1980 - 1989: Temele odaklanma

1980'li yılların başlarında, Unilever dünyanın en büyük 26. şirketi konumundaydı.

1980'li yıllardan Stork reklamı

Şirketin ilgi alanları, plastik ürünler, ambalajlar, tropikal ekim alanları ve bir nakliye hattının yanı sıra geniş bir yiyecek, ev ve kişisel bakım ürünleri yelpazesini içermekteydi.

Bu on yıllık dönemin başlarında, cesur bir strateji değişikliği ile güçlü pazarlar ve eşit kuvvette büyüme potansiyeli ile temel ürün alanlarına yeniden odaklanmaya karar verdi. Gereken verimlileştirme, büyük satın alımlar ve hayvan yemleri, ambalaj, taşımacılık ve balık çiftliği işletmelerinin satışını da içeren şekilde eşdeğer büyüklükte tasfiyelere yol açtı.

Ancak 1989 yılında bu çalışmaların sonucu olarak temel işletmelerde elde edilen büyüme fark edilir düzeye ulaşmıştı.

Önemli Noktalar

1982

Britanya'da Noel özel ürünü olarak ilk defa Viennetta dondurmalı pasta ürünü sunuldu.

1983

Fransa'dan başlamak üzere Axe erkekler için vücut spreyi (Birleşik Krallık'ta Lynx) ilk defa satışa sunuldu.

1984

Unilever Temel İşletme Stratejisini duyurdu ve bir sonraki on yılda büyük satın alım ve tasfiye işlemleri gerçekleştirildi.

Unilever'in ilk hasmane ele geçirme işlemi olarak Brooke Bond satın alındı.

1985

Unipath, Britanya'da ilaç satış noktalarında satılan evde gebelik test kiti Clearblue'yu tanıttı.

1986

Naarden'in satın alınması, Unilever'in koku ve yiyecek aroması işletmesi boyutunu iki katına çıkardı. Pond's ve Vaseline'i bünyesinde barındıran Chesebrough-Pond's ABD'de satın alındı.

1987

Dove, İtalya'dan başlayacak şekilde Avrupa'da yeniden sunuldu.

1989

Calvin Klein ve Elizabeth Arden/Fabergé satın alındı ve Almanya'da Magnum dondurma satın alındı.

Başa dön