Geç içerik

Unilever Türkiye Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Seçkin

Yayınlandı:

Ortalama okuma süresi: 3 dakika

Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yapan Harm Goossens’ın yerine; Dondurma, İçecek ve Gıda Kategorilerinden Sorumlu Bölge Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapan Mustafa Seçkin atandı.

Turkey Unilever Mustafa Seçkin

28 yıldır Unilever bünyesinde yurt içi ve yurt dışında önemli sorumluluklar üstlenen; son dönemde Türkiye, Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya Bölgesi’nde liderlik ettiği kategorilerin sürdürülebilir büyümesinde büyük katkısı bulunan Mustafa Seçkin, 2016 yılından bu yana Global Compact Türkiye Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de sürdürmektedir.

Yeni dönemde Seçkin’den boşalan koltuğa ise halen Unilever Orta Asya ve İran Genel Müdürü olarak görev yapmakta olan Özgür Kölükfakı oturacak.

Mustafa Seçkin, Unilever’in öncelikli ülkelerinden biri olan, 8 üretim tesisi ve 5.000’i aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren Unilever Türkiye’de yeni görevine 1 Ocak tarihi itibarıyla başlayacak.

2016-2018 döneminde Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı yürüten Harm Goossens’ın yeni görevi ise Global Unilever tarafından yakın bir tarihte açıklanacak.

Mustafa Seçkin Hakkında

1966 yılında doğan Mustafa Seçkin, Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği'nden 1989’da mezun olduktan sonra, kariyerine Unilever Gıda Pazarlama departmanında başladı. Unilever'in tüm gıda kategorilerinde ve marka gruplarında çalıştı. Polonya'da bulunan Bölgesel İnovasyon Merkezi Direktörlüğü ve Asya, Orta Doğu, Türkiye bölgesinde Knorr Marka Geliştirme Direktörlüğü görevlerini üstlendi.

Mustafa Seçkin, Şubat 2007 itibarıyla Türkiye Gıda Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Türkiye Unilever Yönetim Kurulu üyesi olarak atandı. 2016 itibarıyla Unilever NAMETRUB Bölgesi ( Türkiye, Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya ) İçecek ve Dondurma kategorilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak görev yapan Seçkin, 2017’de Gıda kategorisinin de sorumluluğunu üstlendi.

Mustafa Seçkin bu görevlerine ek olarak, 2016 yılından bu yana sürdürülebilir küresel ekonomi için Türkiye'de ve uluslararası düzeyde özel sektör ve paydaşlarla iş birliği yapan Global Compact’in Türkiye Ulusal Ağı’nın Başkanlığı görevini de sürdürüyor.

Unilever hakkında

Unilever, 190’dan fazla ülkede satılan ürünleri ile her gün 2,5 milyar tüketiciye ulaşan, Gıda, Ev Bakım, Güzellik, Kişisel Bakım ve İçecek Ürünleri konusunda dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde 169.000 çalışanı olan Unilever, 2017 yılında 53,7 milyar Euro yıllık satış hacmine ulaşmıştır. Şirketin kapsama alanının yarısından fazlası (%57), gelişen ve yükselen pazarlarda yer almaktadır.

Unilever Türkiye portföyünde; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Lipton, Knorr, Calve, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Nogger, Magnum, Max, UFS ve Vaseline markaları yer almaktadır.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı (USLP), şirket stratejisinin temelini oluşturmakta ve şunları hedeflemektedir:

  • 2020’ye kadar bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olmak
  • 2030’a kadar ürünlerimizden kaynaklanan çevresel etkimizi yarı yarıya azaltmak
  • 2020’ye kadar milyonlarca insanın geçim kaynaklarını iyileştirmek

USLP, büyümeyi ve şirkete duyulan güveni artırarak değer yaratmakta, maliyetleri düşürürken riskleri azaltmaktadır. Unilever’in, sürdürülebilir yaşamı destekleyen markaları 2016’da, şirketin işinin geri kalanından %50 daha fazla büyümüş ve şirket büyümesinin neredeyse %60’ından fazlasını sağlamıştır.

Unilever, 2017 Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde sektörünün bir numarası seçilmiştir. Unilever, FTSE4Good Endeksinde ise en yüksek çevresel skor olan 5'e yükselmiştir. 2017 GlobeScan/SustainAbility yıllık anketinin Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri listesinde yedinci kez üst üste birinci sırada bulunan Unilever, CDP'nin 2018 Global Tedarik Zinciri raporunda İklim Değişikliği, Su, Ormanlar ve Tedarikçi Bağlılığı ile ilgili dört A derecesi almıştır. Unilever, 2030 yılı itibarıyla tüm operasyonlarında karbon pozitif olmayı ve plastik ambalaj üretiminin %100'ünün 2025 yılına kadar tamamen yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya kompostlanabilir olmasını taahhüt etmektedir.

Unilever ve markaları hakkında daha çok bilgi için, lütfen www.unilever.com.tr adresini ziyaret ediniz. Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı hakkındaki gelişmelere ise https://www.unilever.com.tr/sustainable-living/linkinden ulaşabilirsiniz.

Başa dön