“Genç Davos”a Unilever Türkiye’den konuşmacı

Tüm çalışanların potansiyellerini tam olarak kullanabilecekleri, görüşlerini ve fikirlerini paylaşabilecekleri katılımcı bir ortam yaratmanın, kurumu daha yenilikçi yaptığına inanan Unilever, genç liderleri, yeni girişimleri ve aksiyonları her zaman desteklediğini belirtiyor.

Geleceğin liderlerini yetiştirme misyonu ile çalışanlarına global platformlarda kendilerini ifade etme imkanları sağlayan Unilever Türkiye’den bu yıl ilk kez bir isim, dünyanın en büyük gençlik buluşması kabul edilen One Young World 2014’e konuşmacı olarak katıldı. 15-18 Ekim tarihlerinde İrlanda’nın Dublin kentinde düzenlenen zirvede Derya Cantutan, Unilever’in çay tarımındaki sürdürülebilirlik çalışmalarını genç delegeler ve dünya liderleri ile paylaştı.

Derya Cantutan, Sürdürülebilir Kalkınma başlıklı oturumda dünya genelinden 1000’in üzerinde delegeye, Türkiye’de sürdürülebilirliğin çay üretiminin ayrılmaz bir parçası haline gelmesi ve çay üreticilerinin sürdürülebilirlik hakkında bilinçlenmesini sağlamak için yaptıkları çalışmaları aktardı. 4 yıldır devam eden sosyal, çevresel ve ekonomik birçok ayağı olan Lipton Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi çalışmalarına kamuoyunun dikkatini çekebilmek için 2014 yılında çay tarımında aktif rol alan çay tarım çiftçisi kadınlarla birlikte renkli bir çalışma başlatıldı. 

Çayın geleceği için yapılan tüm çalışmaları Karadeniz kadınlarının kendilerinin anlattığı, hikayenin kalbine insanın konduğu bu yeni çalışma kapsamındaKaradenizli çay çiftçisi 18 kadından oluşan bir koro kuruldu. Çaya Ses Ver adının verildiği koronun viral videosu, 1 ay gibi kısa sürede 10 milyon kişi tarafından izlendi. Samimiyetiyle dikkat çeken Karadeniz kadınları kısa sürede birer fenomen haline geldi.

Konuşmasında korodan da bahseden Cantutan “Sürdürülebilirlik çalışmalarımızı çayın geleceği ve bölge halkının kalkınması için yapıyoruz. Bize bölgedeki ihtiyaçları en iyi aktaran Karadeniz halkından özellikle kadınlarımızdan çok şey öğrendiğimiz için çalışmalarımıza kadınlarımızı daha çok dahil ederek, çayın derdini kendilerinin anlatabileceği bir platform oluşturduk ve Çaya Ses Ver korosunu kurduk. Sürdürülebilirlik insanların hayatına katkıda bulunduğunuz sürece var olduğu için gerçek insanlar tarafından gerçek hikayeler anlatmanın sürdürülebilirlik farkındalığını daha çok artıracağına inanıyoruz” dedi.

Paul Polman da zirvede sürdürülebilirliği anlattı

Bu yıl 5. kez gerçekleştirilen zirvede Unilever Dünya Başkanı Paul Polman Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nı, Unilever Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Dünya Başkanı Keith Weed ise Unilever’in yeni platformu “Collectively” üzerine konuştu. Zirvede bu yıl Kofi Annan, Sir Bob Geldof, Boris Becker, Muhammed Yunus gibi isimler de konuşmacı olarak yer aldı.

Editöre Not

Unilever Türkiye hakkında

  • “En Gözde Şirketler” araştırmasına göre Unilever, Türkiye’nin 1 numaralı hızlı tüketim (FMCG) şirketidir.(Realta, 18bin 635 üniversite öğrencisinin oylamasıyla)
  • “En Gözde Şirketler” araştırmasına göre Unilever, Türkiye’nin En Beğenilen şirketidir.(Realta, 18bin 635 üniversite öğrencisinin oylamasıyla)
  • Unilever, Liderlik Geliştirmede Türkiye’nin 1 numaralı şirketidir.(Hay Group 18.000 profesyonelin oylamasıyla)
  • Kadın öğrenciler tarafından “En Çok Tercih Edilen Şirket”tir.(Universum)

Lipton sürdürülebilir çay tarım projesi hakkında

  • Ekonomik ömrünün %75’i tükenen Türk çayının geleceğini kurtarmayı hedefleyen proje kapsamında bugüne kadar; Lipton tarafından 18.000’i aşkın çay çiftçisine doğru tarım uygulamaları konusunda eğitimler verildi, 2000’den fazla toprak analizleri, bölge halkına ücretsiz sağlık taramaları, yeni çay tohumu geliştirme projesi ve katı atık toplama çalışmaları yapıldı.
Bilgen Altinok - Basın Bilgi:Unite İletişim

T: 0 212 272 93 13

bilgen.altinok@unite.com.tr

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön