Toggle Ara

  1. Home
  2. Medya Merkezi
  3. Basın Bültenleri
  4. Bu podyumda modeller değil; rakamlara başkaldıran kadınlar yürüdü

Bu podyumda modeller değil; rakamlara başkaldıran kadınlar yürüdü

Benim Güzelliğim #RakamlarınÖtesinde diyen Dove, Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ve VOGUE Türkiye işbirliğinde düzenlenen gecede, sanat, spor, medya ve iş dünyasından etkili kadınlar sahnedeydi. Geceye damgasını vuran 10 kadın, kendi rakam ve sloganlarının yer aldığı DB Berdan imzalı tişörtlerle podyuma çıktı. Tişörtlerden elde edilen gelir ise TOG’a bağışlanacak.

Turkey Dove Toplu Kare

Kusursuz güzellik anlayışına meydan okuyan Dove, bu kez de kadınların rakamlarla özdeşleşen ideal güzellik dayatmalarına karşı çıktığı önemli bir farkındalık kampanyasıyla sahnedeydi. #RakamlarınÖtesinde mesajının öne çıktığı reklam filmiyle son zamanlarda adından bahsettiren markanın Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ve VOGUE Türkiye işbirliğinde düzenlediği gecede, her biri kendi alanında etkili 10 kadın podyuma çıkarak rakamlara meydan okudu.

#RakamlarınÖtesinde temasıyla düzenlenen davette, başarı hikayeleriyle tanıdığımız 10 etkili kadın ile birlikte, Dove’un son reklam filminde yer alan sekiz kadın da podyumda rakamlara başkaldırdı. Kadınlar, DB Berdan imzalı, her biri kendi rakam ve sloganlarını taşıyan tişörtlerle büyük alkış topladı. Gecede, podyuma çıkan tüm kadınların kendi rakam ve sloganlarını taşıyan tişörtleriyle çekilmiş fotoğrafları da sergilendi.

İşte projeye destek veren kadınlar:

  • Tiyatro sanatçısı Doğa Rutkay: “1.000.000! Takipçilerim değil, kalbimden geçen şükür sayısı”
  • Yazar İclal Aydın: “64! Kilom değil, bir kitap için uykusuz kaldığım gece sayısı”
  • Oyuncu ve şarkıcı Ayta Sözeri: “27! Verdiğim kilolar değil, sahnemde söylediğim şarkılar”
  • Galatasaray Kadın Basketbol Takımı ve A Milli Kadın Basketbol Takımı Kaptanı Işıl Alben: “172! Boyum değil, bu sene okulumdaki minik basketçiler”
  • Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Kategorileri Başkan Yardımcısı Kamuran Uçar: “33! Yaşım değil, sorumlu olduğum ülkeler”
  • Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) Genel Müdürü Jülide Erdoğan: “1839! Yaktığım kalori değil, TOG gönüllülerinin yıllık proje sayısı”
  • Blogger Sena Sever: “19! Yaşım değil, başarıya ulaşan projelerimin sayısı”
  • Müzisyen Özge Fışkın: “25! Jean bedenim değil, sahnede olduğum yıllar”
  • Youtuber & Instagrammer Cansu Akın: “100.000! Aldığım like'lar değil, çekmek istediğim güzel fotoğraflar”
  • Beden Olumlama Hareketi Kurucusu Aybala Arslantürk: “36! Bedenim değil, beden olumlamayı anlattığım aylar”

Gelir, TOG’a bağışlanacak

Kadınların rakamlara başkaldırısından ilham alan DB Berdan tasarımı tişörtler, ModaCruz üzerinden satışa sunulacak. Elde edilen gelir ise Dove’un sosyal sorumluluk projesi olan Dove Özgüven Projesi kapsamındaki stratejik çözüm ortağı Toplum Gönüllüleri Vakfı’na bağışlanacak.

VOGUE Türkiye, Mayıs sayısında “rakamlara” başkaldırıyor

VOGUE, genç yaşlarda artan anoreksiya hastalığına dikkat çekmek üzere sıfır beden model kullanmayarak farklı edisyonlarıyla konuya dair dünya çapında farkındalık yaratan, kıvrımlı hatlara sahip modelleri ve farklı güzellik anlayışının temsilcilerini kapağına taşıyan bir yayın olmayı sürdürüyor. Benim Güzelliğim #RakamlarınÖtesinde kampanyasında Dove ile etkileyici işbirliğine imza atan dergi, bu kampanyadan da ilham alarak Mayıs sayısının kapağında model olmayan ve popun kurallarına başkaldıran Dua Lipa’ya yer veriyor. VOGUE Türkiye yeni sayısında ayrıca, modadan kurumsal iş hayatına, sinemadan müziğe farklı alanlarda kariyer yapan, başarıları ve güzellikleriyle rakamları hiçe sayan kadınları içeriğe taşıyor.

Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Kategorileri Başkan Yardımcısı Kamuran Uçar, gecede yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Unilever olarak 2016 yılından beri reklamlarımızda toplumsal cinsiyet eşitliğine aykırı kalıp yargılara yer vermeme kararı aldık. Çünkü toplumsal roller kadar, kadınların fiziksel özelliklerinin de kalıp yargılarla resmedilişini doğru bulmuyoruz. Dove, uzun yıllardır ideal güzellik dayatmalarına karşı çıkan bir marka. 

Dove’un yeni reklam filmi Benim Güzelliğim #RakamlarınÖtesinde, Unilever olarak kalıp yargılara karşı durma konusundaki kararlılığımızla, Dove’un var olan güzellik tanımlarına meydan okuma misyonunun birlikteliğini yansıtıyor. VOGUE Türkiye ve Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ile birlikte gerçekleştirdiğimiz gecede, podyuma çıkan her bir kadın, güzellik ile ilgili kalıplaşmış rakamların, kadınların dünyasında ne kadar farklı anlamlara gelebileceğini gösterdi. Bunun tüm kadınlara rakamlara başkaldırı yolunda ilham kaynağı olmasını umuyorum.”

Toplum Gönüllüleri Vakfı Genel Müdürü Jülide Erdoğan, Dove ve Vogue Türkiye ile birlikte gerçekleştirdikleri bu farkındalık kampanyası hakkında şunları söyledi: “Dove Özgüven Projesi kapsamında Dove ile çok anlamlı bir işbirliğimiz var. Proje kapsamında Türkiye’de gençlerin, dış görünüşleri ile barışık olmaları yönünde özgüven eğitimleri almasını sağlıyoruz. Şimdi bu farkındalığın bir meydan okuma ile kadınlar özelinde gündeme taşınması bizi çok mutlu ediyor. 

Toplumsal cinsiyet konusunda hak eşitliğini savunan bir sivil toplum kuruluşu olarak, kadınların yaşadıkları her türlü baskıya karşı çıkıyoruz, dayatılan güzellik kalıpları da bu baskının bir parçası. O nedenle Toplum Gönüllüleri Vakfı olarak bu kampanyanın içinde yer almaktan memnuniyet duyuyoruz. Kampanya kapsamında tasarlanan tişörtlerden elde edilecek bağış geliriyle Toplum Gönüllüsü gençlerin projelerini destekleyen paydaşlarıma teşekkür ediyorum.”

VOGUE Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Seda Domaniç, “VOGUE, ideal güzellik tanımları gibi dayatmalara uzun zamandır karşı duruş sergiliyor. VOGUE Türkiye olarak Mayıs sayısında biz de modadan sanata ve sinemaya kadar farklı alanlarda ‘Rakamlara Başkaldıran Kadınlar’a değindik. Dove’un son kampanyasından ilham alarak kapağımızda, model olmayan ve pop-un kurallarına başkaldıran Dua Lipa’ya yer verdik. Dove ve Toplum Gönüllüleri Vakfı ile beraber gerçekleştirdiğimiz bu farkındalık kampanyasıyla da kalıplaşmış güzellik anlayışını yıkarak, yeni nesli içindeki potansiyeli ve yeteneği keşfetmeye davet ediyoruz” sözleriyle projeye neden destek verdiklerini anlattı.

Dove Hakkında

Unilever tarafından üretilen Dove®, dünya genelinde bir numaralı kişisel bakım markasıdır. Sabunlardan, vücut kremlerine, yüz bakım ürünlerinden deodorantlara, vücut yağlarından saç bakım ve şekillendirme ürünlerine, özel olarak erkekler için geliştirilen Dove® Men+Care™ ürünlerine kadar her 3 evden 1’inde Dove ürünleri kullanılmaktadır. Dove®, dünya genelinde pek çok satış mağazasında ve eczanelerde tüketiciler ile buluşmaktadır.

Toplum Gönüllüleri Vakfı Hakkında

Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) gençliğin enerjisini toplumsal faydaya dönüştürmeyi amaçlayan bir değişim ve dönüşüm projesi. Aralık 2002’de kurulan vakıf, gençlerin öncülüğünde ve yetişkinlerin rehberliğinde toplumsal barış, dayanışma ve değişimi amaçlıyor. Toplum Gönüllüsü gençler, Türkiye’nin 81 ilinde üniversitelerinde 133 adet öğrenci kulübü, topluluğu veya grubu olarak bir araya gelerek, belirledikleri ihtiyaçlara göre sayısı sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleri hayata geçiriyor. Bu projeler, sadece topluma katkı sağlamakla kalmıyor, gençlerin sorumluluk sahibi aktif bireyler olmalarını sağlayarak kişisel gelişimlerini de destekliyor. 

Gençler tüm projeleri, vakfın ilkeleri olan farklılıklara saygı, şeffaflık ve hesap verebilirlik, yerel katılım, ekip çalışması, yaşam boyu öğrenme ve sosyal girişimcilik ilkeleri çerçevesinde hayata geçiriyor. Vakıf tüm çalışmalarıyla çevresindeki sorunlara çözüm üretebilen, kendine güvenli, girişimci ve duyarlı bir gençliğin oluşumuna katkıda bulunmayı hedefliyor. 2017 yılında, Türkiye’nin dört bir yanından 74.613 gencin katılımıyla 1.839 yerel, ulusal ve uluslararası sosyal sorumluluk projesi/etkinliği/kampanyası gerçekleştiren Toplum Gönüllüleri, yerel kaynağı da harekete geçirerek yerel halkın katılımını sağladılar. Geçtiğimiz yıl 872 akran eğitimi alan ve bu eğitimlerle güçlenen gençler 825.920 kişiye çok çeşitli alanlarda hizmet götürmeyi başardılar. www.tog.org.tr

VOGUE Türkiye

Üç farklı yüzyılda dünya modasına yön veren VOGUE, bugün 19 ülkede milyonlarca okurun en sevdiği moda dergisi. Condé Nast Publications yayını olan VOGUE, 121 yıldır her biri tarihe geçen moda çekimlerine imza atıyor, moda sahnesinin yıldızlarını keşfediyor. Rehberliği moda, stil ve güzelliğin sınırlarını aşıyor, yaşamın her anında da devam ediyor. VOGUE okurları yeni yeme içme alışkanlıklarını, uluslararası yetenekleri, sıra dışı yaşam hikayelerini, müzik ve film dünyasını, dünya metropollerindeki sosyal hayatı da yine VOGUE’dan takip ediyor. 

VOGUE, okurlarına bir yaşam biçimi sunuyor. Ve bu sayede dergi dünyasındaki ulaşılamaz liderliğini koruyor. VOGUE ilk yayınlandığı günden bu yana temel üç prensibinden ödün vermiyor: Görsel şölen. Kadınları merkezine alan bir üslup. Seçici, özgün bir bakış açısı. VOGUE’un hikayesi kadınların hikayesi. Kazanılmış başarıların, keşfedilmeyi hak edenlerin, bilinmeye değer olanların, yaşamın ta kendisinin hikayesi. Her ay milyonlarca kadın VOGUE okuyor çünkü: VOGUE onlara bambaşka bir bakış açısıyla yeni bir dünyanın kapısını açıyor

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön