Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı

Unilever, işini iki kat büyütürken çevreye olan etkisini yarı yarıya azaltacak Sürdürülebilir Yaşam Planı’nı açıkladı.

OMO, Yumoş, Elidor, Dove, Lipton, Knorr, Sana, Magnum ve Algida gibi lider markaların üreticisi Unilever, büyüme hedeflerini gerçekleştirirken çevresel etkisini azaltmak üzere hazırladığı “Sürdürülebilir Yaşam Planı”nı kamuoyuna duyurdu.

2020 yılına kadar gerçekleştirilmesi hedeflenen 50’den fazla sosyal, ekonomik ve çevresel taahhüt içeren plana göre Unilever; ürünlerinin çevrede bıraktığı ayak izini yarıya indirmeyi, tarımsal hammaddelerinin %100’ünü sürdürülebilir kaynaklardan sağlamayı, bir milyar insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmelerine yardımcı olmayı hedefliyor.

Unilever’in tüm marka portföyünü ve ürünlerinin satışa sunulduğu 170’den fazla ülkeyi kapsayan “Sürdürülebilir Yaşam Planı”, sürdürülebilirlik konusunda yalnızca çevreyle sınırlı kalmayarak, sosyal ve ekonomik boyutlarda da iyileştirme sağlamayı hedefliyor.

Unilever: “tüketicilerimizi bilinçli tüketim alışkanlıklarına teşvik edeceğiz”

Unilever ürünlerinin yaşam döngüsünde kullanılan suyun yarısı ve sera gazı emisyonlarının üçte ikisinden fazlası, tüketici kullanımından kaynaklanıyor. Dolayısıyla bu plan, şimdiye kadar görülmemiş boyutta iddialı hedefler sunuyor. Plan, Unilever’in ürünlerinin tüm yaşam döngüsü boyunca sorumluluk alması gerektiğini kabul ediyor ve bu büyük değer zincirini hammadde alımından Unilever ürünlerini kullanan tüketicilerin yemek pişirirken, temizlik yaparken veya çamaşır yıkarken ihtiyaç duydukları su ve enerjiye kadar uzanıyor.

Bu planla Unilever Türkiye de belirlenen global hedefler doğrultusunda, Türkiye’deki insanların sağlık ve esenliklerini geliştirmeyi; şirketi büyütürken çevresel etkisini yarıya indirerek üretimden tüketime çevresel ayak izini küçültmeyi; sorumlu kaynak yönetimi ile tedarik zincirindeki insanların yaşamlarını iyileştirmeyi amaçlıyor.

Karaca: “küçük dokunuşlarla büyük farklar yaratacağız"

Sürdürülebilir Yaşam Planı’nı kamuoyuna duyurmak amacıyla 27 Aralık 2010 tarihinde Türkiye’nin ilk sertifikalı yeşil ofisi Unilever Türkiye Merkez Ofisi’nde düzenlenen basın toplantısında konuşan Unilever Türkiye CEO’su; Unilever Asya, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca, “Her açıdan sürdürülebilir bir şirket olmak istiyoruz. Bir yandan büyürken, diğer yandan da dünyanın doğal kaynaklarının korunmasını sağlayacak yeni iş yapış yolları geliştirmek gerekiyor. 

İşte Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı, ürünlerimizin çevrede bıraktığı ayak izlerini yarı yarıya azaltmayı, tarımsal hammaddelerimizin %100’ünü sürdürülebilir kaynaklardan sağlamayı, insanların sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmelerine yardımcı olmayı içeriyor. Bu üç büyük hedefin altında yer alan sözler verdik. Bunların hepsini planladık ve zaman hedeflerini koyduk. Bu sözler, fabrikalarımızda yenilenebilir enerji kullanımından çorbalarımızdaki tuz içeriğini azaltmaya kadar tüm süreçleri içeriyor” diye konuştu.

Daha iyi bir gelecek için tüketicilere açık davet!

Tüketicilerini bu harekete ortak ederek ‘küçük dokunuşlarla büyük fark yaratmayı’ hedeflediklerini kaydeden İzzet Karaca :

“Unilever Türkiye olarak, ekonomik başarılarımızdan duyduğumuz gurur kadar dünyamızın geleceği adına ortak değer yaratmak konusunda kaydettiğimiz gelişmelerle de gururlanıyor ve her gün ülkemizin sürdürülebilir geleceği için durmadan çalışıyoruz” diyen Karaca, sözlerine şöyle devam etti:

“Unilever’in tek başına çevresel sorunlara yanıt olamayacağını; hedeflerimize ulaşmak içinse herkese büyük pay düştüğünü belirtmek isterim. İnancımız doğrultusunda başarıyı sağlamak için tüm paydaşlarımızla birlikte çalışacağız.”

Unilever hakkında

Markalarıyla, dünyanın 170’den fazla ülkesinde her gün 2 milyar insanla bir araya gelen Unilever, 2009 yılındaki 39,8 milyar Euro cirosu ile dev dünya şirketleri arasındadır. Ar&Ge faaliyetlerine her yıl ayırdığı ortalama 1 milyar Euro ile tüketicilerine en iyi ve en kaliteli ürünleri sunmakta, bilimsel çalışmalara öncülük ederek, piyasadaki rekabet ortamını da hareketlendirmektedir. 

Sosyal sorumluluk çalışmalarına her yıl ayırdığı 90 milyon Euro ile yarına yatırım yapmakta ve var olduğu toplumların sosyal gelişimlerine katkıda bulunmaktadır. Unilever, Türkiye’de OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, CifSunlight, Elidor, Dove, Signal, Clear, Rexona, Lux, Lifebuoy, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Ben&Jerry’s, Carte D’or, Cornetto, Magnum, Max, Vaseline ve Unilever Food Solutions markalarıyla hizmet vermektedir.

Unite İletişim

Dellalzade Sk. No: 34 34347 

Ortaköy- İstanbul

T: +90 212 272 93 13
F: +90 212 272 93 33

unite_uteam@unilever.com

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön