
Unilever, dört yeni ürün formatı da dahil olmak üzere toplam dokuz markasında yeniden kullanılabilir ambalaj konusundaki yeniliklerini açıkladı. Yeni ürünler, türünün ilk örneği, atıksız bir alışveriş sistemi olan Loop™ üzerinden denenecek.
Uluslararası geri dönüşüm lideri TerraCycle ile birlikte bir tüketim ürünleri şirketleri koalisyonunu bir araya getiren Loop™, doğrudan tüketiciye teslim edilen, iade edilen ve yeniden doldurulmuş, yüksek kalitede dayanıklı ambalajlama için yenilikçi bir yeni iş modeli sunuyor. Platform, döngüsel paketleme sistemlerini ticari olarak uygulanabilir hale getirmeye yardımcı olan; yeniden kullanım modellerinin test edilmesi ve tüketici davranışlarının değiştirilmesi sürecinde, kademeli olarak başkalarıyla çalışma fırsatı da sunuyor.
İlk etapta sadece İngiltere, Hollanda, ABD ve Fransa’da hayata geçecek uygulama kapsamında; Unilever’in REN Clean Skincare, Hellmann's, Love Beauty and Planet, Love Home and Planet ve Seventh Generation markaları, alüminyum ve camdan yapılan yeniden kullanılabilir ambalajlarda satışa sunulacak.
Loop™ sisteminde ilk markalar Dove, Rexona, Axe ve Signal
Her yıl tüm dünyada bir milyardan fazla kişiye ulaşan dünyanın önde gelen deodorant markaları Dove, Rexona ve AXE, minim™ adında yüksek kaliteli, yeniden doldurulabilir bir deodorant çubuğu test edecekler. Paslanmaz çelikten yapılmış olan ürün, yeni bir tüketici deneyimi sunan, minimal, kompakt ve sürdürülebilir bir tasarıma sahip bulunuyor. Kullanıma bağlı olarak, ürün ortalama bir ay dayanırken, ambalaj en az 100 kullanım devrine dayanacak şekilde tasarlandı. Bu, her bir ambalajın yaklaşık sekiz yıl dayanmasının öngörüldüğü ve potansiyel olarak 100 paketin atılmasının önlenebileceği anlamına geliyor.
Ağız bakım markası Signal ise ‘Diş Tabletleri’ adı verilen doldurulabilir formuyla yeni bir ürün tanıttı. Bu yenilik aynı zamanda tüketicilerin dişlerini daha az su kullanarak fırçalamalarına da olanak tanıyor.
Unilever’in Loop™'a katılımı, tasarımsal olarak döngüsel bir şekilde işleyen ve başarıyla sonuçlanan bir paketleme ve ambalajlama sistemi oluşturma çabalarını destekliyor. Unilever 2017'de, tüm plastik ambalajlarının 2025 yılına kadar yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya kompostlanabilir olması için çalışacağını açıkladı. Bu dönemde sektörün önemli ölçüde büyümesine rağmen, 2010'dan bu yana sabit olan mutlak paketleme hacmiyle birlikte, bu hedefler doğrultusunda başarılı bir ilerleme kaydedildi. Buna rağmen Unilever, tek seferlik plastik kullanımını daha da azaltmaya kararlı olduğunun altını çiziyor.
Unilever CEO’su Alan Jope konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Mevcut ‘Al-Yap-Tüket-At’ kültürüne son vermek istiyoruz. Bu amaçla ürünlerimizi yeniden kullanım için tasarlamaya yönelik büyük adımlar atmaya kararlıyız. Sevilen markalarımızı tasarımsal olarak tamamen döngüsel ambalajlarda sunacak olan Loop'un kurucu ortağı olmaktan gurur duyuyoruz” ifadelerini kullandı.
Editöre Notlar - Loop’a katılan Unilever markaları:
Rexona, Dove ve AXE, her yıl toplamda bir milyardan fazla insana ulaşıyor. Üründeki en ufak değişimin, gerçek bir etki yaratma kapasitesine sahip olmasından hareketle bu markalar minim™’i yaratmak için güçlerini birleştirdi. Bu kapsamda ilk deodorant sonsuza kadar dayanacak şekilde paslanmaz çelikten yapılan döngüsel ambalajda satışa sunuluyor. Kullanıcısına tam bir ay yetecek olan minim™’in paketi bundan böyle çöpe atılmayacak, bunun yerine Unilever’in kurucu ortağı olduğu Loop, tüketici için atık olmadan, sıkıntı yaşamadan ve gezegen için büyük fayda sağlayarak yeniden dolduracak. Bu, satın alınan her minim™ 'in, 96 paketin atılmasını önleme potansiyeline sahip olduğu anlamına geliyor.
Yeni Signal İntegral 8 Diş Tabletleri ile adeta çevreci ağız bakım devrimi gerçekleşiyor. Signal İntegral 8, diş macununun tüm iyi özelliklerini, tablet formatında sunuyor. Aynı normal diş macunu gibi günde iki kez kullanım için geliştirilen ürünü sadece çiğneyip her zamanki gibi fırçalamak yeterli… Signal İntegral, ambalaj ve ürün israfı oluşturmayan, tamamen geri dönüştürülebilir ve yeniden doldurulabilir bir kavanozda satışa sunuluyor.
Love Beauty and Planet, küçük sevgi eylemlerinin gezegeni daha temiz, daha yeşil ve daha güzel hale getirdiğine inanan bir güzellik markası. Love Beauty and Planet, saçınıza ve vücudunuza mükemmel bir özen gösterirken, gezegenimizi bulduğumuzdan biraz daha güzel bırakmak amacıyla ürünlerinin yaşam döngülerinin her birini dikkatle değerlendiriyor.
Marka, gezegen üzerindeki etkisini çok ciddiye alıyor. Bu nedenle güzellik ürünlerini oluştururken ve dağıtırken yaptığı sera gazı, atık ve su ayak izlerini izleyerek ve yayınlayarak kendini sorumlu tutuyor. Love Beauty and Planet şimdi Loop™ ile olan ortaklığın bir parçası olarak şampuan, bakım kremi, vücut yıkama ve el yıkama ürünleri sunuyor.
Love Home and Planet, merkezinde sürdürülebilirlik anlayışıyla tasarlanan yeni bir ev bakım markası. Kardeş markası, Love Beauty and Planet'in başarısından ilham alan markanın ürünleri, bitki bazlı temizleyiciler ve yumuşatıcılar ile boyasız, optik parlatıcılar veya parabenler olmadan ve tamamen vegan şekilde formüle edildi.







Kokuların her biri etik olarak elde edilmiş bir uçucu yağ ile aşılanır ya da katkısızdır. Ambalajlarının çoğu, geri dönüştürülmüş plastikten yapılıyor ve geri dönüştürülebilir özellik taşıyor. Love Home and Planet bu yolculuğa güçlü bir başlangıç yapmış olsa da henüz yolun başında. Marka, önümüzdeki aylarda Loop denemesine katılacak.
REN Clean Skincare, 2000 yılından bu yana, cildinizin ve gezegenimizin dengesine saygı duyan ve koruyan yüksek performanslı bileşenlerden yararlanıyor. 2021’de SIFIR ATIK konumuna ulaşmayı taahhüt eden marka, bu sözün son adımı olarak Loop™ platformuna ilk aşamasında ortak oldu. Markanın en çok satan günlük vücut bakım ürünleri ve temizleyicilerinden altı tanesi*, artık yeniden doldurulabilir şişelerde satışa sunuluyor ve dolaşımdaki ambalaj miktarını azaltma sürecine katkı sağlıyor.
İade edilen her cam şişe, müşterinin yeniden kullanımını en üst düzeye çıkarmak için temizlenecek, yeniden yapılandırılacak ve yeniden doldurulacak. Mevcut atık kriziyle mücadele etmek için 2018'de harekete geçen marka, dünya genelinde plajları, okyanusları ve su yollarını temizlemek için küresel aktivist The Surfrider Foundation ile birlikte çalışmaya devam ediyor.
Seventh Generation, Amerika Birleşik Devletleri'nde önde gelen çevre dostu bir ev bakım ürünleri markası. Unilever, bitki bazlı ürünlerin tüketicinin aradığı etkinliği sağlayabildiğini ve yenilenebilir bitki bazlı bileşenlerden tasarlanan ürünlerin petrole duyulan bağımlılığı azalttığının bilincinde. Markanın sıvı bulaşık deterjanı, sıvı el sabunu ve sıvı çamaşır deterjanlarının hepsi bitki bazlı ve ABD Tarım Bakanlığı Sertifikalı Biyo Bazlı Ürünlerdir. Bu formüller biyoçözünürdür, boya ya da sentetik koku içermezler. Marka, Loop™ programı ile ortaklık dahilinde yeniden doldurulabilir ambalajlar sunarak, atıksız bir gelecek vizyonunu sürdürmeye devam ediyor.
Hellmann’s, ilk kez yüzde 100 serbest dolaşan tavukların yumurtalarını kullanan markalardan biri olurken, yağlarımızın yüzde 100'ünü sürdürülebilir şekilde tedarik etmeye kararlıyız ve ambalajlarımızı yüzde 100 tüketim sonrası geri dönüştürülmüş plastiğe dönüştürüyoruz. Hellmanns Organik Mayonez, sadece organik, serbest dolaşan tavukların yumurtalarıyla özenle hazırlanıyor; yapay koruyucu maddeler, renkler ve tatlar içermiyor. Loop™ ile olan ortaklık dahilinde Hellmanns’ın mükemmel lezzetinin ve dokusunun tadını, şimdi daha sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunurken çıkarmak mümkün…