1960 - 1969: Büyümek için doğru bir zaman
1960'lı yıllar, dünya ekonomisindeki büyüme ve yaşam standartlarındaki artış ile iyimserliği ve yeni fikirleri de beraberinde getirdi.

Sonuç olarak, Unilever yenilik ve satın alım yoluyla genişleyerek ürün yelpazesi çeşitliliğini artırdı, reklam ajansları, pazar araştırma şirketleri ve ambalajlama işletmeleri kurdu. 1968'de gerçek anlamda cesur bir satın alım ihalesi ile Allied Breweries ile birleşmeye çalıştı. Ancak en iyi ve en kötü performans gösteren operasyonlar arasındaki farkın artması ve düşük verimli işletmelere fon aktarılması nedeniyle kârın istikrarının korunması oldukça zordu.
60'lı yılların ortalarında bir yeniden yapılandırma ile markaların uluslararası olarak büyümesi için sunulan fırsatlar arttı. Bu dönemin ardından, en büyük markalar için kontrol ve Avrupa'daki kâr sorumluluğu bireysel olarak faaliyet gösteren şirketlerden Koordinasyon adı verilen kategori odaklı ekiplere geçti.
Önemli Noktalar
1960
Temizlik ile ilgili tüm markalar, tek bir şirketin, Lever Brothers and Associates'in kontrolü altına verildi. Sağlık topluluklarının Unilever'den kolesterolü düşüren bir gıda ürünü geliştirmesini istemesi sonrasında 'sağlıklı' margarinler arasında lider konumda olan Becel sunuldu. Başlangıçta, bu ürün yalnızca eczanelerde satılmaktaydı.
1961
Amerika Birleşik Devletleri'nde Good Humor dondurmaları satın alındı.
1965
Unilever, kendi uzman ambalajlama işletmesi 4P Group'u kurum içi bir hizmet sağlayıcısından kâr getiren bir işletme haline getirdi. Fransa'dan başlayacak şekilde Cif'in tanıtımı yapıldı.
1967
Captain Birds Eye/Iglo/Frudesa, TV reklamları ile ilk defa seyirciyle buluştu.
1968
Unilever, Birleşik Krallık'ın en büyük bira şirketlerinden biri olan Allied Breweries ile birleşme girişiminde bulundu ancak başarısız oldu.
1969
Unilever, Birds Eye bezelyeleri için Birleşik Krallık'ın ilk renkli TV reklamını yayınladı.