Konuyla ilgili açıklama yapan Unilever CEO’su Paul Polman, “Bu yılın Nisan ayında, sürdürülebilir değer yaratma konusunda hızlanmak için 2020 programımızı başlattık. Bu doğrultuda Unilever'de köklü bir geçmişe sahip margarin işinin geleceğinin, planlarımızın dışında kaldığına karar verdik. Bugün yaptığımız bu duyuru, uzun vadeli büyüme için portföyümüzü yeniden şekillendirme ve netleştirme konusunda bir adım daha ilerlediğimizi gösteriyor. Margarin işimize gösterilen bu ilgi, pazarda öncü markalar yaratma ve ivme kazandırma başarımızın bir yansıması. İnanıyorum ki, ikonik markalarıyla birlikte margarin işimiz, KKR’nin sahipliğinde potansiyeline tam olarak ulaşacak ve toplumsal sorumluluklarını yerine getirecek.” dedi.
Görevinin başında olmaya devam edecek olan Margarin Portföyünden Sorumlu CEO Nicolas Liabeuf ise şunları ekledi: “Margarin işi, güçlü bir biçimde ivmelenmeye devam ediyor. Bu eğilimin, KKR’nin katkılarıyla birlikte artarak devam edeceğine inanıyorum. İşimizin ve çalışanlarımızın girişimci ruhunun, KKR bünyesinde daha da gelişeceğinden eminim."
KKR EMEA Başkanı Johannes Huth ise şunları kaydetti: “Margarin portföyündeki markaların gücü, gelecekteki büyüme için sağlam bir temel oluşturuyor. Büyüme hedeflerini desteklemek için küresel ağımızı ve operasyonel uzmanlığımızı kullanacağız. Bunun yanı sıra Unilever’in, 2019’a kadar yüzde 100 oranında sürdürülebilir palm yağı kaynağı kullanma hedefine ulaşmak için sorumlu kaynak politikalarını takip etmeyi de sabırsızlıkla bekliyoruz.”
Yatırım, KKR’nin Avrupa ve Kuzey Amerika özel sermaye fonlarının her ikisi tarafından karşılanıyor.
Teklif sürecinin resmi ve yasal prosedürlerin tamamlanmasının ardından 2018’in ortalarında sonuçlanması bekleniyor. Unilever teklifin getireceği net kazanımı hissedarlara dağıtmayı planlıyor. İşlem, İngiltere Listeleme Kurallarına göre Sınıf 2 kodlu işlem türünden oluşuyor.
Unilever’in Margarin işi hakkında
Unilever’in Margarin işi Becel, Flora, Country Crock, Blue Band, I Can’t Believe It’s Not Butter, Rama ve ProActiv gibi markaları içeriyor. Dünya çapında 66 ülkede faaliyet gösteren iş kolu, 2016 yılında 3.032 milyon Euroluk ciro, 680 milyon Euroluk bir EBITDA) ve 1.108 milyon Euro değerinde varlıklara sahipti.
Bu duyuru, bültende bulunan bilgiler dahil olmak üzere Güney Afrika Sürülebilir Yağlar işini hariç bırakmaktadır. Daha önce de duyurulduğu gibi Unilever, Remgro’nun Unilever South Africa Holdings (Pty) Ltd. (Unilever SA) içindeki %25.75’lik payını, Güney Afrika’daki Unilever Sürülebilen Yağlar işinin yanı sıra nakit karşılığında da satın alacaktır.
Unilever hakkında
Unilever, 190’dan fazla ülkede satılan ürünleri ile her gün 2.5 milyar tüketiciye ulaşan, Gıda, Ev Bakım, Kişisel Bakım ve İçecek Ürünleri konusunda dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde 169.000 çalışanı olan Unilever, 2016 yılında 52.7 milyar Euroluk yıllık satış hacmine ulaşmıştır. Şirketimizin kapsama alanının yarısından (57%) fazlası, gelişen ve yükselen pazarlarda yer almaktadır.
Unilever Türkiye portföyünde; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Nogger, Magnum, Max, UFS ve Vaseline markaları yer almaktadır.
Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı şunları hedeflemektedir:
- 2020’ye kadar bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olmak
- 2030’a kadar çevresel etkimizi yarı yarıya azaltmak
- 2020’ye kadar milyonlarca insanın geçim kaynaklarını iyileştirmek
Unilever, 2016 Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde sektörünün bir numarası seçilmiştir. Unilever, FTSE4Good Endeksi’nde ise en yüksek çevresel skor olan 5'e yükselmiştir. 2016 GlobeScan/SustainAbility yıllık anketinin Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri listesinde altıncı kez üst üste birinci sırada yer alan Unilever, 2016 yılında, Oxfam’ın Behind the Brands Scorecard Listesinde en sürdürülebilir gıda ve içecek şirketi olmuştur.
Unilever ayrıca LinkedIn’de de, tüm sektörlerde dünyanın en çok aranan ilk 3 işvereninden biridir. Unilever ve markaları hakkında daha çok bilgi için, lütfen www.unilever.com.tr adresini ziyaret ediniz. Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı hakkındaki gelişmelere ise https://www.unilever.com.tr/sustainable-living/ linkinden ulaşabilirsiniz.