Unilever Türkiye: “2020 yılına kadar 5 milyon kadını güçlendirme taahhüdümüz bulunuyor”

Kadınların Güçlendirilmesi Prensipleri

Unilever Türkiye, sürdürülebilir büyüme vizyonu çerçevesinde cinsiyetin de dahil olduğu tüm çeşitlilikleri keşfedip; olası önyargıların farkına varan ve ortadan kaldıran bir çalışma ortamı için çalışıyor. Özel sektörü, kadınları güçlendirmek ve cinsiyet eşitliğini sağlamak için desteklemek amacıyla BM Women ve BM Global Compact tarafından oluşturulan Kadınların Güçlendirilmesi Prensipleri’nin, global olarak ilk imzacılarından biri olan Unilever, Borsa İstanbul tarafından, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde kadın-erkek eşitliğine dikkat çekmek için gerçekleşen Gong Töreni’ne katıldı.

Cinsiyet eşitliği sürecini hızlandırmak adına çalışmalarına devam eden Unilever’den yapılan açıklamaya göre: “2015'te, cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık, katılım ve ilerlemeyi teşvik etme amacıyla, HeForShe savunucularından biri olduk. HeForShe kampanyası çerçevesinde 2020 yılına kadar Unilever’in yönetici kadrosunda kadın erkek eşitliğinin sağlanması konusunda taahhüt verdik. Aynı zamanda, haklar, beceriler ve fırsatlar başta olmak üzere, 2020 yılına kadar 5 milyon kadını güçlendirme taahhüdümüz bulunuyor. Sorumlu bir şirket olarak, markalarımızın geniş erişim alanı sayesinde, tüketicilerimizi de cinsiyet eşitliği hareketine dahil etme kararlılığı taşıyoruz.” dendi.

Unilever ayrıca www.heforshe.org/Unilever websitesinden imza toplayarak destek vermeye ve cinsiyet eşitliği için herkesi sorumlu olmaya davet ediyor.

Unilever hakkında

Unilever, 190’dan fazla ülkede satılan ürünleri ile her gün 2 milyar tüketiciye ulaşan, Gıda, Ev ve Kişisel Bakım Ürünleri konusunda dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biridir. Dünya genelinde 172.000 çalışanı olan Unilever, 2015 yılında 53,3 milyar Avroluk yıllık satış hacmine ulaşmıştır. Şirketimizin kapsama alanının yarısından fazlası, gelişen ve yükselen pazarlarda yer almaktadır (%57).

Unilever Türkiye portföyünde; OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight, Elidor, Dove, Dove Men, Toni&Guy, Signal, Clear, Rexona, Lux, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Carte d’Or, Cornetto, Nogger, Magnum, Max, UFS ve Vaseline markaları yer almaktadır.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı şunları hedeflemektedir:

  • Büyümeyi çevresel etkilerden ayırmak
  • Bir milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmesine yardımcı olmak
  • 2020’ye kadar milyonlarca insanın geçim kaynaklarını iyileştirmek

Unilever, 2015 Dow Jones Sürdürülebilirlik İndeksinde sektörünün bir numarası seçilmiştir. Unilever, FTSE4Good Endeksinde ise en yüksek çevresel skor olan 5'e yükselmiştir. 2015 GlobeScan/SustainAbility yıllık anketinin Global Kurumsal Sürdürülebilirlik Liderleri listesinde beşinci kez üst üste birinci sırada yer alan Unilever, 2015 yılında, Oxfam’ın Behind the Brands Scorecard Listesinde en sürdürülebilir gıda ve içecek şirketi olmuştur. Unilever ayrıca LinkedIn’de de, tüm sektörlerde dünyanın en çok aranan ilk 3 işvereninden biridir. Unilever ve markaları hakkında daha çok bilgi için, lütfen www.unilever.com.tr adresini ziyaret ediniz.

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön