Mustafa Seçkin Global Compact Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı seçildi

Sürdürülebilir küresel ekonomi için Türkiye'de ve uluslararası düzeyde özel sektör ve paydaşlarla iş birliği yapan Global Compact’in Türkiye Ulusal Ağı’nın Başkanlığına, Unilever Dondurma ve İçecek Kategorileri NAMETRUB Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin seçildi.

Mustafa seçkin Mustafa seçkin

Global Compact Türkiye Ulusal Ağı’nın 4. Olağan Genel Kurul Toplantısı, 30 Mart Çarşamba günü Koç Holding’in Nakkaştepe Yerleşkesi’nde gerçekleştirildi. Yeni Yönetim Kurulu’nun belirlendiği Genel Kurul’da, Unilever Dondurma ve İçecek Kategorileri NAMETRUB Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, Global Compact Türkiye Ulusal Ağı’nın başkanlığına seçildi. Seçkin, 2019 yılına kadar yürüteceği görevi Dr. Yılmaz Argüden’den devraldı.

Dünyanın en kapsamlı gönüllü platformunu oluşturan Global Compact Türkiye’de uzun yıllardır ülkemizi başarıyla temsil eden Dr. Yılmaz Argüden “Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve Daha İyi Bir Dünya için önemli çalışmaların gerçekleştirildiği, kıyaslama ile öğrenme hızının artırıldığı ve toplum ile paylaşılan hedeflerin sürekli iyileştirilmesi ile gelişmeyi tetikleyen bu girişimde Türkiye Ağı olarak dünyanın sürdürülebilirlik gündemine yön verdik ve örnek gösterildik. 

Gönülden inandığım ve benimsediğim bu ilkeleri ileriye taşıma ve yaygınlaştırma fırsatını yakalayabildiğim iki dönemlik süre içerisinde Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini bana veren tüm Global Compact Türkiye Ağı üyelerine teşekkürlerimi sunmak isterim. Toplumsal kaynakların kullanıldığı kurumlarda liderlik sorumluluğunun iki dönem ile sınırlandırılmasının iyi uygulama olduğuna inandığım için gönlüm sizinle birlikte olsa da, görevi bu ilkeleri daha ileriye taşıyacağına inandığım arkadaşlara devretmenin zamanı geldi” diye konuştu.

Seçkin: “BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini kılavuz alarak sürdürülebilir dünya için çalışacağız…”

Global Compact Türkiye Ulusal Ağı’nın yeni başkanı Mustafa Seçkin de Genel Kurul’da yaptığı teşekkür konuşmasında, böylesine önemli bir göreve layık görüldüğü için büyük mutluluk duyduğunu söyledi. Seçkin, “Global Compact, sürdürülebilirlik odaklı konularda ortak düşünen işletmelerin ve diğer paydaşların buluştuğu küresel bir ağ, bir yenilikçilik platformu. 2000 yılında hayata geçtiğinde BM Genel Sekreteri’nin ofisinde sadece bir masadan ibaret olan Global Compact’in, bugün tüm dünyada 8.400’ü şirket olmak üzere 13.000 kuruma ulaşmış olması önemli bir başarı.

Türkiye, 311 imzacı kurumla dünyanın on birinci, Avrupa’nın ise altıncı en büyük ulusal ağlarından biri konumunda. Birleşmiş Milletler’in 2020 yılında ulaşmayı hedeflediği 20.000 imzacı arasında Türkiye’den daha fazla şirket, daha fazla kurum görmek istiyoruz. BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini kılavuz alarak sürdürülebilir dünya için çalışacağız” şeklinde konuştu.

Mustafa Seçkin, Global Compact Türkiye’nin önümüzdeki dönemde, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri paralelinde ‘kadının iş yaşamında güçlendirilmesi, insan hakları ve çalışma standartları, çocuk hakları ve iş ilkeleri, tedarik zinciri sürdürülebilirliği, 2015 sonrası kalkınma gündemi’ gibi konulara odaklanmaya devam edeceğini söyledi.

Seçkin, görevi devraldığı Dr. Yılmaz Argüden’e de teşekkür ederek, “Özel sektörden kamuya, uluslararası kuruluşlar ve sivil toplum örgütlerinden akademik hayata kadar uzanan zengin deneyimiyle tam bir değişim lideri olan Dr. Argüden’e, organizasyonumuza katkıları için şükranlarımızı sunuyorum. Sayın Argüden’in fikirleriyle, vizyonuyla, manevi desteğiyle her zaman yanımızda olacağına inanıyorum” dedi.

2016-2019 Dönemi Global Compact Türkiye Yönetim Kurulu

1) Unilever Türkiye

2) Borsa İstanbul

3) Borusan Holding

4) Boyner Grup

5) Çimsa

6) Coca-Cola İçecek

7) Eczacıbaşı Holding

8) Garanti Bankası

9) İstanbul Bilgi Üniversitesi

10) Koç Holding

11) Nestlé Türkiye

12) Tayburn Kurumsal

13) Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı

14) Yeşim Tekstil

15) TİSK (Sekretarya)

16) TÜSİAD (Sekretarya)

Yedek YK Üyeleri:

1) Vodafone Türkiye

2) ARGE Danışmanlık

3) Bursa Nilüfer Belediyesi

4) Pharmavision

Denetleme kurulu:

1) Ernst & Young

2) Uluslararası Şeffaflık Derneği Türkiye

Denetleme Kurulu Yedek Üyeleri:

1) AÇEV

2) TÜYİD

Global Compact Türkiye hakkında

Birleşmiş Milletler Global Compact, sürekli rekabet içindeki iş dünyasına ortak bir kalkınma kültürü oluşturmak üzere evrensel ilkeler öneren yenilikçi bir kurumsal sorumluluk yaklaşımıdır. Evrensel olarak kabul görmüş 10 ilkenin benimsenmesi ve her sene bu ilkeler ışığında faaliyetlerin raporlanması temeline dayanan sözleşmeye taraf olmak tamamen gönüllülük esasına dayanmaktadır ve her türden kurumun (özel sektör ve kamu kuruluşları, sivil toplum kuruluşları, belediyeler, vakıflar, dernekler ve eğitim kurumları) katılımına açıktır.

BM Global Compact’in Türkiye Ulusal Ağı olan Global Compact Türkiye, kolektif hareketin gücünden yararlanarak, ‘sorumlu kurumsal vatandaşlık ve sürdürülebilir kurumlar’ kavramını Türkiye’de yaygınlaştırmayı amaçlamaktadır. Bu sayede, gerek Türkiye içinde gerekse uluslararası düzeyde özel sektör ve diğer sosyal paydaşlar ile işbirliği yaparak sürdürülebilir ve kapsayıcı bir küresel ekonomiyi sağlamayı hedeflemektedir. Global Compact Türkiye’nin bağımsız Sekretaryası TÜSİAD ve TİSK tarafından ortaklaşa üstlenilmektedir. Bu yapı çerçevesinde Genel Merkezi İstanbul’da TÜSİAD, Ankara’da TİSK bünyesinde bulunmaktadır.

Global Compact Türkiye, bugün dünyanın önde gelen ulusal ağlarından biri konumunda ve bunda Türkiye’den gelen başarılı vakaların ve kapsamlı çalışmaların büyük role sahip bulunmaktadır. 2015 itibarıyla, Global Compact Türkiye, Global Compact sistemi içerisinde 304 aktif imzacıyla dünyanın on birinci, Avrupa’nın altıncı en büyük Ulusal Ağı konumundadır. Kurumun hedefi, bu kurumsal vatandaşlık vizyonunu, Türkiye’de daha fazla yaygınlaştırarak katılım sağlayan kurumların sayısı bakımından Avrupa’da ilk beş, dünyada da ilk sekiz içerisinde yer almaktır.

www.globalcompactturkiye.org

Unilever Türkiye Hakkında

Unilever, 190’dan fazla ülkede satılan ürünleri ile her gün 2 milyar tüketiciye ulaşan, Gıda, Ev ve Kişisel Bakım Ürünleri konusunda dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde 169.000 çalışanı olan Unilever, 2015 yılında 53,3 milyar Avroluk yıllık satış hacmine ulaşmıştır. Şirketimizin kapsama alanının yarısından fazlası, gelişen ve yükselen pazarlarda yer almaktadır (%58). Unilever Türkiye portföyünde; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Nogger, Magnum, Max, UFS ve Vaseline markaları yer almaktadır.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı şunları hedeflemektedir:

Büyümeyi çevresel etkilerden ayırmak

Bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olmak

2020’ye kadar milyonlarca insanın geçim kaynaklarını iyileştirmek

UN Global Compact’in kuruluşundaki ilk imzacılardan ve UNGC öncü şirketler programı LEAD üyesi olan Unilever, 2015 Dow Jones Sürdürülebilirlik İndeksinde sektörünün bir numarası seçilmiştir. Unilever, FTSE4Good Endeksinde ise en yüksek çevresel skor olan 5'e yükselmiştir. 2015 GlobeScan/SustainAbility yıllık anketinin Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri listesinde beşinci kez üst üste birinci sırada yer alan Unilever, 2015 yılında, Oxfam’ın Behind the Brands Scorecard Listesinde en sürdürülebilir gıda ve içecek şirketi olmuştur. 

Unilever ayrıca LinkedIn’de de, tüm sektörlerde dünyanın en çok aranan ilk 3 işvereninden biridir. Unilever ve markaları hakkında daha çok bilgi için, lütfen www.unilever.com.tr UN Global Compact’in kuruluşundaki ilk imzacılardan ve UNGC öncü şirketler programı LEAD üyesi olan Unilever, 2015 Dow Jones Sürdürülebilirlik İndeksinde sektörünün bir numarası seçilmiştir. Unilever, FTSE4Good Endeksinde ise en yüksek çevresel skor olan 5'e yükselmiştir. 

2015 GlobeScan/SustainAbility yıllık anketinin Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri listesinde beşinci kez üst üste birinci sırada yer alan Unilever, 2015 yılında, Oxfam’ın Behind the Brands Scorecard Listesinde en sürdürülebilir gıda ve içecek şirketi olmuştur. Unilever ayrıca LinkedIn’de de, tüm sektörlerde dünyanın en çok aranan ilk 3 işvereninden biridir. Unilever ve markaları hakkında daha çok bilgi için, lütfen www.unilever.com.tr adresini ziyaret ediniz. Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı hakkındaki gelişmelere ise https://www.unilever.com.tr/sustainable-living/ linkinden ulaşabilirsiniz.

Ahu İlhan, Ünite İletişim

0212 272 93 13
ahu.ilhan@unite.com.tr

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön