
Tek tip ve kusursuz güzellik anlayışına meydan okuyan ve güzelliğin tanımının yeniden yapılması gerektiğine inanan Dove, yeni reklam filmi ile güzelliği rakamların ötesine taşıdı. İletişim çalışmalarında model kullanmayan ve kadınları kendi hayatlarında oldukları gibi ekrana yansıtan Dove, son reklam filminde yine gerçek kadınlarla çalıştı. “Benim Güzelliğim #RakamlarınÖtesinde” reklam filminde kadınlar, ideal güzellikle özdeşleşen ve güzellik konusunda kendilerinde toplumsal baskı yaratan rakamlara adeta başkaldırıyor.
Yeni reklam filmi için eğitimden, yaştan, sosyo-ekonomik düzeyden bağımsız olarak toplumun farklı kesimlerinden çok sayıda kadın ile yüz yüze görüşen Dove, birçok kadının kendi güzelliklerini, dayatılan rakamsal kalıplar üzerinden tanımladıklarını gördü. Dove bu sonuçtan yola çıkarak, yeni reklam filminde kadınların hemen her yerde karşılarına çıkan ve güzelliklerini sorgulamalarına neden olan rakamların, onlar için aslında çok daha farklı anlamlara gelebileceğini de gözler önüne seriyor.
Reklamda örneğin, sosyal medyada alınan like’lar üzerinden tasdiklenen güzellik algısına değinildi. Bir kadının kına gecesi paylaşımında alacağı like sayısı yerine, o mutlu gününde yanında olan arkadaşlarının sayısına vurgu yapması Dove’un yeni reklam filminde rakamların anlamlarını altüst eden çarpıcı örneklerden biri.
90-60-90’ın bir öğrenciye vize sonuçlarını hatırlatması, bir başka kadının 34’ü ideal beden ölçüsü yerine vücudundaki dövme sayısıyla özdeşleştirmesi, fiziksel özelliklerine göre 10 üzerinden 9-8 şeklinde puan verilen bir kadının bu rakamları en sevdiği müzik ritmi olarak ifade etmesi gibi örneklerle, Türkiye’de kadınların güzellikle ilgili tanımlamalar yaparken en çok baskı hissettikleri 8 rakam, kalıplaşan güzellik tanımlarını yıkmak üzere Dove’un yeni reklam filminin ana fikrini oluşturuyor.
Dove yeni reklam filmiyle, gerçek kadınlarla “Benim Güzelliğim Rakamların Ötesinde” diyerek, bugüne kadar birçok iletişim çalışmasında verdiği “olduğun gibi güzelsin”, “kendini sev” mesajını bir kez daha tekrarlamış oldu. #KendimeGüveniyorum #RakamlarınÖtesinde
Dove’un yeni reklam filmini buradan izleyebilirsiniz.
Künye Bilgileri:
Reklamveren: Unilever Türkiye, Ev ve Kişisel Bakım Pazarlama Başkan Yardımcısı Kamuran Uçar, Unilever Türkiye Kişisel Bakım Pazarlama Direktörü Alper Eroğlu
Dove Ürün Müdürü: Nazlı Malatyalı
Ürün Müdürü Yardımcısı: Başak Balcı, Elif Terzi
Ajans: Ogilvy İstanbul
Genel Müdür: Elif Adalı Erten
Yönetici Yaratıcı Yönetmen: Selim Ünlüsoy
Yaratıcı Yönetmen: Önder Bayraktar, Bahadırhan Pekşen
Sanat Yönetmeni: Mehmet Demirel
Reklam Yazarı: Önder Bayraktar, Bahadırhan Pekşen, Cem Bulut
Müşteri İlişkileri: Murat Derman, Emine Sarpyener Tonguç, Simge Özgülenç
Prodüksiyon: Fulya Akay, Begüm Özkul
Stratejik Planlama Direktörü: Pelin Aydın
Yaratıcı Strateji Direktörü: Eren Alphan
Yapım Şirketi: Anima / Elif Kalkan
Fotoğraf Yapım Şirketi: PPR / Özgür Albayrak
Medya Ajansı: Mindshare
Dove Hakkında
Unilever tarafından üretilen Dove®, dünya genelinde bir numaralı kişisel bakım markasıdır. Sabunlardan, vücut kremlerine, yüz bakım ürünlerinden deodorantlara, vücut yağlarından saç bakım ve şekillendirme ürünlerine, özel olarak erkekler için geliştirilen Dove® Men+Care™ ürünlerine kadar her 3 evden 1’inde Dove ürünleri kullanılmaktadır. Dove®, dünya genelinde pek çok satış mağazasında ve eczanelerde tüketiciler ile buluşmaktadır.