Geç içerik

Unilever Türkiye Yer değiştir


Unilever dayanıklı, yeniden kullanılabilir ve doldurulabilir ambalajlar ile değişimi başlatıyor

Unilever’in dokuz markası, türünün ilk örneği olan alışveriş platformu Loop™ 'ta yeni ürünlerini deneyecek

Ups driver delivering a package

Unilever, dört yeni ürün formatı da dahil olmak üzere toplam dokuz markasında yeniden kullanılabilir ambalaj konusundaki yeniliklerini açıkladı. Yeni ürünler, türünün ilk örneği, atıksız bir alışveriş sistemi olan Loop™ (Yeni bir pencerede açılır) üzerinden denenecek.

Uluslararası geri dönüşüm lideri TerraCycle ile birlikte bir tüketim ürünleri şirketleri koalisyonunu bir araya getiren Loop™, doğrudan tüketiciye teslim edilen, iade edilen ve yeniden doldurulmuş, yüksek kalitede dayanıklı ambalajlama için yenilikçi bir yeni iş modeli sunuyor. Platform, döngüsel paketleme sistemlerini ticari olarak uygulanabilir hale getirmeye yardımcı olan; yeniden kullanım modellerinin test edilmesi ve tüketici davranışlarının değiştirilmesi sürecinde, kademeli olarak başkalarıyla çalışma fırsatı da sunuyor.

İlk etapta sadece İngiltere, Hollanda, ABD ve Fransa’da hayata geçecek uygulama kapsamında; Unilever’in REN Clean Skincare, Hellmann's, Love Beauty and Planet, Love Home and Planet ve Seventh Generation markaları, alüminyum ve camdan yapılan yeniden kullanılabilir ambalajlarda satışa sunulacak.

Loop™ sisteminde ilk markalar Dove, Rexona, Axe ve Signal

Her yıl tüm dünyada bir milyardan fazla kişiye ulaşan dünyanın önde gelen deodorant markaları Dove, Rexona ve AXE, minim™ adında yüksek kaliteli, yeniden doldurulabilir bir deodorant çubuğu test edecekler. Paslanmaz çelikten yapılmış olan ürün, yeni bir tüketici deneyimi sunan, minimal, kompakt ve sürdürülebilir bir tasarıma sahip bulunuyor. Kullanıma bağlı olarak, ürün ortalama bir ay dayanırken, ambalaj en az 100 kullanım devrine dayanacak şekilde tasarlandı. Bu, her bir ambalajın yaklaşık sekiz yıl dayanmasının öngörüldüğü ve potansiyel olarak 100 paketin atılmasının önlenebileceği anlamına geliyor.

Ağız bakım markası Signal ise ‘Diş Tabletleri’ adı verilen doldurulabilir formuyla yeni bir ürün tanıttı. Bu yenilik aynı zamanda tüketicilerin dişlerini daha az su kullanarak fırçalamalarına da olanak tanıyor.

Unilever’in Loop™'a katılımı, tasarımsal olarak döngüsel bir şekilde işleyen ve başarıyla sonuçlanan bir paketleme ve ambalajlama sistemi oluşturma çabalarını destekliyor. Unilever 2017'de, tüm plastik ambalajlarının 2025 yılına kadar yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya kompostlanabilir olması için çalışacağını açıkladı. Bu dönemde sektörün önemli ölçüde büyümesine rağmen, 2010'dan bu yana sabit olan mutlak paketleme hacmiyle birlikte, bu hedefler doğrultusunda başarılı bir ilerleme kaydedildi. Buna rağmen Unilever, tek seferlik plastik kullanımını daha da azaltmaya kararlı olduğunun altını çiziyor.

Unilever CEO’su Alan Jope konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Mevcut ‘Al-Yap-Tüket-At’ kültürüne son vermek istiyoruz. Bu amaçla ürünlerimizi yeniden kullanım için tasarlamaya yönelik büyük adımlar atmaya kararlıyız. Sevilen markalarımızı tasarımsal olarak tamamen döngüsel ambalajlarda sunacak olan Loop'un kurucu ortağı olmaktan gurur duyuyoruz” ifadelerini kullandı.

Editöre Notlar - Loop’a katılan Unilever markaları:

Rexona, Dove ve AXE, her yıl toplamda bir milyardan fazla insana ulaşıyor. Üründeki en ufak değişimin, gerçek bir etki yaratma kapasitesine sahip olmasından hareketle bu markalar minim™’i yaratmak için güçlerini birleştirdi. Bu kapsamda ilk deodorant sonsuza kadar dayanacak şekilde paslanmaz çelikten yapılan döngüsel ambalajda satışa sunuluyor. Kullanıcısına tam bir ay yetecek olan minim™’in paketi bundan böyle çöpe atılmayacak, bunun yerine Unilever’in kurucu ortağı olduğu Loop, tüketici için atık olmadan, sıkıntı yaşamadan ve gezegen için büyük fayda sağlayarak yeniden dolduracak. Bu, satın alınan her minim™ 'in, 96 paketin atılmasını önleme potansiyeline sahip olduğu anlamına geliyor.

Yeni Signal İntegral 8 Diş Tabletleri ile adeta çevreci ağız bakım devrimi gerçekleşiyor. Signal İntegral 8, diş macununun tüm iyi özelliklerini, tablet formatında sunuyor. Aynı normal diş macunu gibi günde iki kez kullanım için geliştirilen ürünü sadece çiğneyip her zamanki gibi fırçalamak yeterli… Signal İntegral, ambalaj ve ürün israfı oluşturmayan, tamamen geri dönüştürülebilir ve yeniden doldurulabilir bir kavanozda satışa sunuluyor.

Love Beauty and Planet, küçük sevgi eylemlerinin gezegeni daha temiz, daha yeşil ve daha güzel hale getirdiğine inanan bir güzellik markası. Love Beauty and Planet, saçınıza ve vücudunuza mükemmel bir özen gösterirken, gezegenimizi bulduğumuzdan biraz daha güzel bırakmak amacıyla ürünlerinin yaşam döngülerinin her birini dikkatle değerlendiriyor.

Marka, gezegen üzerindeki etkisini çok ciddiye alıyor. Bu nedenle güzellik ürünlerini oluştururken ve dağıtırken yaptığı sera gazı, atık ve su ayak izlerini izleyerek ve yayınlayarak kendini sorumlu tutuyor. Love Beauty and Planet şimdi Loop™ ile olan ortaklığın bir parçası olarak şampuan, bakım kremi, vücut yıkama ve el yıkama ürünleri sunuyor.

Love Home and Planet, merkezinde sürdürülebilirlik anlayışıyla tasarlanan yeni bir ev bakım markası. Kardeş markası, Love Beauty and Planet'in başarısından ilham alan markanın ürünleri, bitki bazlı temizleyiciler ve yumuşatıcılar ile boyasız, optik parlatıcılar veya parabenler olmadan ve tamamen vegan şekilde formüle edildi.

New deodorants 2019
Hellmann's 2019 product
Seventh Generation 2019
REN clean Skincare 2019
Love Home and Planet new product 2019
Love Beauty and Planet product 2019
Signal-LOOP

Kokuların her biri etik olarak elde edilmiş bir uçucu yağ ile aşılanır ya da katkısızdır. Ambalajlarının çoğu, geri dönüştürülmüş plastikten yapılıyor ve geri dönüştürülebilir özellik taşıyor. Love Home and Planet bu yolculuğa güçlü bir başlangıç yapmış olsa da henüz yolun başında. Marka, önümüzdeki aylarda Loop denemesine katılacak.

REN Clean Skincare, 2000 yılından bu yana, cildinizin ve gezegenimizin dengesine saygı duyan ve koruyan yüksek performanslı bileşenlerden yararlanıyor. 2021’de SIFIR ATIK konumuna ulaşmayı taahhüt eden marka, bu sözün son adımı olarak Loop™ platformuna ilk aşamasında ortak oldu. Markanın en çok satan günlük vücut bakım ürünleri ve temizleyicilerinden altı tanesi*, artık yeniden doldurulabilir şişelerde satışa sunuluyor ve dolaşımdaki ambalaj miktarını azaltma sürecine katkı sağlıyor.

İade edilen her cam şişe, müşterinin yeniden kullanımını en üst düzeye çıkarmak için temizlenecek, yeniden yapılandırılacak ve yeniden doldurulacak. Mevcut atık kriziyle mücadele etmek için 2018'de harekete geçen marka, dünya genelinde plajları, okyanusları ve su yollarını temizlemek için küresel aktivist The Surfrider Foundation ile birlikte çalışmaya devam ediyor.

Seventh Generation, Amerika Birleşik Devletleri'nde önde gelen çevre dostu bir ev bakım ürünleri markası. Unilever, bitki bazlı ürünlerin tüketicinin aradığı etkinliği sağlayabildiğini ve yenilenebilir bitki bazlı bileşenlerden tasarlanan ürünlerin petrole duyulan bağımlılığı azalttığının bilincinde. Markanın sıvı bulaşık deterjanı, sıvı el sabunu ve sıvı çamaşır deterjanlarının hepsi bitki bazlı ve ABD Tarım Bakanlığı Sertifikalı Biyo Bazlı Ürünlerdir. Bu formüller biyoçözünürdür, boya ya da sentetik koku içermezler. Marka, Loop™ programı ile ortaklık dahilinde yeniden doldurulabilir ambalajlar sunarak, atıksız bir gelecek vizyonunu sürdürmeye devam ediyor.

Hellmann’s, ilk kez yüzde 100 serbest dolaşan tavukların yumurtalarını kullanan markalardan biri olurken, yağlarımızın yüzde 100'ünü sürdürülebilir şekilde tedarik etmeye kararlıyız ve ambalajlarımızı yüzde 100 tüketim sonrası geri dönüştürülmüş plastiğe dönüştürüyoruz. Hellmanns Organik Mayonez, sadece organik, serbest dolaşan tavukların yumurtalarıyla özenle hazırlanıyor; yapay koruyucu maddeler, renkler ve tatlar içermiyor. Loop™ ile olan ortaklık dahilinde Hellmanns’ın mükemmel lezzetinin ve dokusunun tadını, şimdi daha sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunurken çıkarmak mümkün…


Güvenli Liman

Bu duyuru, 1995 tarihli Amerika Birleşik Devletleri Özel Menkul Kıymetler Dava Islah Yasası kapsamındaki anlamıyla 'ileriye dönük beyanlar' da dahil olmak üzere ileriye dönük beyanlar içerebilir. ‘-ecek, -acak’ kipleri, 'amaçlamak', 'beklemek', 'öngörmek', 'niyet etmek', 'ümit etmek', 'inanmak', 'vizyon' gibi kelimeler veya bu terimlerin olumsuz halleri ve gelecekteki performans veya sonuçlar ile ilgili diğer benzeri ifadeler ve bunların olumsuz halleri, bu tür ileriye dönük beyanların tespiti amaçlıdır. Bu ileriye dönük beyanlar, öngörülen gelişmelere ve Unilever Group’u ("Grup" veya "Unilever") etkileyen diğer faktörlere ilişkin mevcut beklenti ve varsayımlara dayanmaktadır. Bunlar, tarihsel gerçekler veya gelecekteki performansın teminatı değildir.

Söz konusu ileriye dönük beyanlar, risk ve belirsizlikler içerdiğinden, gerçek sonuçlar ile bu ileriye dönük beyanlar ile ifade veya ima edilen sonuçlar arasında bariz farklar olmasına neden olabilecek önemli faktörler mevcuttur. Diğer riskler ve belirsizliklerin yanı sıra, gerçek sonuçların önemli ölçüde farklılık göstermesine neden olabilecek maddi veya temel faktörler şunlardır:

Unilever'in küresel markalarının tüketici tercihlerini karşılamaması; Unilever'in yenilik yapma ve rekabet gücünü koruma becerisi; Unilever'in portföy yönetimindeki yatırım tercihleri; iklim değişikliğinin Unilever'in işleri üzerindeki etkisi; Unilever'in plastik ambalajlarına sürdürülebilir çözümler bulma becerisi; müşteri ilişkilerinde önemli değişiklikler veya kötüye gidiş; yetenekli çalışanların işe alınması ve elde tutulması; tedarik zincirimiz ve dağıtımımızdaki aksaklıklar; hammadde ve emtia maliyetlerinde artış veya dalgalanma; güvenli ve yüksek kaliteli ürünlerin üretimi; emniyetli ve güvenilir BT altyapısı; şirket satın alımı ve elden çıkarmalarının ve dönüşüm projelerinin yürütülmesi; ekonomik, toplumsal ve siyasi riskler ve doğal afetler; mali riskler; yüksek ve etik standartları karşılamama ve mevzuat, vergi ve yasalara ilişkin hususların idaresi.

Mevcut COVID-19 salgınının bir sonucu olarak bu risklerin bir kısmında artış olmuştur.

Bu ileriye dönük beyanlar, yalnızca bu belgenin tarihi itibarıyla geçerlidir. Yürürlükteki herhangi bir yasa veya düzenlemenin gerektirdiği durumlar haricinde Grup, Grubun ileriye dönük beyanlar ile ilgili beklentilerindeki değişikliği veya bu tür beyanlara dayanak teşkil eden olaylar, koşullar ve durumlardaki herhangi bir değişikliği yansıtmak adına burada yer alan söz konusu beyanlarda yapılan herhangi bir güncellemeyi veya düzeltmeyi kamuya açık bir şekilde yayınlama yükümlülüğünü veya taahhüdünü açıkça reddeder. Grubu etkileyen potansiyel riskler ve belirsizliklerle ilgili daha fazla ayrıntı, Form 20-F 2019 Faaliyet Raporu Unilever Faaliyet Raporu ve Hesapları 2019 dahil olmak üzere Grubun Londra Borsası, Euronext Amsterdam ve ABD Menkul Kıymetler ve Borsalar Komisyonu ("SEC") nezdinde mevcut dosyalarda açıklanmaktadır.