Unilever dayanıklı, yeniden kullanılabilir ve doldurulabilir ambalajlar ile değişimi başlatıyor

Unilever’in dokuz markası, türünün ilk örneği olan alışveriş platformu Loop™ 'ta yeni ürünlerini deneyecek

Ups driver delivering a package

Unilever, dört yeni ürün formatı da dahil olmak üzere toplam dokuz markasında yeniden kullanılabilir ambalaj konusundaki yeniliklerini açıkladı. Yeni ürünler, türünün ilk örneği, atıksız bir alışveriş sistemi olan Loop™ üzerinden denenecek.

Uluslararası geri dönüşüm lideri TerraCycle ile birlikte bir tüketim ürünleri şirketleri koalisyonunu bir araya getiren Loop™, doğrudan tüketiciye teslim edilen, iade edilen ve yeniden doldurulmuş, yüksek kalitede dayanıklı ambalajlama için yenilikçi bir yeni iş modeli sunuyor. Platform, döngüsel paketleme sistemlerini ticari olarak uygulanabilir hale getirmeye yardımcı olan; yeniden kullanım modellerinin test edilmesi ve tüketici davranışlarının değiştirilmesi sürecinde, kademeli olarak başkalarıyla çalışma fırsatı da sunuyor.

İlk etapta sadece İngiltere, Hollanda, ABD ve Fransa’da hayata geçecek uygulama kapsamında; Unilever’in REN Clean Skincare, Hellmann's, Love Beauty and Planet, Love Home and Planet ve Seventh Generation markaları, alüminyum ve camdan yapılan yeniden kullanılabilir ambalajlarda satışa sunulacak.

Loop™ sisteminde ilk markalar Dove, Rexona, Axe ve Signal

Her yıl tüm dünyada bir milyardan fazla kişiye ulaşan dünyanın önde gelen deodorant markaları Dove, Rexona ve AXE, minim™ adında yüksek kaliteli, yeniden doldurulabilir bir deodorant çubuğu test edecekler. Paslanmaz çelikten yapılmış olan ürün, yeni bir tüketici deneyimi sunan, minimal, kompakt ve sürdürülebilir bir tasarıma sahip bulunuyor. Kullanıma bağlı olarak, ürün ortalama bir ay dayanırken, ambalaj en az 100 kullanım devrine dayanacak şekilde tasarlandı. Bu, her bir ambalajın yaklaşık sekiz yıl dayanmasının öngörüldüğü ve potansiyel olarak 100 paketin atılmasının önlenebileceği anlamına geliyor.

Ağız bakım markası Signal ise ‘Diş Tabletleri’ adı verilen doldurulabilir formuyla yeni bir ürün tanıttı. Bu yenilik aynı zamanda tüketicilerin dişlerini daha az su kullanarak fırçalamalarına da olanak tanıyor.

Unilever’in Loop™'a katılımı, tasarımsal olarak döngüsel bir şekilde işleyen ve başarıyla sonuçlanan bir paketleme ve ambalajlama sistemi oluşturma çabalarını destekliyor. Unilever 2017'de, tüm plastik ambalajlarının 2025 yılına kadar yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya kompostlanabilir olması için çalışacağını açıkladı. Bu dönemde sektörün önemli ölçüde büyümesine rağmen, 2010'dan bu yana sabit olan mutlak paketleme hacmiyle birlikte, bu hedefler doğrultusunda başarılı bir ilerleme kaydedildi. Buna rağmen Unilever, tek seferlik plastik kullanımını daha da azaltmaya kararlı olduğunun altını çiziyor.

Unilever CEO’su Alan Jope konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Mevcut ‘Al-Yap-Tüket-At’ kültürüne son vermek istiyoruz. Bu amaçla ürünlerimizi yeniden kullanım için tasarlamaya yönelik büyük adımlar atmaya kararlıyız. Sevilen markalarımızı tasarımsal olarak tamamen döngüsel ambalajlarda sunacak olan Loop'un kurucu ortağı olmaktan gurur duyuyoruz” ifadelerini kullandı.

Editöre Notlar - Loop’a katılan Unilever markaları:

New deodorants 2019 Hellmann's 2019 product Seventh Generation 2019 REN clean Skincare 2019 Love Home and Planet new product 2019 Love Beauty and Planet product 2019 Signal-LOOP

Rexona, Dove ve AXE, her yıl toplamda bir milyardan fazla insana ulaşıyor. Üründeki en ufak değişimin, gerçek bir etki yaratma kapasitesine sahip olmasından hareketle bu markalar minim™’i yaratmak için güçlerini birleştirdi. Bu kapsamda ilk deodorant sonsuza kadar dayanacak şekilde paslanmaz çelikten yapılan döngüsel ambalajda satışa sunuluyor. Kullanıcısına tam bir ay yetecek olan minim™’in paketi bundan böyle çöpe atılmayacak, bunun yerine Unilever’in kurucu ortağı olduğu Loop, tüketici için atık olmadan, sıkıntı yaşamadan ve gezegen için büyük fayda sağlayarak yeniden dolduracak. Bu, satın alınan her minim™ 'in, 96 paketin atılmasını önleme potansiyeline sahip olduğu anlamına geliyor.

Yeni Signal İntegral 8 Diş Tabletleri ile adeta çevreci ağız bakım devrimi gerçekleşiyor. Signal İntegral 8, diş macununun tüm iyi özelliklerini, tablet formatında sunuyor. Aynı normal diş macunu gibi günde iki kez kullanım için geliştirilen ürünü sadece çiğneyip her zamanki gibi fırçalamak yeterli… Signal İntegral, ambalaj ve ürün israfı oluşturmayan, tamamen geri dönüştürülebilir ve yeniden doldurulabilir bir kavanozda satışa sunuluyor.

Love Beauty and Planet, küçük sevgi eylemlerinin gezegeni daha temiz, daha yeşil ve daha güzel hale getirdiğine inanan bir güzellik markası. Love Beauty and Planet, saçınıza ve vücudunuza mükemmel bir özen gösterirken, gezegenimizi bulduğumuzdan biraz daha güzel bırakmak amacıyla ürünlerinin yaşam döngülerinin her birini dikkatle değerlendiriyor.

Marka, gezegen üzerindeki etkisini çok ciddiye alıyor. Bu nedenle güzellik ürünlerini oluştururken ve dağıtırken yaptığı sera gazı, atık ve su ayak izlerini izleyerek ve yayınlayarak kendini sorumlu tutuyor. Love Beauty and Planet şimdi Loop™ ile olan ortaklığın bir parçası olarak şampuan, bakım kremi, vücut yıkama ve el yıkama ürünleri sunuyor.

Love Home and Planet, merkezinde sürdürülebilirlik anlayışıyla tasarlanan yeni bir ev bakım markası. Kardeş markası, Love Beauty and Planet'in başarısından ilham alan markanın ürünleri, bitki bazlı temizleyiciler ve yumuşatıcılar ile boyasız, optik parlatıcılar veya parabenler olmadan ve tamamen vegan şekilde formüle edildi.

Kokuların her biri etik olarak elde edilmiş bir uçucu yağ ile aşılanır ya da katkısızdır. Ambalajlarının çoğu, geri dönüştürülmüş plastikten yapılıyor ve geri dönüştürülebilir özellik taşıyor. Love Home and Planet bu yolculuğa güçlü bir başlangıç yapmış olsa da henüz yolun başında. Marka, önümüzdeki aylarda Loop denemesine katılacak.

REN Clean Skincare, 2000 yılından bu yana, cildinizin ve gezegenimizin dengesine saygı duyan ve koruyan yüksek performanslı bileşenlerden yararlanıyor. 2021’de SIFIR ATIK konumuna ulaşmayı taahhüt eden marka, bu sözün son adımı olarak Loop™ platformuna ilk aşamasında ortak oldu. Markanın en çok satan günlük vücut bakım ürünleri ve temizleyicilerinden altı tanesi*, artık yeniden doldurulabilir şişelerde satışa sunuluyor ve dolaşımdaki ambalaj miktarını azaltma sürecine katkı sağlıyor.

İade edilen her cam şişe, müşterinin yeniden kullanımını en üst düzeye çıkarmak için temizlenecek, yeniden yapılandırılacak ve yeniden doldurulacak. Mevcut atık kriziyle mücadele etmek için 2018'de harekete geçen marka, dünya genelinde plajları, okyanusları ve su yollarını temizlemek için küresel aktivist The Surfrider Foundation ile birlikte çalışmaya devam ediyor.

Seventh Generation, Amerika Birleşik Devletleri'nde önde gelen çevre dostu bir ev bakım ürünleri markası. Unilever, bitki bazlı ürünlerin tüketicinin aradığı etkinliği sağlayabildiğini ve yenilenebilir bitki bazlı bileşenlerden tasarlanan ürünlerin petrole duyulan bağımlılığı azalttığının bilincinde. Markanın sıvı bulaşık deterjanı, sıvı el sabunu ve sıvı çamaşır deterjanlarının hepsi bitki bazlı ve ABD Tarım Bakanlığı Sertifikalı Biyo Bazlı Ürünlerdir. Bu formüller biyoçözünürdür, boya ya da sentetik koku içermezler. Marka, Loop™ programı ile ortaklık dahilinde yeniden doldurulabilir ambalajlar sunarak, atıksız bir gelecek vizyonunu sürdürmeye devam ediyor.

Hellmann’s, ilk kez yüzde 100 serbest dolaşan tavukların yumurtalarını kullanan markalardan biri olurken, yağlarımızın yüzde 100'ünü sürdürülebilir şekilde tedarik etmeye kararlıyız ve ambalajlarımızı yüzde 100 tüketim sonrası geri dönüştürülmüş plastiğe dönüştürüyoruz. Hellmanns Organik Mayonez, sadece organik, serbest dolaşan tavukların yumurtalarıyla özenle hazırlanıyor; yapay koruyucu maddeler, renkler ve tatlar içermiyor. Loop™ ile olan ortaklık dahilinde Hellmanns’ın mükemmel lezzetinin ve dokusunun tadını, şimdi daha sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunurken çıkarmak mümkün…

Unilever PLC

Unilever House
100 Victoria Embankment
London EC4Y 0DY
Birleşik Krallık


Press-Office.London@Unilever.com

Unilever NV

Weena 455
3013AL Rotterdam

www.unilever.nl

+31 (0) 10 217 4000
mediarelations.rotterdam@Unilever.com

Safe Harbour

Where relevant, these actions are subject to the appropriate consultations and approvals.

This announcement may contain forward-looking statements, including 'forward-looking statements' within the meaning of the United States Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as 'will', 'aim', 'expects', 'anticipates', 'intends', 'looks', 'believes', 'vision', or the negative of these terms and other similar expressions of future performance or results, and their negatives, are intended to identify such forward-looking statements. These forward-looking statements are based upon current expectations and assumptions regarding anticipated developments and other factors affecting the Unilever Group (the 'Group'). They are not historical facts, nor are they guarantees of future performance.

Because these forward-looking statements involve risks and uncertainties, there are important factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements. Among other risks and uncertainties, the material or principal factors which could cause actual results to differ materially are: Unilever's global brands not meeting consumer preferences; Unilever's ability to innovate and remain competitive; Unilever's investment choices in its portfolio management; inability to find sustainable solutions to support long-term growth; the effect of climate change on Unilever's business; customer relationships; the recruitment and retention of talented employees; disruptions in our supply chain; the cost of raw materials and commodities; the production of safe and high quality products; secure and reliable IT infrastructure; successful execution of acquisitions, divestitures and business transformation projects; economic and political risks and natural disasters; financial risks; failure to meet high and ethical standards; and managing regulatory, tax and legal matters. These forward-looking statements speak only as of the date of this announcement. Except as required by any applicable law or regulation, the Group expressly disclaims any obligation or undertaking to release publicly any updates or revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect any change in the Group's expectations with regard thereto or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based. Further details of potential risks and uncertainties affecting the Group are described in the Group's filings with the London Stock Exchange, Euronext Amsterdam and the US Securities and Exchange Commission, including in the Annual Report on Form 20-F 2017 and the Unilever Annual Report and Accounts 2017.

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön

BİZİMLE BAĞLANTI KURUN

Sürdürülebilir bir gelecek hayalini paylaşan herkesi, bizimle bağlantı kurmaya davet ediyoruz.

BİZE ULAŞIN

Unilever ve uzman ekipler ile temas kurun veya dünyanın dört bir yanında iletişim kurulacak kişileri bulun.

Bize Ulaşın