Unilever, y kuşağının sesini duydu, işe alım süreçlerini tamamen dijitalleştirdi

Turkey UN DijitalIseAlim Infographic

Global olarak her yıl 250,000’den fazla mezunun başvurduğu Unilever, en iyi yeteneklere ulaşabilmek için; içeriğinde online oyun ve video mülakatının yer aldığı yeni bir dijital işe alım programını hayata geçiriyor. Türkiye’de sektörünün En Beğenilen İşveren Markası* olan Unilever; işe alım sürecini baştan-sona dijitale taşıyan ilk büyük lider şirket olacak.

Bu yeni dijital işe alım sistemi ilk kez Unilever Geleceğin Liderleri Programı (Unilever Future Leaders Program - UFLP) için kullanılacak ve başvurular 15 Ocak tarihine kadar Unilever Türkiye Kariyer Sayfası (http://unilever.com.tr/careers) üzerinden alınacak.

“Bu yeni dijital IK süreci daha hızlı, daha sade ve daha esnek”

Unilever Türkiye, Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya İnsan Kaynakları’ndan Sorumlu Başkan Yardımcısı Steven Gross, Unilever’in yeni dijital işe alım programı ile hedeflerini de şöyle aktardı: “Bu yeni işe alım süreci tamamen dijital, interaktif, hızlı ve eğlenceli. Gençlerin yaşamlarını giderek daha fazla online geçirdiklerini biliyoruz ve işe alım sürecimizin de bu gerçeği yansıtması gerektiğini düşünüyoruz. Bu yeni süreç daha hızlı, daha sade ve daha esnek olacak ve böylece gençlerin yaşam tarzlarına uyum sağlayacak.

Milenyum neslinin %80'inin gerçek zamanlı geri bildirim almayı ve sık sık kaydettikleri ilerlemeyi görmek istediklerini biliyoruz. Biz de şirket olarak işe alımdan itibaren onların bu isteklerini karşılamak istiyoruz. Hızlı ve etkileşimli bu sistem ile sürecin her aşamasında adaylardan geri bildirim alacak ve yine kendilerine geri bildirim vereceğiz.

Bu yenilikçi yaklaşımımızın adaylarla daha anlamlı bir bağ kurmamıza ve onlara yepyeni bir deneyim yaşatmamıza yardımcı olacağına inanıyoruz. Geleceğin liderlerini şirketimize dahil etmemizin ise işimizi büyütürken çevresel ayakizimizi azaltma ve pozitif sosyal etkimizi artırma vizyonumuz destek olacağını umuyoruz.”

Dijital İşe Alım Süreci Nasıl İşliyor?

1. Online Başvuru: Adaylar, süreci kolaylaştırabilmek için LinkedIn hesaplarıyla eş zamanlayabilecekleri bir online başvuru formunu dolduruyor ve bir e-posta veya SMS uyarısıyla teslim alındığına dair teyit alıyor.

2. Profil Değerlendirmesi: Online başvurusu olumlu olarak değerlendirilen adaylardan toplamda 25 dakikayı aşmayan 12 kısa online oyun oynamaları isteniyor. Adayların bu oyunları oynayış şekli gerek potansiyelleri gerekse de firmanın hedef ve amaçlarıyla ne kadar ilişkili oldukları hakkında Unilever’e bir içgörü sağlıyor.

3. Online Mülakat: En başarılı adaylardan uygun oldukları zaman cevaplarını kaydederek paylaşabilecekleri bir video mülakatına katılmaları isteniyor.

4. Değerlendirme Merkezi: Bu uygulamada adaylara gerçek Unilever deneyimi yaşatılıyor. Adaylar bir gün süren yüz yüze bir etkinlik ile ‘Unilever dünyasında bir günü deneyimleyebilecekleri bir Keşif Merkezi’ne davet ediliyor.

Sürecin her aşamasında karşılıklı geri bildirim sağlanıyor; bu sayede adaylar süreçle ilgili deneyimleri hakkında görüşlerini paylaşma imkanına sahip olurken performanslarının yanı sıra güçlü ve geliştirmeleri gereken yönleriyle ilgili de geri bildirim alıyorlar. Böylelikle başarılı olup olmamalarına bakılmaksızın adaylara kariyerleri konusunda yol gösterici olmak amaçlanıyor.

Unilever Türkiye Hakkında

Unilever, 190’dan fazla ülkede satılan ürünleri ile her gün 2 milyar tüketiciye ulaşan, Gıda, Ev ve Kişisel Bakım Ürünleri konusunda dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde 169,000 çalışanı olan Unilever, 2015 yılında 53,3 milyar Avroluk yıllık satış hacmine ulaşmıştır. Şirketimizin kapsama alanının yarısından fazlası, gelişen ve yükselen pazarlarda yer almaktadır (%58).

Unilever Türkiye portföyünde; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Nogger, Magnum, Max, UFS ve Vaseline markaları yer almaktadır. Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı şunları hedeflemektedir:

  • Büyümeyi çevresel etkilerden ayırmak
  • Bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olmak
  • 2020’ye kadar milyonlarca insanın geçim kaynaklarını iyileştirmek

Unilever, 2015 Dow Jones Sürdürülebilirlik İndeksinde sektörünün bir numarası seçilmiştir. Unilever, FTSE4Good Endeksinde ise en yüksek çevresel skor olan 5'e yükselmiştir. 2015 GlobeScan/SustainAbility yıllık anketinin Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri listesinde beşinci kez üst üste birinci sırada yer alan Unilever, 2015 yılında, Oxfam’ın Behind the Brands Scorecard Listesinde en sürdürülebilir gıda ve içecek şirketi olmuştur.

Unilever ayrıca LinkedIn’de de, tüm sektörlerde dünyanın en çok aranan ilk 3 işvereninden biridir. Unilever ve markaları hakkında daha çok bilgi için, lütfen www.unilever.com.tr adresini ziyaret ediniz. Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı hakkındaki gelişmelere ise https://www.unilever.com.tr/sustainable-living/ linkinden ulaşabilirsiniz. *Unilever Türkiye, Realta Danışmanlık tarafından gerçekleştirilen En Gözde Şirketler Araştırması’na göre hızlı tüketim ürünleri sektörünün En Beğenilen İşveren Markası’dır. (2010- 2016)

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön