde teste alternatifler geliştirilmesini, kullanılmasını ve yasal olarak kabul edilmesini hızlandırmak için dünya çapında 70'den fazla önde gelen bilim ekibiyle birlikte çalışıyoruz. Güvenlik bilimimizi paylaşmak ve ürünlerimizin güvenli olduğundan emin olmak için ne gibi uygulamalar yaptığımızı göstermek için meslektaşlar, STK'lar ve hükümetlerle işbirliği yapıyoruz. Sonuç olarak Unilever, PETA tarafından 'düzenleme değişikliği için çalışan şirket' olarak listelenen sadece beş şirketten biri.

“Kozmetik ürünleri veya içinde kullanılan malzemeleri hayvanlar üzerinde test etmek için herhangi bir geçerli sebep yok. ECHA'nın önerileri, sektörümüzün kozmetik ürünlerinin ve diğer tüketici ürünlerinin güvenliğini sağlamak için hayvanlar üzerinde yapılan testlere son verme yönünde kaydettiği ilerleme için önemli bir tehdit oluşturuyor" diyen Unilever Güvenlik ve Çevre Güvence Merkezi Başkanı Julia Fentemşunları da ekliyor: "Bu öneriler devam ederse yüz binlerce hayvan gereksiz testlere tabi tutulabilir- en ileri bilim ve teknolojiye dayalı yenilikçi hayvansal olmayan yaklaşımlar, hayvan testlerine güvenilir alternatifler sunduğunda. Biz hayvanları değil, bilimi kullanın diyoruz.”

Bu değişiklik, AB üye ülkelerindeki yetişkinlerin dörtte üçünün her koşulda kabul edilemez olan kozmetik ürünler ve içerikleri için hayvanlar üzerinde test yapılmasının gerektiğini kabul etmesiyle birlikte, tüketiciler tarafından istenen ve tanınan hayvanlar üzerinde test yapılmaması ve vegan iddiaları da dahil olmak üzere sektördeki tüm bu tür testleri içermeyen markaları etkileme potansiyeline sahiptir*.

Pozitif Güzellik taahhütlerimize göre harekete geçmek

Bu yılın başlarında insanlar ve gezegene sadece daha az zarar vermekle kalmayıp, onlar için daha fazla iyilik yapmayı taahhüt eden Unilever'in Pozitif Güzellik vizyonunu başlattık. Taahhütlerimizin bir parçası olarak, Avrupa Parlamentosu tarafından ilk kez 2018'de yapılan talepler olan 2023 yılına kadar kozmetik ürünler için hayvanlar üzerinde test yapılmasının küresel olarak yasaklanması çağrılarını desteklemek için çalışmalarımızı ve ortaklıklarımızı hızlandırdık.

PETA sözcüsü Mimi Bekhechi, "Unilever'in hayvansal olmayan yaklaşımlar konusundaki öncü çalışması, dünyanın kozmetik ürünler için hayvanlar üzerinde test yapılmasına yönelik küresel bir yasak yönünde kaydettiği ilerleme için kritik önem taşıyor" dedi.

“Vatandaşların görmek istediği değişiklikleri ancak şirketlerden, tüketicilerden, STK'lardan ve hükümetlerden gelen toplu eylemle gerçekleştirebiliriz. Avrupa vatandaşlarının zaten kazandıklarını düşündükleri bir savaşta bir kez daha savaşmak zorunda olmamız üzücü, ancak başarılı bir Avrupa Vatandaşları Girişimi ile karar vericilerin dinlemesini, çığır açan yasakları korumasını ve AB laboratuvarlarında hayvanlar için sonsuza kadar acılarını sona erdirmek için ortak eylemi güvence altına alabiliriz.”

*Savanta ComRes tarafından Cruelty Free Europe adına yapılan bir anket, AB üye ülkelerindeki yetişkinlerin dörtte üçünün kozmetik ürünler ve içerikleri için hayvan testlerinin her koşulda kabul edilemez olduğunu kabul ettiğini ortaya koyuyor.