Unilever’in tüm dünyadaki 600 tesisi artık çöplüğe katı atık göndermiyor!

Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Planı doğrultusunda önemli bir kilometre taşını daha geride bıraktı. Dünya genelindeki 600'ü aşkın Unilever tesisi, artık katı atık alanlarına atık göndermiyor.

Bu sayede dünya çapında 200 milyon avroluk bir maliyet tasarrufu ve yüzlerce kişiye iş imkânı da sağlayan Unilever’in Türkiye’deki tüm tesisleri ‘sıfır tehlikesiz katı atık’ statüsüne sahip bulunuyor.

0 Katı Atık

Sürdürülebilir Yaşam Planı doğrultusunda küresel iş dünyasına ve sektörüne örnek olacak çalışmalara imza atan Unilever, bu kapsamda yeni bir başarıya daha ulaştı. Şirket, fabrikaları, depoları, dağıtım merkezleri ve ofisleri de dahil olmak üzere, 70 ülkede 600'ü aşkın tesiste katı atık alanlarına tehlikesiz atık göndermemeye başladı. Faaliyetlerinde ortaya çıkan çeşitli tehlikesiz atıkları tanımlayan Unilever, bu tesislerden çıkan atıkların geri kazanımı için alternatif yöntemler buldu.

Unilever, Sürdürülebilir Yaşam Planı hedefleri kapsamında 4R (Reducing [Azaltma] – Reusing [Tekrar kullanma] – Recycling [Geri dönüştürme) - Recovering [Geri kazanım] Stratejisini büyük bağlılıkla uyguluyor. Unilever’in bu stratejisi, fabrika atıklarının inşaat malzemelerine, personel kafeteryalarındaki gıda atıklarının komposta dönüştürülmesi gibi pek çok alternatif kullanımla yeni bir kaynak yaratılmasına dayanıyor. 4R Stratejisine göre, öncelikle tehlikeli olmayan atıkların azaltılması, daha sonra ise geri dönüşümü veya geri kazanılması sağlanıyor.

Nihal Temur: “Unilever, sıfır tehlikesiz atık konusunda dünyaya örnek oluyor”

Unilever Türkiye, İsrail, Orta Asya ve İran Tedarik Zincirinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Nihal Temur konuya ilişkin şunları söyledi:

“Giderek artan dünya nüfusunun kısıtlı kaynaklarla idare etmek zorunda olduğu küresel bir güçlükle karşı karşıyayız. Bunun bilincinde olan Unilever, iş dünyasının önündeki kaynak verimliliği ve sürdürülebilirlik gibi en önemli sorunlarla mücadele etmek için, global çapta liderlik sergilemeye devam ediyor.

Dünyada her yıl toplanan 1,3 milyarlık ton katı atığın %80’lik bölümü, katı atık alanlarına gönderiliyor. Bu miktar neredeyse 1,5 milyon futbol sahasını kaplamaya eşdeğer. Sıfır atık hedefimiz, Unilever olarak sürdürülebilir büyüme iddialarımızın yanı sıra kaynak açısından dayanıklılığımızı korumak ve iklim değişikliğiyle mücadele etmek konusundaki kararlılığımızın da altını çiziyor. Ancak daha geniş bir kitle hareketine ilham verebilmek için yapılacak daha çok iş var. Tüm dünyada sıfır atığa geçilmesi çalışmalarını hızlandırmak için Unilever ortaklarıyla bir ağ kurarak ve onlarla birlikte çalışarak, tüm dünyada öncü bir rol üstleniyor” diye konuştu.

Türkiye’deki fabrikalar, 2013’ten bu yana ‘Sıfır tehlikesiz katı atık’ statüsünde

Unilever’in Türkiye’de, son olarak üretime başlayan Konya Algida Fabrikası da dahil olmak üzere tüm fabrikalarının 2013 yılından bu yana ‘sıfır tehlikesiz katı atık’ statüsünde üretim yaptığını, 2015 itibarıyla bunlara depolar, dağıtım merkezleri ve ofislerin de eklendiğini belirten Nihal Temur, Konya’da 2016 yılı içinde faaliyete geçmesi planlanan Ev ve Kişisel Bakım ürünleri fabrikasının da ‘sıfır tehlikesiz katı atık’ statüsüne sahip olacak şekilde tasarlandığını kaydetti.

Unilever tüm değer zincirinde ‘sıfır tehlikesiz atık’ için 2degress platformu ile işbirliği yapacak

Unilever'in nihai hedefi, tüm değer zincirinde sıfır atığa ulaşmak. Sıfır atığa ulaşmak için devam eden çalışmalar aynı zamanda sürdürülebilirlik için sağlam bir iş gerekçesi de sunuyor, çünkü atıkların bu şekilde bertaraf edilmesi, 200 milyon avroluk bir maliyet tasarrufu ve yüzlerce kişiye iş imkanı da sağlıyor.

Unilever hedeflerinin ve diğer işletme ve sektörleri de sıfır atığa yöneltmenin ancak tedarikçiler, ortaklar ve diğer organizasyonlarla birlikte ve onlardan bir şeyler öğrenerek gerçekleşebileceğine inanıyor. Bu nedenle, Unilever aynı zamanda, sıfır atık modelini daha da ileriye taşımak amacıyla çeşitli organizasyonları bir araya getirmeye yardımcı olacak lider bir değer zinciri platformu olan 2degrees ile yeni bir işbirliğine girdiğini de duyurdu. Bu işbirliği, 2016 yaz döneminde hayata geçirilecek.

Unilever hakkında

Unilever, 190’dan fazla ülkede satılan ürünleri ile her gün 2 milyar tüketiciye ulaşan, Gıda, Ev ve Kişisel Bakım Ürünleri konusunda dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde 172.000 çalışanı olan Unilever, 2015 yılında 53,3 milyar Avroluk yıllık satış hacmine ulaşmıştır. Şirketimizin kapsama alanının yarısından fazlası, gelişen ve yükselen pazarlarda yer almaktadır (%57).

Unilever Türkiye portföyünde; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Nogger, Magnum, Max, UFS ve Vaseline markaları yer almaktadır.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı şunları hedeflemektedir:

  • Büyümeyi çevresel etkilerden ayırmak
  • Bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olmak
  • 2020’ye kadar milyonlarca insanın geçim kaynaklarını iyileştirmek

Unilever, 2015 Dow Jones Sürdürülebilirlik İndeksinde sektörünün bir numarası seçilmiştir. Unilever, FTSE4Good Endeksinde ise en yüksek çevresel skor olan 5'e yükselmiştir. 2015 GlobeScan/SustainAbility yıllık anketinin Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri listesinde beşinci kez üst üste birinci sırada yer alan Unilever, 2015 yılında, Oxfam’ın Behind the Brands Scorecard Listesinde en sürdürülebilir gıda ve içecek şirketi olmuştur. Unilever ayrıca LinkedIn’de de, tüm sektörlerde dünyanın en çok aranan ilk 3 işvereninden biridir. Unilever ve markaları hakkında daha çok bilgi için, lütfen www.unilever.com.tr adresini ziyaret ediniz.

Ünite İletişim ve Tanıtım Hizmetleri

Dellalzade Sk. No: 34 34347 Ortaköy- İstanbul

T: +90 212 272 93 13

unite_uteam@unilever.com

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön