1970 - 1979: Zorlu bir ortamda çeşitlilik yaratma

1970'li yıllarda, 1973 yılı petrol krizinin başlarındaki yüksek enflasyonu da içeren zorlu ekonomik koşullar, satış rakamlarında düşüşe neden oldu.

1970'li yıllardan basılı Flora margarin reklamı

Süpermarketler de dahil olmak üzere büyük perakende satış mağazalarının yaygınlaşmasıyla, üreticinin pazarlık gücü azalmaya başladı.

Bu şekilde, Unilever, taşıma ve ambalajlama da dahil olmak üzere birçok sektörde tüketici ürünleri işletmeleri kurmaya devam etti ve National Starch'ın da satın alımı ile Kuzey Amerika'da büyük bir ortaklık kurdu. Neyse ki, Unilever'in bağlı şirketi United Africa Company, petrol açısından zengin Nijerya'da yüksek kâr elde ederek Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki işletmelerin maliyetini dengeleyebildi.

Ancak Unilever'in 1970'li yıllarda çeşitliliğini artırmaya devam etmesine rağmen, üçüncü kişi tedarikçiler çok daha büyük ve temel olmayan görevleri üstlenme konusunda daha iyi hale geldikçe şirketin tedarik zincirindeki artışı durdu.

Önemli Noktalar

1970

Unilever, Oss'ta ileride Unilever'in et grubu UVG olarak faaliyet gösterecek olan Zwanenberg's et işletmesini satın aldı.

1971

Lipton International satın alındı ve Unilever'in çay işletmesi, dünyanın en büyük çay işletmelerinden biri haline geldi.

Güney Afrika'dan başlayacak şekilde Impulse deodorant tanıtıldı. 1985 yılına kadar 30 ülkede satıldı.

Mentadent devrim niteliğinde bir diş eti sağlığı markası olarak Avusturya'da satışa sunuldu.

1973

İspanya'da Frigo dondurma şirketi satın alındı.

Unilever'in bağlı şirketi United Africa Company, kurulduğu 1920'li yıllardan bu tarihe kadar daha da büyüdü ve 43 ülkede faaliyet gösteren bir şirket haline gelerek UAC International adını aldı.

1977

Bu tarihe kadar, Unilever Avrupa Ekonomik Topluluğu'nun dokuz üyesi arasında 200 ofis ve fabrikada neredeyse 177.000 kişi istihdam eder duruma gelmişti ve yılda yaklaşık 30 milyon £ sabit varlığa sahip, tedarik amaçlı olarak a yaklaşık 1 milyar £ harcama yapan bir şirket konumuna ulaşmıştı.

1978

ABD'deki varlığını artırma niyetinin işaretlerini veren Unilever, öncü bir yapıştırıcı, nişasta ve özel organik kimyasal üreticisi olan National Starch'ı bünyesine kattı. O zamanda, Avrupa merkezli bir şirketin ABD'de gerçekleştirdiği en büyük satın alım buydu.

Başa dön