Geç içerik

Unilever Global Olarak Yönetimde Cinsiyet Dengesine Ulaştı

Yayınlandı:

Ortalama okuma süresi: 5 dakika

Unilever, dünya genelinde yönetim ekibinde yüzde 50-50 cinsiyet dengesine, hedeflediği tarihten bir yıl önce ulaştığını açıkladı. Unilever Türkiye ise hedefi bir adım öteye taşıyarak, kadın yönetici oranını yüzde 52’ye çıkardı. Unilever, kadınların iş dünyasındaki ilerlemesini hızlandırmak için hayata geçirdiği girişimler nedeniyle 2020 Catalyst Ödülü’ne layık görüldü.

MUSTAFA SECKIN 990x557

Unilever, kendisine belirlediği hedefin bir yıl öncesinde, global olarak yönetimde cinsiyet dengesine ulaşmayı başardı. Yönetim ekibinde 2010 yılında yüzde 38 olan kadın oranını yüzde 50’ye çıkaran Unilever, böylece kadın yöneticilerin en yüksek temsil oranına ulaştı. Unilever Türkiye ise hedefini bir adım öteye taşıyarak, kadın yönetici oranını yüzde 52’ye yükseltmeyi başardı.

Unilever, özellikle kadınların bugüne kadar yetersiz temsil edildiği iş birimlerinde ilerleme kaydetti. Global olarak yönetim düzeyinde finans alanında çalışan kadınların oranı yüzde 50’ye çıkarken, Kurumsal Uygulamalar ve Teknoloji Çözümleri alanında bu oran yüzde 47 oldu. Tedarik Zinciri ise en büyük sıçramayı gerçekleştirerek yüzde 40 kadın temsiline ulaştı.

Unilever, tüm dünyada sürdürdüğü iş yerindeki kadınlar için ilerlemeyi hızlandıran bu girişimleri nedeniyle dünyanın en prestijli ödülü Catalyst’e (Workplaces That Work For Women) layık görüldü.

Unilever Safety FOTO KOLAJ

Mustafa Seçkin: “Kadının güçlenmesi stratejik önceliğimiz…”

Unilever’in stratejik önceliklerinden birinin kadınların güçlenmesi olduğunu ifade eden Unilever Türkiye ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Seçkin: “Şirket olarak, çeşitliliği barındıran ve kapsayıcılığı gözeten bir çalışma ortamı ve kültürü yaratmak en önemli önceliklerimizden biri. Bu nedenle Unilever Türkiye’de yönetici seviyesindeki kadın oranının %52’ye yükselmesinden gurur duyuyorum. Unilever Türkiye olarak cinsiyet dengesi olan bir organizasyon oluşturmak için attığımız bir diğer büyük adım da Yönetim Kurulumuz’daki kadın temsiliyeti oranımızı %40’a çıkarmak oldu. Yönetim Kurulumuz bugün 6 kadın ve 7 erkek üyeden oluşuyor.

Bununla birlikte özellikle kadın temsiliyetinin düşük olduğu departmanlarımızda önemli ilerlemeler kaydettik; müşteri geliştirme ve satış departmanımızda kadın yöneticilerimizin oranı %25’ten %29’a yükselirken, tedarik zincirinde bu oran %39’dan %40’a ulaştı. Kadın yöneticilerimizin sayısındaki bu artış; yetenek gelişimi, kültür, inovasyon, liderlik ve performans alanlarında organizasyonumuza büyük katkı sağladı. Biz de şirket olarak esnek çalışma, iş paylaşımı, 3 haftalık babalık izni, sağlık ve esenlik programlarımız ile Anne Baba Okulu gibi uygulamalarımız ve psikolojik olarak güvenli bir iş ortamı yaratmak üzere çalışmalarımızla çalışanlarımızı desteklemeye devam ettik.

Öte yandan Unilever Türkiye olarak ekosistemimizde yer alan çok sayıdaki yerel şirket sayesinde büyük bir etki alanına sahip olduğumuzun bilinciyle; kendi tedarik zincirimizden başlayan ve iş dünyasında kadının güçlenmesi için itici bir güç olacak bir yapılanmayı hayata geçirdik.

Kadının Güçlenmesi Prensipleri (WEPs), BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve BM Global Compact gibi uluslararası girişimlerdeki deneyimlerden de esinlenerek “Birlikte Güçlüyüz” platformunu kurduk. 2017 yılından bu yana faaliyetlerini sürdüren Birlikte Güçlüyüz, gerçekleştirdiği çalışmalarla 31 üye şirketin doğrudan istihdam ettiği 33.000 çalışan ve dolaylı olarak eriştiği 100.000 kişiye pozitif katkı sağlıyor. Değer zincirimizde yer alan ve farklı deneyimlere, çalışma alanlarına, kısıtlılıklara ve fırsatlara sahip çeşitli şirketler birbirinden öğrenerek yeni hikayelerle yoluna devam ediyor.” dedi.

Unilever, reklamlardaki kalıp yargılarla mücadele ediyor

Unilever’in Türkiye’nin en büyük reklamverenlerinden biri olduğunu kaydeden Seçkin, “Etkimizin oldukça kuvvetli olduğu alanlardan biri olan reklamlar aracılığıyla, toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına yönelik olarak; hem kendi marka reklamlarımızı iyileştirmek üzere büyük adımlar attık, hem de sektörel hareketlerin Türkiye’de başlamasına öncü olduk. Bu kapsamda UNWomen, Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği iş birliği ile 14 şirket ve 12 destekçi aynı çatıda buluştu ve Unstereotype Alliance Türkiye kuruldu. Türkiye’nin dünyada kurulan 2. ulusal ağ olmasından gurur duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.

EDİTÖRE NOTLAR:

  • Bildirilen cinsiyet dengesi rakamı, tarla çalışanlarını ve mevsimlik çalışanları içermemektedir.
  • Bu çalışan grupları da dahil edildiğinde Unilever ’in global olarak yönetim kademesindeki kadın oranı yüzde 51’dir.

Unilever’de Yıllara Göre Yönetim Düzeyindeki Kadınların Oranı

Gender Chart 990x557

Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi:

Unilever, raporlamada şeffaflık ve kadınların iş yerinde eşitliğini sağlamayı taahhüt eden şirketleri listeleyen Bloomberg Cinsiyet Eşitliği Endeksi 2019'a seçildi.

Bu endekse dahil edilen şirketler; ürün ve hizmetleri, destekleyici şirket politikaları ve toplumla olan etkileşimleri kapsamında cinsiyet eşitliğini nasıl teşvik ettiklerini raporlamaktadır. Endeks, 36 ülkede 10 sektörden 230 şirketi kapsamaktadır. Bu şirketlerin toplamı 9 trilyon dolarlık bir piyasa değerine sahiptir ve 7 milyonu kadın olmak üzere 15 milyondan fazla kişiyi istihdam etmektedirler.

Catalyst 2020 Ödülü Unilever’in

Unilever, iş yerindeki kadınlar için ilerlemeyi hızlandıran girişimleri için dünyanın en prestijli ödülü Catalyst’e layık görüldü. Unilever’in 'Oyunun kurallarını değiştirmek. Geleceğin kapısını açmak' girişimi, cinsiyet dengeli bir iş gücü ve kalıp yargıları kıran kapsayıcı bir kültür sunmayı amaçlıyor.

UNILEVER HAKKINDA

Unilever, 190’dan fazla ülkede satılan ürünleri ile her gün 2,5 milyar tüketiciye ulaşan, Gıda, Ev Bakım, Kişisel Bakım ve İçecek Ürünleri konusunda dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde 155.000 çalışanı olan Unilever, 2019 yılında 52 milyar Euro yıllık satış hacmine ulaşmıştır. Şirketin kapsama alanının yarısından fazlası (%59), gelişen ve yükselen pazarlarda yer almaktadır.

Unilever Türkiye portföyünde; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Lipton, Knorr, Calve, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Nogger, Magnum, Max, Unilever Food Solutions ve Vaseline markaları yer almaktadır.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı (USLP), şirket stratejisinin temelini oluşturmakta ve şunları hedeflemektedir:

  • 2020’ye kadar bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olmak
  • 2030’a kadar ürünlerimizden kaynaklanan çevresel etkimizi yarı yarıya azaltmak
  • 2020’ye kadar milyonlarca insanın geçim kaynaklarını iyileştirmek

USLP, büyümeyi ve şirkete duyulan güveni artırarak değer yaratmakta, maliyetleri düşürürken riskleri azaltmaktadır.

2010 yılından bu yana, Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı aracılığıyla, bir milyardan fazla insanın sağlığını ve refahını geliştirmesine, çevresel ayak izimizi yarıya indirmeye ve işimizi büyütürken milyonlarca insanın geçim kaynaklarını artırmaya yardımcı olmak için harekete geçiyoruz. Şimdiden önemli ilerlemeler kaydettik ve hedefimizi genişletmeye devam ediyoruz. Son olarak 2025 yılına kadar plastik ambalajlarımızın yüzde 100'ünün tamamen yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya gübrelenebilir olmasını sağlamayı taahhüt ettik. Yapılması gereken daha çok şey olsa da 2018 yılında Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi'nde sektör lideri ve sekiz yıl üst üste Globescan/SustainAbility Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri anketinde en üst sırada yer alan şirket olarak tanınmaktan gurur duyuyoruz.

Unilever ve markaları hakkında daha fazla bilgi için www.unilever.com.tr sitesini ziyaret edin.

Başa dön