Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı

Beslenmeyi iyileştirme

Daha iyi ürünler, daha iyi beslenme, daha iyi yaşamlar.

2050 yılına kadar 9 milyarı aşacak dünya nüfusu, bugün tüketilenden %70 daha fazla gıda talep edecek. Bu büyüyen nüfusu sağlıklı ve sürdürülebilir bir biçimde beslemek için küresel gıda sisteminde önemli iyileştirmeler yapılmalıdır. Tarım ve gıda, Birleşmiş Milletler'in 17 Küresel Sürdürülebilir Kalkınma Hedefinin’nin tamamı için ortak bir tehdittir.

Toprak sağlığından kamu sağlığına kadar tüm sorunlar karmaşık ve birbiriyle bağlantılıdır ve bu sorunlar gıda üretimi veya tüketim ayrı ayrı ele alınarak çözülemez. Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planımızın beslenme ayağı, Küresel Hedeflerin birkaçına katkıda bulunmaktadır. En fazla öne çıkan hedefler şunlardır; Hedef 1: Yoksulluğa son, Hedef 2: Açlığa son, Hedef 3: Sağlıklı bireyler ve Hedef 17: Hedefler için ortaklıklar.

Çevreye saygı duyarak ve daha az atık üreterek, gıda üreticilerinin geçimin kaynaklarına katkıda bulunarak ve tüketicilerin beslenme ve refahını iyileştirerek, erişilebilir, güvenli, yüksek kaliteli ve besin değeri yüksek gıdalar üretmek için çabalıyoruz. Her gün 1 milyardan fazla insan yiyecek ve içeceklerimizi tüketiyor.

Tüketicilerin sağlık ve beslenme düzenleri için faydalı olan lezzetli gıdalar istediğini ve beklediğini biliyoruz. İnsanların daha sağlıklı gıdalar tüketmesini sağlamak; beslenme düzenleri, yaşam tarzları ve bütçeleri için doğru olan ürünler seçmelerini kolaylaştırmak için ölçek ve kapsamımızdan yararlanıyoruz. Daha sağlıklı beslenme, daha fazla çeşitlilik barındıran ve mevsime uygun gıdalar, daha az et, tuz, yağ ve şeker, daha fazla sebze, bitki kökenli gıdalar ve çayın yanı sıra tam tahıllar ve sağlıklı yağlar anlamına geliyor. Ayrıca, en yaygın görüldükleri yerlerde mikro besin eksikliklerini gidermeye yardımcı olmak amacıyla ürünlerimizin birçoğunu temel besinlerle zenginleştiriyoruz.

Büyüyen nüfusun, sağlıklı bir dünyada sağlıklı gıdalarla beslenmesi için küresel gıda sistemini düzeltme hareketine katılma gerekliliğini kabul ediyoruz. Sürdürülebilir Beslenme, gıda üretiminden tüketime kadar sürdürülebilir bir gıda sistemine ilerlemeyi hızlandırmaya yönelik çerçevemizdir ve tarım, çevre, gıda, beslenme ve sağlık arasındaki bağlantıların farkındadır. Bunu yaparken, BM Küresel Hedeflerine katkıda bulunacak ve daha yenilikçi bir gıda şirketi olma amacımızı ilerleteceğiz.

Stratejimiz

Tüketicileri, daha sağlıklı ve daha sürdürülebilir seçimler yapmaya teşvik etmek için çalışıyoruz.

Ekmeğine Flora süren adam

Sürdürülebilir Beslenme stratejimiz, merkezinde tüketicilerin olduğu BM Küresel Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile ilgili eylemlerimizin yol haritasıdır. Bu strateji, çevreye saygı duyarak ve daha az atık üreterek, gıda üreticilerinin geçim kaynaklarına katkıda bulunarak ve tüketicilerin beslenme ve refahını iyileştirerek, erişilebilir, güvenli, yüksek kaliteli ve besin değeri yüksek gıdalar üretmek anlamına gelir.

Yaptığımız her işin merkezine tüketicileri koyuyoruz. Şeffaflık yoluyla tüketici güveni inşa etmenin yanı sıra, Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nda düzenlenen hedeflere ulaşmaya çalışıyoruz. Bunu gerçekleştirmek için daha iyi ürünlere, daha iyi beslenmeye, daha iyi yaşamlara odaklanıyoruz.

Kaliteli ürünlerle köklü mirasımız

Knorr, Lipton ve Blue Band gibi markalarımız, 100 yılı aşkın süredir çok lezzetli ürünlerle iyi beslenme olanağı sunuyor. Bugün yiyecek ve içeceklerimiz yaklaşık 100 ülkede satılıyor. Bu ölçeğin getirdiği sorumlulukla katı bir beslenme politikası (PDF | 131KB) uyguluyoruz. Bu politika çerçevesinde iş faaliyetlerimize ve Ar-Ge stratejimize entegre edilmiş kararlı beslenme hedefleri belirledik.

Beslenme yaklaşımımız

Beslenme programımızın, insanların kaygılarına yanıt vermesini ve Dünya Sağlık Örgütü Bulaşıcı Olmayan Hastalıkların Önlenmesine İlişkin Küresel Eylem Planı 2013–20 gibi kamu sağlığına yönelik yönergelere uygun olmasını sağlıyoruz. İnsan sağlığına etki eden üç önemli unsuru ele alıyoruz: kalp sağlığı, obezite ve yetersiz beslenme. Bunlar, markalarımızın lezzetli ve besin değeri yüksek ürünleri ve etkili iletişim faaliyetleriyle sağlık açısından pozitif etki yaratabileceği alanlardır.

Beslenme stratejimiz üç temel alandan oluşmaktadır:

  • Daha iyi ürünler: Besin kalitesini sürekli geliştiriyoruz. Becel, Rama ve Blue Band ürünlerimiz esas yağlar içerirken, Lipton çaylarımız ferahlatıcı bir sıvı takviyesi yapmaktadır. Nijerya'da besleyici bir yemek pişirme programı ile birlikte demir takviyeli Knorr bulyon küplerini deniyoruz. Ayrıca dünyanın her yerinde Max, Paddle Pop ve Popsicle gibi tüm çocuk dondurmalarımız, katı beslenme standartlarımıza uygundur.
  • Daha iyi beslenme: Pazarlama duyurularımızda, Becel margarinlerimiz ve Hellmann's soslarımızla besin değeri daha yüksek pişirmeyi teşvik ediyoruz. Örneğin, Knorr ‘yemek çözümleri’ ürünlerimizle ambalaj üzerinde ve dijital iletişim kanallarında sağlıklı tarifler paylaşıyoruz, restoran ve catering faaliyetlerinde aşçıları etkin bir şekilde eğitiyoruz.
  • Daha iyi yaşamlar: Kampanyalarımız insanları daha sağlıklı beslenme ve yaşam tarzlarını benimsemeye teşvik etmektedir. Bunun güzel bir örneği, Blue Band’ın Endonezya ve Kenya'da sağlıklı kahvaltı kampanyalarına verdiği destektir.

2003 yılında, daha iyi ürünlerin nasıl olması gerektiğini tanımlayan titiz ve bağımsız uzman değerlendirmesinden geçirilmiş bir beslenme profili oluşturma metodolojisine sahip olan ilk şirket olduk. Bu özelliğimizle de, ürünlerimizin yeniden formüle edilmesini sağlama, sağlık beyanlarının kullanımını değerlendirme, çocuklara pazarlama için uygunluğu belirleme ve besin etiketleri gibi çeşitli uygulamalar için kullandığımız en yüksek besin standartlarına (HNS) ulaştık. Bu çabalarımız yüz milyonlarca insanın daha sağlıklı beslenmesine yardımcı olmaktadır.

Ortaklarımızın sağlık çalışmalarımıza katkısı

İlham verici yöntemlerle insanlara ulaşan markalarımız, sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı mesajlarını iletmede önemli bir rol oynamaktadır. Mesajlarımızı iletebilmek için ünlü aşçılar, blog yazarları ve kamu sağlığı yetkilileri gibi çok çeşitli kişileri faaliyetlerimize katıyoruz.

Gıdanın sağlığı nasıl etkilediğine yönelik bilimsel bilgiler sürekli olarak gelişiyor. Bu nedenle, Hollanda'daki Top Institute Food and Nutrition ve ABD'deki Harvard Kamu Sağlığı Fakültesi gibi önemli araştırma ortaklarıyla iş birliği yapıyoruz. Ayrıca, Uluslararası Besin Bilimleri Birliği gibi kuruluşlarla davranış değişikliğine yönelik motivasyon unsurlarını araştırıyoruz1. Besin güvenliği ve sürdürülebilir beslenme düzenleriyle ilgili en son fikirlere katkıda bulunuyor, bulgularımızı bilimsel konferanslar ve bağımsız uzman değerlendirmesinden geçmiş yayınlar (PDF | 366KB) aracılığıyla paylaşıyoruz. Ayrıca, bilimsel araştırmalar gerçekleştirdiğimizde en yüksek etik standartları uyguladığımızdan emin oluyoruz.

Bunun yanında, sektör genelinde öncü bir rol oynuyor, daha iyi ürün, beslenme ve yaşamlar için girişimler düzenliyoruz. Uluslararası Yiyecek & İçecek İttifakı, Tüketici Ürünleri Forumu, FoodDrinkEurope, Kuzey Amerika'daki Better Business Bureau ve Food Industry Asia gibi ticari birliklerde görev alıyoruz. Daha İyi Beslenme İçin Küresel İttifak (GAIN), Beslenmede Ölçek Büyütme (SUN) ve Dünya Gıda Programı gibi geniş koalisyon ve ortaklıkları destekliyoruz. Ayrıca, tüketicilere şeffaf ve güvenilir besin bilgileri sağlamak üzere yiyecek ve içecek sektörüyle birlikte çalışıyoruz.

Tüm bu faaliyetlerle, en iyi uygulamaların paylaşılmasını, şeffaflığı, anlamlı izlemeyi ve insanların beslenme düzenlerinde gerçek değişiklikler yaratmayı sağlıyoruz.

1Barriers for progress in salt reduction in the general population. An international study. R.S. Newson, I. Elmadfa, Gy. Biroc, Y. Cheng, V. Prakash, P. Rust, M. Barna, R. Lion, G.W. Meijer, N. Neufingerl, I. Szabolcs, R. van Zweden, Y. Yang, G.I.J. Feunekes Appetite 2013, sayı 71: 22-31.

Taahhüdümüz

Tüm ürünlerimizin tat ve besin kalitesini artırmak için çalışmaya devam edeceğiz. Ürünlerimizin büyük bölümü, ulusal beslenme tavsiyelerini temel alan ölçütleri yerine getirmekte veya bunların fazlasını sağlamaktadır. Taahhüdümüz bununla kalmıyor: 2020 yılına kadar, en yüksek (PDF | 317KB) beslenme standartlarını karşılayan portföy oranımızı, küresel ölçekte kabul gören beslenme yönergelerini temel alarak iki katına çıkaracağız. Bunun yapılması, yüz milyonlarca insanın daha sağlıklı beslenmesine yardımcı olacaktır.

Bugüne kadar kaydedilen ilerleme

Portföyümüzün hacim olarak %35'i2, 2016 yılında en yüksek beslenme standartlarını karşılamıştır. Bu rakam, tüm ülkelerde ve toplam perakende ve gıda hizmeti faaliyetlerimizdeki her bir ürünün değerlendirmesini temel almaktadır.

Gıda ürünlerimizin %61'indeki (hacim olarak) tuz seviyeleri, WHO'nun günlük en fazla 5 g'lık tavsiyesine uygun kriterleri yerine getirmektedir. 2016 yılında, yumuşak bitkisel yağlardan oluşan küresel portföyümüzün %79'u3 en fazla %33 doymuş yağ ve en az %67 iyi doymamış yağ içeriyordu. Dünya genelindeki ambalajlı dondurmalarımızın %91'i şu anda bir porsiyonda 250 kcal'den fazla enerji içermemektedir. 2010'dan bu yana ise, tatlandırılmış çay içeceklerimizdeki şeker miktarını %12 oranında azalttık.

2 Beslenme alanındaki ilerlememizi ölçmek için, 1 Ekim ile 30 Eylül arasında devam eden bir raporlama dönemi benimsiyoruz. Bkz. En Yüksek Beslenme Standartlarımız (PDF | 317KB)

3 Karışımlar da dahil olmak üzere sürülebilir yağ portföyümüzdeki diğer tüm ürünler için, ürün performansından ve tüketici ve müşteri beklentilerinden ödün vermeden mümkün olan en düşük doymuş yağ seviyesine ulaşmak için çalışıyoruz.

Gelecekteki zorluklar

2015 Küresel Beslenme Raporu, hükümetlerin, sağlık yetkililerinin ve sektörün aşırı ve yetersiz beslenmeyi çözmek için yeterince hızlı hareket etmediğini ortaya koymuştur. İnsanların yeme alışkanlıklarını değiştirmesine yardımcı olmak için çok çeşitli paydaşların kolektif eylemlerde bulunması gerekir. Ayrıca, değişimi sağlamaya yardımcı olan ve sektörü söz konusu besinlerle ilgili daha hızlı hareket etmeye zorlayacak bir araç olarak, gıda sektörüne yönelik düzenlemelerin artırılması gerektiğini düşünüyoruz.

Çok sayıda ürünümüzde tuz, doymuş yağ, şeker ve kalorileri azaltmaya yönelik kararlı bir programa sahibiz ve ürünlerimizle insanların ağız tadına ve kalite beklentilerine karşılık vermeye devam edeceğiz; sonuçta tüketicilerin tercih etmediği bir sağlıklı ürünün hiçbir etkisi yoktur.

Nijerya'da Knorr tarafından denenen program gibi mikro besin takviyesi ile ilgili çalışmalarımızı artırıyoruz. Böylece ürünlerimiz, düşük gelirli tüketiciler de dahil olmak üzere daha fazla insana ulaşacaktır.

Ayrıca, temel besinlerin yanı sıra sağlıklı içerikleri ön plana çıkaran tutarlı standartlardan yararlanarak, markalarımız için sağlıklı tariflerin dijital ortamda yayılmasına daha fazla odaklanıyoruz.

Daha yapılacak çok fazla işin olduğunu bilmemize ve kendi payımıza düşeni yapma konusunda kararlı olmamıza rağmen, çalışmalarımızın 2016 Küresel Beslenme Erişimi İndeksi tarafından takdir edildiğini görmekten memnuniyet duyuyoruz.

Dönüşümsel değişim - Ormanların yok edilmesini engelleyerek dönüşümsel değişimi nasıl yönlendirdiğimizi, kadınların rolünü nasıl savunduğumuzu, sürdürülebilir tarımı ve küçük çiftçileri nasıl desteklediğimizi ve su, sıhhi koşullar ve hijyeni nasıl iyileştirdiğimizi keşfedin.


Beslenme konusunda daha fazla bilgi için genişletin

Hedefler ve performans

Kararlı beslenme hedeflerimiz, milyonlarca insanın daha iyi gıdalardan yararlanmasına ve daha iyi beslenmesine yardımcı olabilir.

Beslenmeyi iyileştirme
Taahhüdümüz

Tüm ürünlerimizin tat ve besin kalitesini artırmak için çalışmaya devam edeceğiz. Ürünlerimizin büyük bölümü, ulusal beslenme tavsiyelerini temel alan ölçütleri yerine getirmekte veya bunların fazlasını sağlamaktadır. Taahhüdümüz bununla kalmıyor: 2020 yılına kadar, en yüksek beslenme standartlarını karşılayan portföy oranımızı, küresel ölçekte kabul gören beslenme yönergelerini temel alarak iki katına çıkaracağız. Bunun yapılması, yüz milyonlarca insanın daha sağlıklı beslenmesine yardımcı olacaktır.

Performansımız

2016 yılında, küresel ölçekte kabul gören beslenme yönergelerine göre portföyümüzün %35'i en yüksek beslenme standartlarını yerine getirmiştir.

Bakış açımız

En yüksek beslenme standartlarının karşılanması önemli bir taahhüttür. Hedeflerimizi karşılayan ve tüketicilerin seveceği çok lezzetli ürünler oluşturmak için teknik sorunların giderilmesini gerektirir. Besin değerleri yeniden formüle edilmiş gıdalar, tüketiciler tarafından tercih edilmiyorsa etkisizdir. Bu taahhüt ayrıca, tüketicilerin davranışlarını da değiştirmek anlamına gelir; ve bu noktada tüm paydaşlar üzerine düşeni yapmalıdır.

Portföyümüzün büyük bölümü, ulusal beslenme tavsiyelerini temel alan ölçütleri halihazırda yerine getirmektedir. Yiyecek ve içecek portföyümüzün hacim olarak %60'ının tüm ülkelerde en yüksek beslenme standartlarını karşılamasına yönelik 2020 taahhüdümüzü gerçekleştirmek üzere ilerliyoruz. 2016 yılına kadar ürünlerimizin %35'i bu standartları yerine getirdi1. Bu oran, sattığımız porsiyonların yarısından fazlasına karşılık gelmektedir.

Tüm ürün kategorilerimizde yeniden formülleştirme çalışmaları devam etmektedir ve tuz, şeker ve doymuş yağları azaltma konusunda önemli ilerleme kaydedilmiştir. Ürünlerimizin yararlarını tüketicilere tarafsız bir şekilde anlatmak için, ilerleme durumumuzu ve yaklaşımımızı sürekli olarak beslenme ve kamu sağlığı uzmanlarıyla paylaşıyoruz.

Yaklaşımımız dünya çapında onay aldı: dünyanın en büyük yiyecek-içecek üreticilerinin bağımsız beslenme programı değerlendirmesi olan 2016 Küresel Beslenme Erişimi İndeksi (ATNI) tarafından performansımız birinci seçildi, Hindistan'da ise 2016 yılında Hindistan İlgi İndeksi'nde ikinci seçildik. 2015 yılına kadar Dow Jones Sürdürülebilir İndeksi'nde (DJSI) de sürekli olarak çok yüksek bir puan elde ettik; ancak, 2016 yılında İndeksin farklı bir kategorisine geçtiğimiz için, beslenme faaliyetlerimiz artık değerlendirilmiyor.

Bu gelişmeleri, her gün yiyecek ve içeceklerimizi tüketen bir milyar insana ulaştırmak için çok çalışıyoruz. 2016 yılında en yoğun faaliyet gösterdiğimiz ülkelerdeki küresel beslenme hedeflerimize göre performansımızın bir özetini (PDF | 523KB) görün. Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planımızın farklı ayaklarında ve hedeflerindeki performansımızı sürekli olarak güvenceye alıyoruz; beslenme ayağımızın en son güvencesi 2015 yılında PwC tarafından verilmiştir (PDF | 323KB). Güvenceye yönelik yaklaşımımız için Bağımsız Güvence bölümüne bakın.

1 Beslenme alanındaki ilerlememizi ölçmek için, 1 Ekim ile 30 Eylül arasında devam eden bir raporlama dönemi benimsiyoruz. Bkz. En Yüksek Beslenme Standartlarımız (PDF | 317KB) .


  • Başarılı

  • Plana göre ilerliyor

  • Plan dışı

  • %

    tutulan hedef %'si

Key
  • Başarılı

  • Plana göre ilerliyor

  • Plan dışı

  • %

    tutulan hedef %'si

Hedeflerimiz

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı'ndaki güvence programımız hakkında daha fazla bilgi için lütfen Bağımsız Güvence bölümüne bakın.

Tuz miktarını azaltma

İlk kilometre taşımız, 2010 yılının sonuna kadar tuz seviyelerini günlük 6 grama kadar azaltmaktı. Bunun için %25'e varan azaltmalar yapmamız gerekiyordu. 2010 yılında, amacımızın günlük 5 gr tuz hedefini karşılamak üzere tuzu ortalama %15-20 oranında daha azaltmak olduğunu açıkladık. 2013 yılında da bu taahhüdümüzü netleştirdik.


  • 2020 yılına kadar, Gıda portföyümüzün %75'i günlük 5 gr tuz alımını sağlayan tuz seviyelerini karşılayacaktır.

2016 yılında Gıda portföyümüzün %61'i, 5 gr hedefine ulaşmıştır.


Bakış Açımız

2020 hedefimize doğru ilerlemeye devam ediyoruz.

Daha fazla ilerleme için, tüketici ve Food Solutions profesyonel yemek hizmetleri kapsamında anlaşmaya vardığımız tuz azaltma planlarını izlemeye devam edeceğiz. Mevcut popülasyonun tuz tüketiminin, önerilen seviyeleri önemli ölçüde aştığı göz önünde bulundurulduğunda, bunun için tüm ilgili paydaşların (örneğin, hükümetler, sağlık makamları ve sağlık hizmeti uzmanları), bireylerin sağlıklı alışkanlıklar kazanmasını etkileyen tetikleyicileri ve engelleri ele alması gerekmektedir.

Doymuş yağı azaltma

Doymuş yağı mümkün olduğunca azaltıp esas yağ seviyelerini artırarak, ürünlerimizin yağ birleşimini iyileştirmek için çalışıyoruz.


  • Doymuş yağı mümkün olduğunca azaltıp esas yağ seviyelerini artırarak, ürünlerimizin yağ birleşimini iyileştirmek için çalışıyoruz.
92

2012 yılında, başlıca sürülebilir yağlarımızın %92'si, toplam yağ oranı olarak %33'ten az doymuş yağ içeriyordu.


  • Günlük bir porsiyon, uluslararası beslenme yönergelerinin önerdiği esas yağ asitlerinin en az %15'ini sağlamalıydı.
92

2012 yılında, başlıca sürülebilir yağlarımızın %92'si uluslararası beslenme yönergelerinin önerdiği esas yağ asitlerinin en az %15'ini sağlıyordu.


Ambalaj içinde sattığımız tüm yumuşak bitkisel yağların yağ kalitesini daha da artırmak istiyoruz. 2013 yılında bu taahhüdümüzü genişlettik.


  • 2017'ye kadar, yumuşak bitkisel yağlardan oluşan küresel portföyümüzün %90'ının1 doymuş yağ oranı en fazla %33, iyi doymamış yağ oranı ise en az %67 olacaktı.

Dondurulmuş dağıtımın olmadığı tropik bölgelerde sürülebilir yağların dengesini korumak için biraz daha yüksek doymuş yağ seviyesi gerektiğinden, maksimum doymuş yağ içeriği %38 olarak belirlenecekti.

2016 yılında, yumuşak bitkisel yağlardan oluşan küresel portföyümüzün %79'u1 en fazla %33 doymuş yağ ve en az %67 iyi doymamış yağ içeriyordu.


Bakış Açımız

Yumuşak bitkisel yağlardan oluşan küresel portföyümüzün hedefimizi karşılayan oranı, 2015 yılında %82 iken 2016'da biraz düşerek %79 olmuştur. Bunun nedeni, hamur işleri ve yemeklerin yanı sıra kahvaltılık olarak kullanılabilen farklı tat ve kıvamlarda daha fazla ürün sunmamızdır. Bu ürünlerden bazıları, tüketicilerin istediği tat ve pişirme performansını sunmak için hedefimize göre daha yüksek oranda doymuş yağ içermektedir.

Ürünlerimizi iyileştirmek için doymuş yağ kullansak da, etkimizi güçlendirmek üzere geliştirdiğimiz işbirlikleri ve ortak çalışmalar hala önemlidir. Örneğin, mesajlar sağlık makamları ve sağlık hizmeti uzmanlarıyla birlikte verildiğinde, kalp sağlığı bilincine yönelik kampanyaların çoğu zaman daha etkili olduğunu öğrendik.

1 Karışımlar da dahil olmak üzere sürülebilir yağ portföyümüzdeki diğer tüm ürünler için, ürün performansından ve tüketici ve müşteri beklentilerinden ödün vermeden mümkün olan en düşük doymuş yağ seviyesine ulaşmak için çalışıyoruz.

Trans yağları ortadan kaldırma

2012 yılına kadar, kısmen hidrojenize bitkisel yağlardan kaynaklanan trans yağları tüm ürünlerimizden çıkarmış olacağız.

2012 yılına gelindiğinde, portföyümüzün hacim olarak %100'ü kısmen hidrojenize bitkisel yağlardan kaynaklanan trans yağları içermiyordu.1


Bakış Açımız

2012 yılına kadar, dünya çapındaki ürünlerimizden, kısmen hidrojenize bitkisel yağlardan kaynaklanan trans yağları ortadan kaldırma hedefimizi gerçekleştirdik. Bu uyumu sürdürmek için, ürünlerimizi düzenli olarak gözden geçiriyoruz. Portföyümüzde, kısmen hidrojenize bitkisel yağlardan kaynaklanan trans yağ içeren ürünler bulunursa, bu ürünler yeniden formüle edilmektedir.

1 Kısmen hidrojenle birleştirilmiş bitkisel yağlardan trans yağları çıkarma tanımımızı ve yaklaşımımızı yayınladık. Bkz.: Melnikov S & Zevenbergen H. "Implementation of removing trans fatty acids originating from partially hydrogenated vegetable oils". New Food 2012; 5: 44-46. Bu yaklaşım, yemek tariflerindeki başlıca malzemelere odaklanır ve bazı aromalarda ya da emülgatörlerde bulunabilecek kısmen hidrojenle birleştirilmiş bitkisel yağ kaynaklı trans yağ izlerini içermez.

Şekeri azaltma

2010 yılından önce hazır çaylarımızdaki şeker seviyelerini zaten düşürmüştük. 2020 yılına kadar, hazır çaylarımızdaki şekerin %25'ini daha azaltacağız. 2014'te bu hedefi, toz halindeki soğuk çay ve sütlü çay ürünlerimizi kapsayacak şekilde genişlettik.1

2010-2016 yılları arasında tüm tatlandırılmış çay bazlı içeceklerimizde şekeri %12 oranında azalttık.


Bakış Açımız

2020 hedefimizi gerçekleştirme yolunda ilerliyoruz. 2016'da ilerlememizi sürdürerek birçok mevcut üründe şeker seviyelerini azalttık ve çoğu pazarda düşük şeker içerikli yeni ürünleri satışa sunduk. Bu durum, 2016 yılında 2015'e göre %1,2'lik şeker azalmasıyla sonuçlandı. Çay bazlı içecek portföyümüzde şeker seviyelerini azaltmaya ve düşük şeker içerikli içecekler ve yenilikler sunarken tüketicilerin keyif aldığı tatları korumaya devam edeceğiz.

1 Şeker azaltma hedefimiz 2010 ile 2020 arasındaki süre boyunca tüm hazır çaylar, toz halindeki soğuk çay ve sütlü çay ürünleri, sıvı konsantreler, perakende satış ve yemek hizmetlerinin yanı sıra tatlandırılmış tüm yeni formatlar için geçerlidir.

Kalorileri azaltma

  • 2014 yılına kadar çocuk dondurmalarımızın %100'ü, porsiyon başına en fazla 110 kilokalori içerecekti. Ürünlerin %60'ı 2012 yılına kadar bu seviyeye ulaşmıştır.

2014 yılında çocuk dondurmalarımızın %100'ü, porsiyon başına en fazla 110 kilokalori içeriyordu; bu oran 2013 yılında %86 idi2.


  • 2015 yılına kadar, ambalajlı dondurma ürünlerimizin %80'i porsiyon başına %250 kilokaloriyi aşmayacaktı1.

2015 ve 2016 yıllarında ambalajlı dondurmalarımızın %91'i, porsiyon başına en fazla 250 kilokalori içeriyordu.


Bakış Açımız

2014 yılına kadar çocuk dondurmalarımızın en fazla 110 kilokalori içermesine yönelik taahhüdümüzü gerçekleştirdik. Her yerde tüm çocuk dondurmalarının besin değeri açısından sorumlu olmasını sağlayan ilk küresel şirketlerden biriyiz.

2015 yılında, ambalajlı dondurmalarımızın %80'inin 250 kaloriden fazla içermemesine yönelik küresel hedefimizi aşarak %91 oranına ulaştık. 2016 yılında %91 oranını koruduk (küresel dondurma satışı hacminin %97'si temel alınarak hesaplanmıştır). Dondurma işine yönelik sorumlu yaklaşımımızı göstermek için, her pazarda en az %80 uyumluluğu sağlamayı amaçlıyoruz ve 2016 yılında buna yönelik ilerlememizi sürdürdük.

1 Bir porsiyon, tek seferde tüketilecek ambalajlanmış bir dondurma servisini veya dondurma tekneleri gibi çoklu tüketim durumlarında kullanılmak üzere ambalaj içinde satılan 100 ml miktarı ifade eder.

2 Çocuk dondurması hedefimiz 2014 yılının 4. Çeyreği sonunda değerlendirilmiştir; diğer tüm raporlarımız 2015'in 4. Çeyreği ile 2016'nın 3. Çeyreği arasındaki dönemi değerlendirmektedir.

Sağlıklı beslenme bilgileri sağlama

İnsanların dengeli beslenme tercihleri yapmasına yardımcı olmak üzere ürünlerimizin üzerinde içeriği anlaşılır ve basit etiketler sunmayı amaçlıyoruz. Avrupa ve Kuzey Amerika'daki ürünlerimiz tam besin bilgilerini sağlamaktadır.


  • 2015 yılına kadar bu durum dünyadaki tüm ürünlerimiz için geçerli olacaktır. Ambalajın önüne bir porsiyondaki enerjinin yanı sıra sekiz temel besin maddesini ve ambalajın arkasına beş besin maddesi için % Kılavuz Günlük Miktarları (GDA) ekleyeceğiz.
  • Hedeflerimiz yerel veya bölgesel sektör anlaşmalarının yanı sıra her pazarın kanunlarına uygun olacaktır.

86

2015 yılında portföyümüzün %86'sı, taahhüdümüze uygun olarak ambalaj üzerinde tam besin etiketlerini içeriyordu. 2016'da bu oran %92'ye yükseldi1. Etiketleme için olumlu bir hava yaratmak ve ürünlerimizde daha fazla değişiklik yapmanın yanı sıra tüketicilere daha sağlıklı ürün tercihlerinde yardımcı olmak üzere ilgili makamlarla birlikte çalışıyoruz.


Bakış Açımız

2016 yılında portföyümüzün %92'si1, taahhüdümüze tamamen uygun hale getirildi. Ürünlerimizin %99'undan fazlası ambalaj üzerinde veya çevrimiçi ortamda besin bilgilerini duyurmuştur (en azından 4 Büyük2).

Hedefimiz genişleyerek tüm marka ve pazarlarımızı kapsayacaktır. Her ürünün besin etiketlerini kontrol etmek üzere küresel bir yönetim modeli benimsedik ve kapsamlı izleme faaliyetleri gerçekleştirdik. Ancak, yiyecek ve içecek portföyümüzün tamamında etiket taahhüdümüzü devam ettirsek de, hedefimize henüz tam olarak ulaşamadık.

Birçok ülkede ambalaj ön yüzünde etiketleme sistemi tercihi geliştirilirken, tüketicileri sağlıklı seçimler yapmaya yönlendirecek, küresel ölçekte uyumlu hale getirilmiş şeffaf etiketleme sistemleri üzerinde çalışmaya ve hükümetler, STK'lar ve diğer ilgili kamu sağlığı paydaşlarıyla iş birliğine devam edeceğiz.

1 Bu rakamlar 1 Nisan 2016 ile 30 Haziran 2016 arasındaki Yiyecek ve İçecek (Pepsi Lipton şirketinin pazarlama ve dağıtımı Unilever sorumluluğunda olan kısımları dahil) kategorilerinin satış hacimlerinin yanı sıra Unilever Gıda Çözümleri ürünlerinin satış hacimlerine dayanmaktadır; bu rakamlara diğer ortak girişimler ve dağıtıcı markaları (DOB) dahil değildir.

2 4 Büyük: besin bilgileri; enerji (kJ ve kcal), protein (g), karbonhidrat (g) ve yağ (g) bilgilerini içerir.

Başa dön