• Home
  • Medya Merkezi
  • Basın bültenleri
  • Unilever Dünya Başkanı Paul Polman: “Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı ile hisse değerinden paylaşılan değerlere geçtik“

Unilever Dünya Başkanı Paul Polman: “Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı ile hisse değerinden paylaşılan değerlere geçtik“

Unilever Dünya Başkanı Polman, “Artık iklim değişikliği, gıda güvenliği ve sağlık-hijyen gibi 3 büyük küresel sorunun çözümü için, kökten değişim yaratabilecek çalışmalara ve kaynaklarımıza odaklanacağız” derken, tüm paydaşlara da birlikte harekete geçme çağrısında bulundu.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nın dördüncü yılında ‘Yaşam Koşullarını İyileştirme’ taahhüdü geliştirilirken, bunu gerçekleştirmek için ‘Adil çalışma koşulları oluşturmak, kadınlara fırsat yaratmak ve katılımcı iş modelleri geliştirmek’ şeklinde yeni hedefler belirlendi.

İstanbul, 3 Haziran 2014 – Dünyanın önde gelen hızlı tüketim şirketlerinden Unilever’in Dünya Başkanı Paul Polman, Türkiye’ye yaptığı ziyarette önemli mesajlar verdi. Polman, Sürdürülebilir Yaşam Planı’nın başarılı bir ilerleme kaydettiği üçüncü yılında tamamlandığını; Unilever Türkiye’nin, küresel hedeflere ulaşılmasına pozitif katkılarda bulunduğunu vurguladı. Polman, ‘hedeflere gönülden bağlılar” dediği tüm Unilever Türkiye çalışanlarına teşekkür etti. Polman ayrıca, küresel düzeyde daha geniş kapsamlı bir değişikliğe ulaşma niyetinde olduklarını açıkladı.

Polman: “Sürdürülebilirlik büyüme için engel değil, itici güç…”

Unilever Dünya Başkanı Paul Polman, 2007’de yaşanan küresel krizin ardından tüm dünyada büyümenin sürdürülebilir olmadığının anlaşıldığını, şirket olarak büyük bir fark yaratmak amacıyla harekete geçtiklerini söyledi. Polman, “Daha iyi bir dünya için şirketlerin sorumluluğu var, iş dünyası toplumların daha iyiye gitmesini sağlamalı. Biz topluma hizmet vermeyi amaçladık, hisse değerinden paylaşılan değerlere geçtik“ dedi

Önümüzdeki 10-15 yılın çok zorlu geçeceğini ayakta kalacak işletmelerin topluma değer katmaları gerektiğini dile getiren Polman, kendilerinin Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı ile çok cesur bir plan ortaya koyduklarını ve değer zincirinin tamamı için sorumluluk üstlendiklerini kaydetti. Polman Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nın geride kalan 3 yılında elde edilen kazanımları şöyle anlattı.

“Hedeflerimize daha kontrollü ve hızlı ilerleme fırsatı bulduk. Planımız tasarruf yapmamıza, riskleri azaltmamıza ve inovasyonları artırmamıza yardımcı oldu. Sürdürülebilirliğin büyüme için bir engel değil, tam tersine itici bir güç olduğunu tespit ettik.“

Unilever, 3 yılda dünyada neler başardı?

Polman, 2013 yılının sonuna kadar küresel çapta elde edilen başarıları şöyle aktardı: “Sağlık ve esenliği geliştirmek’ hedefimiz kapsamında markalarımızın farklı projeleriyle dünya çapında 303 milyon kişiye ulaştık. Ürünlerimizin %31’ini en yüksek besin standartlarına ulaştırdık. ‘Çevresel etkilerimizi azaltmak’ için yaptığımız projelerle 2008 yılından bu yana üretim tonu başına CO2 emisyonlarımızı %32, su tüketimimizi %28, atıklarımızı ise %66 azalttık. Sürdürülebilir kaynak kullanımı oranımızı %48’e çıkararak, ‘Yaşam Koşullarını İyileştirme’ hedefimiz yolunda önemli ilerleme kaydettik. Ayrıca daha iyi geçim kaynakları yaratmak amacıyla Hindistan'da uyguladığımız Shakti projesiyle 65 bin kadına ulaştık. İşe aldığımız, eğittiğimiz ve istihdam ettiğimiz Shakti girişimcilerinin sayısını 2015'te 75 bine çıkaracağız.”

Türkiye’den örnek uygulama Lipton gösterildi

Unilever Türkiye’nin planı uygulamaya başladığı 2010 yılından bu yana çift haneli büyüme gösterdiğini dile getiren Polman, Lipton’un Türkiye’de en başarılı performans kaydeden markalar arasında yer aldığını söyledi:

"Verimi ve kalitesi giderek azalan Türk çayının ömrünü uzatmak ve gelecek nesillere aktarmak için 4 yıl önce Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi”ne başladık. Türkiye ekonomisine katkı sağlayacak projemiz kapsamında bugüne kadar 18.000’i aşkın çiftçiye eğitimler vermenin yanı sıra, katı atık toplama sistemi, toprak analizleri ve bölge kadınlarına ücretsiz sağlık taramaları gerçekleştirdik. Tüm bu çalışmalarımız sonucunda Rize’deki 3 fabrikamız da yağmur ormanları birliğinin serfikasını kazanmaya hak kazandı.

Bu sene de projelerimizin kapsamını genişleterek devam ediyoruz. Bölgenin atık su sorununa çözüm olacak uygulamalar, çay tarımında çalışan kadınların yaşam koşullarını iyileştirmek için ergonomi projesi, Türk çayının ömrünü uzatmak için yeni tohum geliştirilmesi gibi konularda çalışmalarımız bulunuyor. Bu çalışmalarımızı tüketicilerimize duyurmak için yeni keyifli bir çalışmaya imza attık. Doğu Karadenizli kadınlardan oluşan “Çay’a Ses Ver” korosu, Türk çayının geleceği konusunda Lipton’un yaptığı çalışmalara  kamuoyunun dikkatini çekmeyi hedefliyor. "

Geride kalan 3 yılda, Unilever’in içinde bulunduğu eko-sistemde köklü bir değişiklik yapmak için gereken ölçek, etki, kaynak ve uzmanlığa sahip olduğunu gördüklerini dile getiren Polman, Unilever’in gücünü köklü bir değişim yaratmak için kullanmaya devam edeceklerini kaydetti:

“Artık iklim değişikliği(ormansızlaşmayı engellemek), gıda güvenliği ve sağlık-hijyen şeklinde özetleyebileceğimiz üç global sorunun çözümü için, kökten değişim yaratabilecek çalışmalarımıza ve kaynaklarımıza odaklanacağız. Öncelikle daha sağlam bir ‘Yaşam Koşullarını İyileştirme’ Programı oluşturduk. Bu kapsamda ‘adil çalışma koşulları oluşturmak, kadınlara fırsat yaratmak ve katılımcı iş modelleri geliştirmek’ şeklinde 3 yeni hedef ortaya koyuyoruz. Geçim kaynaklarını iyileştirerek, işimizin büyümesine destek oluyoruz. 2013’ün sonuna kadar globalde 570.000 küçük ölçekli çiftçiyle çalıştık. 2020 yılına kadar 5 milyon kadına, 5,5 milyon çiftçiye, küçük ölçekli perakendeciye ve genç girişimciye ulaşmayı planlıyoruz. ”

Polman’dan tüm paydaşlara “Bize katılın” çağrısı

“Gerçekten düşük karbonlu bir ekonomi, sürdürülebilir iş ve sürdürülebilir yaşamın norm olduğu bir dünya yaratacaksak; şirketler, hükümetler, STK’lar ve tüketiciler arasında daha fazla işbirliğine ihtiyacımız var” diyen Unilever Dünya Başkanı Polman, tüm iş ortaklarına, tedarikçilerine, çalışanlarına ve tüketicilerine sürdürülebilirlik yolculuğunda kendilerine katılmaları çağırısında bulundu.

Bilgen Altinok - Basın Bilgi:Unite İletişim

T: 0 212 272 93 13

bilgen.altinok@unite.com.tr

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön