Lipton Doğu Karadeniz’de başlayan çay hasadının ilk hasat döneminde COVID-19 salgınına karşı bölgedeki çay üreticilerinin ve çalışanlarının güvenlik ve sağlığını korumak için 52 maddelik önlemi titizlikle devreye sokarak güvenle ilk hasat dönemini tamamladı.
Lipton hasat süresince çay alım evlerinde sosyal mesafeyi korumak için randevulu sistem uyguladı. Çay alım evleri çalışanları için maske ve siperlik gibi koruyucu ekipman kullanımını zorunlu tutarken, randevuları süresince kullanmaları için çiftçilere de el dezenfektanı ve maske temin edildi. Bu süre zarfında 215.000 maske, 1250 kg dezenfektan, 500 siperlik ve 441 adet sensörlü dezenfektan cihazı kullanıldı. Aynı zamanda çiftçiler için 10.000 adet gıda ve ev hijyeni destek paketi dağıtıldı.
Lipton, fabrikalarında da bağlı bulunduğu Unilever’in dünyadaki en yüksek güvenlik standartları uygulanırken tüm nakliye araçları ve lojistik sağlayıcılarının Lipton tesislerine kontrollü bir şekilde girmesi ve yükleme/boşaltma işlemleri süresince 2 metre sosyal mesafenin korunması sağlandı.
Lipton ayrıca internet üzerinden, çay üreticilerinin salgına karşı bireysel olarak dikkat etmeleri gereken kurallar konusunda özel bilgilendirme ve eğitim çalışmalar gerçekleştirdi. Üreticilere COVID-19 Sağlık Eğitimlerinin yanı sıra yine internet ortamında Sürdürülebilir Çay Tarımının Önemi, Toprak Numunesi Alımı ve Gübreleme, Erozyonla Mücadele ve Tampon Bölge Kavramı, Evsel Atık Yönetimi, İstilacı Türlerle Mücadele Yöntemleri ve Kayıt Tutulması, İş Sağlığı ve Çalışan Güvenliği, Çalışanlara Adil Muamele, Bahçe Bakımı ve Budama, Zirai İlaç Kullanımı ve Kişisel Koruma Ekipmanı (KKE) Kullanımı konularında da ücretsiz eğitimler verildi.
Markanın, tarladan bardağa uzanan bu yolculukta ekosisteminde bulunan herkese, çalışanlarına ve binlerce çiftçiye teşekkür için hazırlamış olduğu videoyu izleyebilirsiniz.