1. Home
  2. Sürdürülebilir Yaşam

Birlikte dünyanın iş yapma şeklini değiştirebiliriz

120 yılı aşkın süredir öncü, yenilikçi ve değişim yaratan olduk. Hayat kurtaran bir sabundan dünyayı değiştiren çok sayıda markaya kadar. Ama dünya hızla hareket ediyor ve her gün daha ne kadar fazlasını yapabileceğimizi –ve yapmamız gerektiğini– öğreniyoruz.

Sekiz yıl önce, dünyanın gurur duyabileceği bir iş yapış biçimini hayata geçirmek üzere Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı'nı (USLP) yarattık.

Kutlayacak çok şeyimiz var.

Kaydettiğimiz ilerlemeden birkaç örnek

  • 600 milyondan fazla insanın sağlık ve hijyenini iyileştirmesine yardımcı olduk.
  • Ürünlerimizin üretiminden doğan sera gazı emisyonu, su kullanımı ve atık miktarını önemli ölçüde azalttık.
  • Palm yağı, kâğıt ve çay gibi tarımsal ham maddelerimizin yarısından fazlası artık sürdürülebilir kaynaklardan elde ediliyor.
  • Küçük ölçekli çiftçi ve küçük ölçekli perakende programları gibi girişimler yoluyla, milyonlarca insanın geçim kaynaklarını artırdık.

Hedeflerin ötesinde, 'sürdürülebilir yaşamı yaygınlaştırma' ilkemiz; inovasyona, yeni iş yapış biçimlerine ve amacı olan markalarımıza ilham verdi. Yakın zamandaki birkaç örnek:

Sorumluluk sahibi bir şirketin iyi bir şirket olduğunu kanıtlıyoruz.

Daha fazla büyüme

young girls smiling

Kendi araştırmalarımız, tüketicilerin yarısından fazlasının sürdürülebilir ürünler satın aldığını ya da almak istediğini gösteriyor. Bu nedenle 'sürdürülebilir yaşamı destekleyen’ markalarımızı geliştiriyoruz.

Dove, Lipton ve Hellmans gibi 26 sürdürülebilir yaşamı destekleyen markaya sahibiz. Bu markalar son dört yıldır Unilever ortalama büyümesinin üzerinde büyüdüler ve 2017 yılında Unilever ciro büyümesinin %70’i bu markaların katkısıyla gerçekleşti.

Daha düşük maliyetler

kids holding tomatoes

Atık, enerji, ham madde ve doğal kaynak kullanımını azaltarak verimlilik kazandık ve maliyetlerimiz azaldı. Bu sayede bir yandan da fiyatlardaki dalgalanmaya daha az maruz kaldık.

2008 yılından beri fabrikalarımızda uyguladığımız eko-verimlilik kriterleri sayesinde, 830 milyon Avro’yu aşan maliyet harcamasından kaçınabildik.

Daha az risk

Domestos Truck

Sürdürülebilir bir şekilde faaliyet göstermek, tedarik zincirimizi gelecekte iklim değişikliği ve kaynak kullanımıyla ilişkili risklere karşı korumaya yardımcı olmaktadır.

2017'nin sonunda, tarımsal ham maddelerimizin %56'sı sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmişti.

Daha fazla güven

Marathon initiative

Sürdürülebilirliği iş modelimizin merkezine yerleştirmek; tüketicilerimizle bağlantımızın ve paydaşlarımızla olan ilişkilerimizin güçlenmesine yardımcı oluyor.

Çalışanlarımızın %90'ı Unilever'de çalışmaktan gurur duyduğunu ifade ediyor ve geçtiğimiz yıl eleman aldığımız 52 pazarın 44'ünde 'en beğenilen işveren' seçildik – bu oran önceki yıldan %25 daha fazla.

Şirket olarak, hep bir adım önde olmak için gözümüz gelecekte, uyum sağlamada ve gelişmekte.

Öğrendiklerimizden yola çıkarak görmek istediğimiz değişimin kendisi olmaya çalışıyoruz.

Ancak tutkumuzu tekrar yükseltme zamanının geldiğini biliyoruz. Geleceğin Unilever'i için, 2020 ötesine bakmamızın zamanı geldi...

Bütün yanıtlara sahip değiliz. Ve tutkumuza ancak karşılıklı güven ve işbirliği yoluyla ulaşabileceğimizi biliyoruz.

Bu yüzden hem çalışanlarımızdan hem de şirket dışından 40.000’i aşkın kişiden yolculuğumuzun bir sonraki aşamasını şekillendirmekte bize yardımcı olmasını istedik.

Yatırımcılar ve tedarikçiler, ajanslar, akademisyenler, üreticiler, stratejistler vb...

Hepsinin söyleyecekleri vardı.

İşimizi şekillendirmemizde ve geleceğini geliştirmekte bize yardımcı olması için bütün bu değerli içgörüleri ve fikirleri göz önünde bulunduruyoruz.

Daha iyiye gitmek ve olumlu etkimizi daha da artırmak için hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Toplumların refaha erişmesine ve gezegenimizin iyileşmesine yardımcı olmak için çalışıyoruz.

Birlikte, iş yapma şeklini yeniden tanımlayacağız.

Yanımızda mısınız?

Başa dön

BİZİMLE BAĞLANTI KURUN

Sürdürülebilir bir gelecek hayalini paylaşan herkesi, bizimle bağlantı kurmaya davet ediyoruz.

BİZE ULAŞIN

Unilever ve uzman ekipler ile temas kurun veya dünyanın dört bir yanında iletişim kurulacak kişileri bulun.

Bize Ulaşın