1. Home
  2. Medya Merkezi
  3. Basın Bültenleri
  4. Unilever Paydaş Çalıştayı’nda geleceğin yol haritası konuşuldu

Unilever Paydaş Çalıştayı’nda geleceğin yol haritası konuşuldu

“Özel sektör, ekosistemini kadınlar ve gençler için harekete geçirmeli”

Unilever’in Sürdürülebilir Yaşam Planı kapsamında geleneksel olarak düzenlediği Paydaş Çalıştayı, bu yıl ‘Kadınların ve Gençlerin Güçlenmesi’ konuları odağında gerçekleşti.

Kamu, sivil toplum, akademik çevreler ve iş dünyasından 60’a yakın uzmanın bir araya geldiği çalıştayda, kadınların ve gençlerin güçlenmesi konusunda istenen ilerlemenin sağlanabilmesi için özel sektörün ekosistemini harekete geçirmesi gerektiği vurgulandı.

Unilever Paydaş Çalıştayı Unilever Paydaş Çalıştayı Çalıştay 1. grup - Gençlerin güçlenmesi Çalıştay 2. grup - Gençlerin güçlenmesi Çalıştay 3. grup - Kadınların güçlenmesi

Unilever, sürdürülebilirliği işinin merkezine koyarak hayata geçirdiği ‘Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’ doğrultusunda kaydettiği ilerlemeyi duyurmak, aynı zamanda ekosistemindeki etkiyi büyüterek yaygınlaştırmak amacıyla her yıl paydaşlarıyla bir araya geldiği çalıştayı, bu yıl 21 Haziran’da İstanbul’daki Merkez Ofisinde gerçekleştirdi. Çalıştay, kamu, sivil toplum, akademik çevreler ve iş dünyasından 60’a yakın uzman ismin katılımıyla yapıldı. ‘Kadınların ve Gençlerin Güçlenmesi’ konularına odaklanan çalıştayda, alanında uzman isimler bugünün tablosunu ortaya koyarak, geleceğin yol haritasını belirlemek üzere çözüm önerilerini tartıştı.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nın altıncı yılında düzenlenen çalıştayın açılış konuşmasını yapan Unilever Türkiye, Orta Asya ve İran Yönetim Kurulu Başkanı Harm Goossens, Unilever’in William Lever’den bu yana ‘paylaşılan refaha’ odaklandığını, o günden bu yana şirket misyonunun değişmediğini, Sürdürülebilir Yaşam Planı’yla da tüm değer zincirini kapsayan ve sürdürülebilir büyümeyi merkezine yerleştiren farklı bir iş modeli ortaya koyduklarını söyledi.

“Birlikte daha iyi bir dünya yaratabiliriz”

Unilever’in paydaşlarıyla yürüttüğü çalışmalar sayesinde Sürdürülebilir Yaşam Planı kapsamında globalde 50’den fazla hedefin yüzde 80’ini gerçekleştirdiğini kaydeden Goossens, sözlerine şöyle devam etti: “Biz sade ve alçak gönüllü bir şekilde yardımınızı istiyoruz. Güven ve karşılıklı saygıya dayalı, dahiliyetçi ve kuşaklar arası düşünceye dayalı derin iş birlikleri içindeyiz. Bu sayede birçok zorluğumuzu çözebileceğimize inanıyoruz. Her zamankinden daha çok, amacımızı yaşatmaya ve sürdürülebilir yaşam planımızın sorumlu büyümenin itici gücü olmasında kararlıyız. Çünkü birlikte, bugünkü ve gelecek kuşaklar için daha iyi bir dünya yaratabiliriz. Daha iyi bir gelecek yaratmak için bundan daha iyi bir zaman yok!”

Sürdürülebilir Yaşamı Destekleyen Markalar büyümeyi güçlendiriyor

Unilever Türkiye, Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya, Kafkasya ve İran Sürdürülebilir İş ve İletişim Direktörü Ebru Şenel Erim de çalıştayda, Sürdürülebilir Yaşam Planı doğrultusunda Türkiye’de kaydedilen ilerleme hakkında bilgi verdi. “2016 yılında, sürdürülebilirliğin, şirketimizin büyümesini güçlendirdiğini görmeye devam ettik” diyen Erim, büyümenin yüzde 70’ten fazlasının Sürdürülebilir Yaşamı Destekleyen Markalardan geldiğini, tarımsal hammaddelerin (poşet çay, yerel sebze ve baharatlar, domates) yüzde 100’ünün sürdürülebilir kaynaklardan tedarik edildiğini, 70 milyon TL tasarruf sağlandığını, Türkiye’deki tüm fabrikalar, depolar, dağıtım merkezleri ve ofislerin ‘Çöplüğe Sıfır Atık’ kategorisinde faaliyet gösterdiğini söyledi.

Vrbensky: “Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin amacı kimseyi geride bırakmamak…”

Çalıştayın konuk konuşmacısı Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) Avrupa ve Bağımsız Devletler Topluluğu Bölge Direktör Yardımcısı Rastislav Vrbensky, “Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri için Gençliğin, Kadınların ve İş Dünyasının Kritik Rolü” başlıklı bir sunum yaptı.

Vrbensky, Bin Yıl Kalkınma Hedefleri’nin misyonunu tamamladığını, Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin ise çok daha cesur olduğunu vurgulayarak, “Geçen yıl yürürlüğe giren Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, yoksulluğu sona erdirmeyi, gezegenimizi korumayı ve barış ve refahı tüm insanlara ulaştırmayı hedefliyor. Ana hedefimiz kimsenin geride bırakılmaması olduğundan, hükümetlerle beraber özellikle gençler ve kadınların güçlendirilmesi konularına eğilmemiz gerekiyor. Gündemimiz çok iddialı, bu nedenle de gelişmekte olan ülkelerde milli gelirin yüzde 60’ına, istihdamın ise yüzde 90’ına kaynaklık eden özel sektörün gücü ve sahip olduğu yetenekler, teknoloji ve inovasyon da küresel hedeflerin başarılmasında kritik bir önem taşıyor.” dedi.

Paydaş Toplantısı 2016’dan öne çıkanlar…

Unilever’in bu yıl 3. kez düzenlediği Paydaş Çalıştayı’nın odak konuları ‘Kadınların Güçlenmesi’ ve ‘Gençlerin Güçlenmesi’ oldu. ‘Kadınların Güçlenmesi’ konusunun tartışıldığı ilk masada, kadınların kültürel farklılıklar, güvenlik, çocuk sahibi olma gibi etkenlerle iş dünyasından uzak kaldıkları vurgulandı. Sorunun çözümü için başarılı kadın rol modellerin kamuoyuna tanıtılması, erkeklerin cinsiyet eşitliği için mücadele etmesini amaçlayan girişimlerin yaygınlaştırılması gerektiğine dikkat çekilirken, iletişimin gücünden daha fazla yararlanılması önerildi. Kadın Masası, Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri (WEPs) kapsamında, Unilever öncülüğünde kurulan, müşterilerinin, tedarikçilerinin ve distribütörlerinin de yer aldığı Kadının Güçlenmesi Platformu’nun önemine vurgu yaparak, bu girişimin somut aksiyonlarla ileriye taşınmasını önerdi.

‘Gençlerin Güçlenmesi’ konusuna odaklanan diğer iki masanın tartışmalarında toplumun gençlerden beklentileri öne çıktı. Gençlerden atılımcı ve katılımcı olmalarının, yenilik getirmelerinin beklendiğine dikkat çekilirken, buna karşın gençlere yeterince fırsat yaratılmadığı vurgulandı. Sadece gençler ve ebeveynler arasında değil aynı zamanda farklı sosyo-kültürel kesimlerden gelen gençler arasında da farklılıklar olduğu belirtilirken, özel sektörün, ekosistemini harekete geçirerek çözüm sunabileceği kaydedildi.

Unilever Türkiye hakkında

Unilever, 190’dan fazla ülkede satılan ürünleri ile her gün 2,5 milyar tüketiciye ulaşan, Gıda, Ev Bakım, Kişisel Bakım ve İçecek Ürünleri konusunda dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde 169,000 çalışanı olan Unilever, 2016 yılında 52.7 milyar Euro yıllık satış hacmine ulaşmıştır. Şirketin kapsama alanının yarısından fazlası (57%), gelişen ve yükselen pazarlarda yer almaktadır.

Unilever Türkiye portföyünde; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Nogger, Magnum, Max, UFS ve Vaseline markaları yer almaktadır.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı (USLP), şirket stratejisinin temelini oluşturmakta ve şunları hedeflemektedir:

  • 2020’ye kadar bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olmak
  • 2030’a kadar ürünlerimizden kaynaklanan çevresel etkimizi yarı yarıya azaltmak
  • 2020’ye kadar milyonlarca insanın geçim kaynaklarını iyileştirmek

USLP, büyümeyi ve şirkete duyulan güveni arttırarak değer yaratmakta, maliyetleri düşürürken riskleri azaltmaktadır. Unilever’in, sürdürülebilir yaşamı destekleyen markaları 2016’da, şirketin işinin geri kalanından %50 daha fazla büyümüş ve şirket büyümesinin neredeyse %60’ından fazlasını sağlamıştır.

Unilever, 2016 Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde sektörünün bir numarası seçilmiştir. Unilever, FTSE4Good Endeksinde ise en yüksek çevresel skor olan 5'e yükselmiştir. 2017 GlobeScan/SustainAbility yıllık anketinin Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri listesinde yedinci kez üst üste birinci sırada yer alan Unilever, 2030 yılı itibarıyla tüm operasyonlarında karbon pozitif olmayı taahhüt etmektedir.

Unilever ve markaları hakkında daha çok bilgi için, lütfen www.unilever.com.tr adresini ziyaret ediniz. Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı hakkındaki gelişmelere ise https://www.unilever.com.tr/sustainable-living/ linkinden ulaşabilirsiniz.

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön