Ideatrophy

Yarışmacılar üç aşamadan oluşan yaratıcılığa dayalı yarışmada bu yıl Lipton Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi’nin duyurulmasına ilişkin pazarlama stratejisi ve iletişim planı hazırlayacak. Çeşitli takım oyunları ve yoğun bir eğitim süreciyle geçen kampın ardından belirlenecek birinci takımı Unilever’de 3 ay staj imkanı, MacBook Air ve Unilever Türkiye finalisti olarak Singapur’da temsil etmek gibi büyük ödüller bekliyor.

Unilever’in üniversite öğrencilerine iş dünyasının işleyişini gerçek hayatta görerek yakından tanıma ve kendi beceri ve yetkinliklerini geliştirme olanağı sağlayan Unilever IdeaTrophy başvuruları başladı. 11’incisi düzenlenen, yaratıcılığa dayalı zorlu yarışma bu yıl Lipton Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi teması ile ilerleyecek. Lipton’un iki yıldır büyük aşama kat ettiği bu yolda bir adım daha ileri gitmek adına, yarışmacılardan kuvvetli pazarlama stratejileri ve güçlü iletişim planı ile tüketici tarafında bilinirliliği daha da yaygın bir proje oluşturmaları bekleniyor.

Ömrü 100 yıl olan ve Türkiye’de 75. yaşını dolduran çay bitkisinin ömrünü uzatmak, Türk çayının sonraki nesillere de aktarılabilmesini sağlamak amacıyla başlatılan bir sürdürülebilirlik projesi olan Lipton Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi, sosyal, ekonomik ve çevresel olmak üzere üç ayak üzerine oturuyor. Katılımcılar, kısa, orta ve uzun vadeli stratejilerle yürütülen projenin ayrıntıları için www.ideatrophy.com adresinden faydalanabilecekler.

Katılımcılardan beklenen koşullar arasında heyecanlı ve tutkulu olmak başta geliyor. Strateji üzerine inşa edilen yaratıcı fikirlerin proje için yapılan ön bilgilendirmeye uygun olması gerekiyor. İş dünyasında uygulanabilirlik, hedef kitlenin doğru anlaşılması ve dilinin etkin ve açık olması da projeden beklenen özellikler arasında.

3 aşamada dünyanın iş deneyimi!

www.ideatrophy.com internet sitesinden ilerleyen yarışma süreci üç aşamadan oluşuyor.

Birinci aşama bütün öğrencilerin katılabileceği fikirlerini sunma aşaması. Bu aşamada katılımcılar özgün olmak kaydıyla istedikleri kadar fikir sunabilecekler. 3 kişilik takımlardan oluşan bu ekipler, internet sitesini kullanarak 30 Kasım saat 24.00’e kadar bu süreci tamamlamış olacaklar. Bu aşama bütün katılımcılar arasından 50 takımın seçilmesiyle tamamlanacak. Birinci aşamayı geçen takımlar 10 Aralık 2012’de sitede ilan edilecek.

İkinci aşamada 50 takımdan, başarılı fikirlerine dayanan iş planları hazırlamaları istenecek. IdeaTrophy’de daha önce benzeri yapılmamış bir şekilde yetenek yarışması konsepti ile gelişecek olan ikinci aşamada, yarışmacılar kendilerine verilecek kısa zamanda yaratıcı pazarlama kişiliklerine en fazla ihtiyaç duyacakları etaptan geçiyor olacaklar. Pazarlama direktörleri ve reklam dünyasında öne çıkan isimlerden oluşacak bu jürili etapta başarılı olana ekipler son 10 finalist arasına isimlerini yazdıracaklar. Finalist takımlar aynı gün jüri tarafından açıklanacak sonuçlar ile muhteşem IdeaTrophy kampına katılmaya hak kazanacaklar.

Üçüncü aşama ise kamp, yani final heyecanının başladığı yer. En parlak 10 planın sahipleri Ocak 2013’te önemli ve çok özel bir deneyim yaşayacak. 3 gün sürecek olan Unilever IdeaTrophy Kampında, pazarlama konusunda yoğun bir eğitim verilirken Unilever yöneticileriyle gerçekleşecek atölyeler yarışmacıların ilgisini çekecek. Unilever Yönetim Kuruluna final sunumları ve ödül töreni de kampta gerçekleşecek. Eğlence ise kampın sürekli enstrümanı olacak.

Kazanan takım, Şubat ayında Singapur’da düzenlenecek global yarışmada diğer ülkelerin kazanan takımları arasında Türkiye’yi temsil edecek ve Unilever’in üst düzey yöneticileri ile tanışma imkanı kazanacak.

Her yıl Unilever’in bir markası veya birimi IdeaTrophy’nin tek odak noktası olarak seçiliyor. 2001’de Omo ile başlayan yarışma 2002’de Algida, 2003’te Lipton Ice Tea, 2004’te Dove, 2005’te Knorr Çabuk Çorba, 2006’da Lipton, 2007’de Müşteri Geliştirme Birimi, 2008’de Cornetto, 2010’da Axe, 2011’de yine Omo ile devam etti. Bu yıl ise Lipton ile kaldığı noktadan çok daha heyecanlı bir şekilde geri dönen IdeaTrophy, bir simülasyon değil, %100 gerçek ve eğlenceli bir iş deneyimi.

Editöre not

Unilever

190 ülkede, markalarıyla her gün 2 milyar tüketiciye ulaşan Unilever, insanların kendilerini iyi hissettirmelerine, iyi görünmelerine ve hayattan daha fazla keyif almalarına yardımcı olan markalarla günlük hijyen, beslenme ve kişisel bakım ihtiyaçlarına hizmet veriyor. Tüm dünyada 267 fabrikasında istihdam ettiği 171.000 çalışanıyla yıllık 46,5 milyar Euro ciro elde ediyor. Unilever, sosyal sorumluluk çalışmalarına her yıl ayırdığı 90 milyon Euro ile geleceğe yatırım yaparken, var olduğu toplumların sosyal gelişimlerine de katkıda bulunuyor. Ar&Ge faaliyetlerine her yıl ortalama 1 milyar Euro ayıran Unilever, tüketicilerine en iyi ve en kaliteli ürünleri sunuyor ve bilimsel çalışmalara öncülük ediyor.

Unilever Türkiye

Dünyanın en büyük hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri olarak tüm dünyada sürdürdüğü yatırım atağıyla, küresel pazardaki etkinliğini ve payını sürekli artıran Unilever, Türkiye'deki ilk yatırımını 1952 yılında İstanbul Bakırköy’de kurulan Sana fabrikasıyla gerçekleştirdi. Üretim yaptığı kategorilerde her zaman yenilikçi bir çizgi izleyen Unilever, gıda, dondurma, ev bakım, kişisel bakım ve profesyonel gıda sektörlerinde faaliyet gösteriyor. 

Unilever, Türkiye’de OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, Sunlight Cif, Elidor, Dove, Signal, Clear, Rexona, Lux, Lifebuoy, Fruttare, Cafe Zero, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Ben&Jerry’s, Carte d’Or, Cornetto, Magnum, Max, Unilever Food Solutions ve Vaseline markalarıyla tüketicilerle buluşuyor. 

Bugün Türkiye’de, 5.086 çalışana sahip büyük bir aile olan Unilever, çalışmalarını sürdürdüğü 7 fabrikanın yanında, Konya’da temelleri atılan dondurma fabrikasıyla Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ediyor. Ürettiği ürünleri 35 ülkeye ihraç ederken; sadece çay üretim faaliyetleriyle Karadeniz bölgesinde 15 bini aşkın aile için geçim kaynağı yaratıyor.

Lipton Türkiye hakkında

Lipton, dünyada 150’den fazla ülkede tüketicileriyle buluşan 120 yıllık çay markasıdır. 2 milyar Euro’nun üzerinde satış rakamıyla dünya çay pazarının lideridir. Türkiye’de 1986 yılında çay üretiminin özel sektöre açılmasıyla birlikte Lipton, Rize’nin Pazar ilçesinde faaliyete geçirdiği fabrikasıyla Türk çayseverleri ‘dünya kalitesi’ ile buluşturmuştur. 

Türkiye’de 3 fabrikasıyla siyah çay üretimi yapan Lipton, 1985 yılında Pazar, 1994 yılında Arhavi ve 1998 yılında Fındıklı’da kurduğu siyah çay üretim tesislerinde 2010 yılı itibariyle 550 kişiye istihdam sağlamaktadır. Rize’deki bu 3 fabrikaya yılda toplam 58 bin ton, 17.770 çay üreticisinden alınmakta ve toplamda yaklaşık 12 bin ton siyah çay üretilmektedir. Pazar fabrikası yılda 5,8 bin ton üretim yaparken, Fındıklı 3,2 bin ton ve Arhavi 2,7 bin ton siyah çay üretimi yapmaktadır. Lipton Rize bölgesinde toplam 329 çay alım evine sahiptir.

Lipton Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi hakkında

Unilever olarak, üretim sürecinde kullandığımız hammaddeleri sürdürülebilir kaynaklardan kullanma hedefimiz Sürdürülebilir Yaşam Planımızın önemli bir parçasını oluşturuyor. Bu kapsamda da 100 yıllık ekonomik ömrünün yaklaşık 75 yılını doldurmuş olan Türk çayının gelecek kuşaklara kalması hedefiyle Lipton Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi’ni hayata geçirdik.

  • 15.000 üreticimize bire bir eğitim vererek daha iyi bir çay tarımı için önemli bir yol kat ettik.
  • Rize Ziraat Odası ile Rize’nin ilk toprak analizi laboratuvarını kurarak 262 analizle bölgenin toprak haritasının temellerini attık.
  • Proje sonunda üreticinin cebine 3 milyon TL bırakarak ekonomik değer yaratmayı hedefliyoruz.
  • Sağlık Bakanlığı ile işbirliği yaparak kanser taraması başlattık. Çay toplayan kadınlarımıza, daha umut dolu bir gelecek için el uzattık.
  • Örnek çay tarlamızda bildiklerimizi üreticilerimize aktarmaya başladık.
  • Kurduğumuz katı atık yönetimi sistemiyle bölgenin atık sorununa çözüm olduk.
  • Bir yılda toplanan katı atıkların geri dönüştürülmesiyle bölgedeki nüfusun 6 aylık elektrik enerjisini geri kazanmayı hedefliyoruz.
  • Türkiye’nin ilk RA sertifikasını hem çayımıza hem Pazar fabrikamıza kazandırarak, dünyada çayın hem üretilip hem satıldığı ilk sertifikalı ülke olduk.
Basın Bilgi:Unite İletişim

Bilgen Altinok T: 0 212 272 93 13

bilgen.altinok@unite.com.tr

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön