1. Home
  2. ...
  3. En son haberler
  4. Sürdürülebilir Yaşam Planı hedeflerimize ne kadar ulaştık?

Sürdürülebilir Yaşam Planı hedeflerimize ne kadar ulaştık?

Dünya Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine ulaşmaya çalışırken şirketlerin güven konusunda öncülük etmesi kritik önem taşıyor. Bunun anahtarı ise şüphesiz her zamankinden daha yakın iş birlikleri ve tüm taraflar arasında yeni şeffaflık düzeyleri sağlayabilmek.

Line of schoolgirls in Pakistan

Değer zincirimizin her boyutunda güven oluşturmamızın temeli olarak, Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planımızın (USLP) ilerleme durumunu paylaşırken şeffaflığı aklımızdan çıkarmıyoruz.

En son rapor, hedeflerimizin yaklaşık %80'ine ulaşma yolunda olduğumuzu gösterirken aynı zamanda başlıca zorlukların görüldüğü alanlarda oldukça şeffaf. Raporda ayrıca, paydaşlarımızın da sürdürülebilir iş yolculuklarını desteklemek ve iyileştirmek için deneyimlerimizi paylaştığımız noktalar özetlenmektedir.

Tüketiciler sürdürülebilir markalar istiyor

Sürdürülebilir markalara yönelik tüketici talebinin arttığına dair güçlü kanıtlar mevcut. Kendi araştırmamıza göre, tüketicilerin %54'ü sürdürülebilir ürünler satın almak istemekte, bunların üçte biri ise bunu halihazırda yapıyor. Bu büyük bir fırsat ve biz de bu konuda markalarımızın öncü olmasını istiyoruz.

Son yıllarda, sürdürülebilir yaşamı destekleyen markalarımızla bu alanda çalışıyoruz. Bu markalar, USLP hedeflerine ulaşmaya katkıda bulunan ürünlerle güçlü bir sosyal veya çevresel amacı bir araya getiriyor. 2016 yılında 18 olan sürdürülebilir yaşamı destekleyen markalarımızın sayısı bu yıl 26’ya ulaştı. Vaseline, Sunlight, Sunsilk ve Wall's, bu yıl bu kategoriye yeni katılan markalarımız.

2017'de bu markalar şirketin geri kalanından %46 daha hızlı büyüdüler ve iş hacmimizdeki büyümenin %70'inde söz sahibi oldular. Son dört yılda sürekli olarak ortalama büyüme hızımızın üzerine çıktılar.

Yeni şirketler, markalar ve yenilikler

Portföyümüzü, sürdürülebilir yaşam değerlerimize uygun olan yeni şirketlerin Unilever'e katılması yoluyla da şekillendiriyor ve inşa ediyoruz. Son 12 ayda aramıza katılan yeni markalardan bu profile uygun olanların bazıları Pukka tea, Seventh Generation, Mãe Terra ve Sundial'dır.

Sadece markaları satın alıp kendi şirketimizi büyütmüyor, aynı zamanda merkezinde sürdürülebilirliğin tasarlandığı yeni markalar oluşturuyoruz. Örneğin, doğal ürün içeriği ve geri dönüştürülmüş ambalajlar kullanan vegan dostu Love Beauty Planet kişisel bakım ürünleri ve bu yılın başında Birleşik Krallık'ta piyasaya sürülen Red Red glutensiz ve vegan atıştırmalık kutuları.

Ayrıca, elbette çok sevilen favoriler ve yeniliklerle birlikte temel markalarımızı her gün daha fazla insana ulaştırıyoruz. Örneğin, geçen yıl Domestos, Hindistan'daki yeni ve hesaplı bir tuvalet temizlik tozu formatı ve Güney Afrika'daki ‘Flush Less’ spreyi gibi sıhhi koşul ve su kıtlığı sorunlarına yönelik birkaç yeniliği piyasaya sürdü.

601m

El yıkama, sıhhi koşullar, ağız sağlığı, özsaygı ve güvenli içme suyu programlarımız aracılığıyla 2017 yılının sonuna kadar 601 milyon kişiye ulaşıldı.

109

2017 sonu itibarıyla, 368 ülkedeki üretim tesislerimizden 109 tanesi %100 yenilenebilir şebeke elektriği kullanmakta, toplam şebeke elektriği tüketiminin %65'ini oluşturmaktadır.

56%

2017'nin sonunda, tarımsal ham maddelerimizin %56'sı sürdürülebilir kaynaklardan elde edildi.

2017 yılındaki USLP ilerlememiz

İyi haber şu ki, gerçekleştirdiğimiz yedi yıllık ilerleme sonrasında hedeflerimizin %80'ine ulaştık veya ulaşma yolundayız.

Amacımız 2020 yılına kadar 1 milyardan fazla insanın sağlık ve refahını iyileştirmek.

2020 yılına kadar, portföyümüzün en yüksek besin standartlarını karşılayan kısmını iki katına çıkarmayı içeren kararlı hedefimize doğru ilerliyoruz. Şimdiye kadar, portföy hacmimizin %39'u bu standartlara ulaştı. Tüm ürün kategorilerimizde yeniden formülleştirme çalışmaları yapıyoruz ve tuz, doymuş yağ, kalori ve şekeri azaltma konusunda önemli ilerlemeler kaydettik. Örneğin, dondurma sattığımız pazarların %70'inde artık bu ürünlerin mini versiyonları bulunuyor. 2017'de Hindistan'da Mini Magnum ve Brezilya'da Mini Cornetto'ları piyasaya sürdük.

El yıkama, sıhhi koşullar, ağız sağlığı, özgüven ve güvenli içme suyu programlarımız aracılığıyla 2017 yılının sonuna kadar sağlık ve hijyen konusunda 600 milyon kişiye ulaştık. Özgüveni geliştimeye odaklanan Dove markamız çarpıcı bir etki yaptı. Şimdiye kadar 29 milyon gence ulaştık ve 2020'ye kadar 40 milyona ulaşma yolunda ilerliyoruz.

Amacımız 2030 yılına kadar değer zincirimizdeki ürünlerimizin çevresel ayak izini yarıya indirmek.

Kendi ayak izimizle ilgili neredeyse tüm alanlarda iyi bir ilerleme kaydettik. Örneğin, 2008 yılından bu yana üretimimizde kullanılan CO₂ enerjisini %47, su kullanımını ise %39 oranında azalttık ve imhaya gönderilen toplam atık %98'e ulaştı. Genişletilmiş tedarik zincirimizde de büyük adımlar attık. Örneğin, 2017'nin sonuna gelindiğinde, tarımsal ham maddelerimizin %56'sı sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmişti.

Tüketicilerin ürünlerimizi kullanma yöntemlerinin çevreye etkilerini azaltmak zorlu bir görev olmaya devam ediyor. Örneğin, 2010 yılından bu yana su kullanımını yalnızca %2 oranında azaltabildik. Ancak oldukça olumlu gelişmelerimiz de var. 2025 yılına kadar plastik ambalajlarımızı tamamen yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya kompostlanabilir hale getirmeye yönelik yeni bir taahhütte bulunduğumuz ambalaj atıkları konusunda cesaret verici ilerlemeler kaydediyoruz.

Amacımız 2020 yılına kadar milyonlarca insanın geçim kaynağını iyileştirmek.

2017 yılında, yaklaşımımızı güçlendirmek ve programa bağlı kalan tedarikçi sayısını artırmak amacıyla Sorumlu Kaynak Kullanımı Politikamızı yeniden başlattık. Tedarik harcamalarının yaklaşık %55'i, Politikanın zorunlu gerekliliklerini yerine getiren tedarikçiler üzerinden yapıldı. 2020 yılına kadar %100'e ulaşmayı hedefliyoruz.

İnsani kalkınma ve ekonomik büyümenin yalnızca kadınları güçlendirme ile başarılabileceğine inanıyoruz. Cinsiyet dengeli bir organizasyon inşa ediyoruz: 2017'nin sonuna gelindiğinde, toplam yönetimimizin %47'si kadınlardan oluşuyordu. Bu oran 2016'da %46 idi. Shakti programımız, düşük gelirli kırsal topluluklarda 70.000'den fazla kadın için iş imkanı sağlıyor. 2017 yılında, 1,2 milyon kadının güvenliği artırmaya, becerilerini geliştirmeye veya fırsatlarını genişletmeye yönelik girişimlere erişim elde etmesini de sağladık.

Daha kapsayıcı bir işletme yaratma amacımız doğrultusunda, 2017 yılında yaklaşık 716.000 küçük ölçekli çiftçinin tarım uygulamalarını geliştirmeyi veya gelirlerini artırmayı amaçlayan girişimlere erişmesini sağladık. Ayrıca, 1,6 milyon küçük ölçekli perakende satıcıya, gelirlerini artırmaları için destek verdik.

Graph showing increase
70%

Toplam iş hacmi büyümemizin %70'i sürdürülebilir yaşam markaları tarafından gerçekleştirildi

Fotoğraf: Son Ng-Hoang, Unilever çalışanı, Vietnam

Şimdi nereye gidiyoruz?

2010 yılında USLP'yi başlatmamızdan bu yana dünyada çok fazla değişim oldu. Programın evrimi hakkında düşünmeye başladığımızda, başardıklarımız ve buradan sonra ulaşmamız gereken nokta hakkında çalışanların ve şirket dışı paydaşların fikirlerini almak istedik. Bu nedenle, Unilever'da sürdürülebilir işletmenin geleceği hakkında gelmiş geçmiş en büyük araştırmayı gerçekleştirdik.

Yatırımcılar, tedarikçiler, müşteriler, kreatif ajanslar, diğer işletmeler, düşünce liderleri, STK'lar ve akademisyenler dahil olmak üzere tedarik zincirimizdeki uzmanlarla görüşmenin yanı sıra dünyanın dört bir yanındaki çalışanlarımızdan kendileri için en önemli sorunları belirlemek amacıyla bir anket doldurmalarını istedik.

Yanıtlar, USLP'nin şirket içinde büyük bir gurur ve motivasyon kaynağı haline geldiğini ve birçok çalışanın şirkete katılmasının ardındaki temel neden olduğunu gösterdi. Aynı zamanda, USLP'nin şirket dışında büyük saygı gördüğünü öğrenmekten dolayı onur duyduk.

Bu olumlu düşünceler sonucunda yüksek beklentilerin doğması şaşırtıcı değil. Şirket dışında görüşülen katılımcılardan birinin söylediği gibi: “Unilever rahat bir konumda değil. Beklentiler hiç olmadığı kadar yükselecek. Bundan sonra olması gerekenleri öğrenmeye çalışan Unilever içindeki herkes için çıta yükseliyor.”

Bu projenin amacı, kendi çalışanlarımızın yanı sıra sürdürülebilir iş alanındaki bağımsız uzmanların görüşlerine göre gelecek için USLP'nin nasıl geliştirileceğine yönelik derin bir anlayış elde etmekti. Şimdi bu zengin geri bildirimlerin tümünü alıp sürecin sonraki aşamaları üzerinde çalışacağız. İlerleme durumumuzla ilgili güncellemeleri düzenli olarak yayınlayacağız. Bu yüzden neler yaptığımızı görmek için her zaman takipte kalabilirsiniz.

Üstteki fotoğraf: Muhammad Taha, Unilever çalışanı, Pakistan

Unilever Türkiye Olarak Kadınların ve Gençlerin Güçlenmesi Odağımız

Unilever Türkiye olarak 3 büyük hedefimiz var; 2022 yılına kadar 1 Milyon Kadının ve 1 Milyon Gencin Güçlenmesini Desteklemek ve Sürdürülebilir Yaşamı Destekleyen Markalarımızla Büyümek.

Cinsiyet eşitliği sadece temel bir insani hak değil, aynı zamanda barışçıl, zengin ve sürdürülebilir bir dünyanın vazgeçilmezi. Kadınlara ve gençlere, eğitim, sağlık, iyi bir iş bulma, politik ve ekonomik karar alma süreçleri bakımından eşit haklar sağlamak sürdürülebilir ekonomileri besleyecek ve daha geniş açıdan toplumlara ve insanlığa fayda sağlayacaktır.

Unilever olarak, kadınların resmi ve aktif şekilde ekonomiye katkısını teşvik ederek hayatları, aileleri, toplumları ve ekonomileri dönüştürmeyi hedefliyoruz.

2017 yılı Sürdürülebilir Yaşamı Destekleyen Markalarımızın ilerlemesini görmek için lütfen tıklayınız (PDF | 3MB).

Başa dön