Plastik atıkları azaltma planlarımızı net bir çerçeve ile güçlendiriyoruz: Daha az plastik, daha iyi plastik kullanacağız ve hiç plastik kullanmayacağız.
‘Daha az plastik’ içeren projelerimiz, su ile seyreltildiğinde standart boyutlarla aynı büyük sonuçları veren konsantre ürünlerimizin daha küçük paketlerini kapsıyor. Bunlar arasında, piyasadaki diğer tüm ürünlere kıyasla daha küçük dozajlara sahip Omo ve Yumoş’un ultra konsantre çamaşır deterjanı ve yumuşatıcı ambalajları yer almaktadır. Aynı kullanım sayısına sahip olmasına rağmen, normalde kullanılan plastik miktarının yarısı kullanılarak üretilen Love, Beauty and Planet konsantre şampuan ve saç kremleri de bu kapsamda piyasaya sürülmüştür.
‘Daha iyi plastik’ kullanma konusundaki çalışmalarımız, Dove’un Avrupa, Kuzey Amerika ve Türkiye’de %100 geri dönüştürülmüş şişelere geçişini kapsamaktadır. OMO, temizlik ve çamaşır deterjanı markalarının karbon ayak izini azaltmaya yönelik “Temiz Gelecek” girişimimizin bir parçası olarak, bitki bazlı leke çıkarıcı ile desteklenen %100 geri dönüştürülebilir ve %50 PCR içeren sıvı çamaşır deterjanı şişelerini üretmiştir. Öte yandan Magnum, gıdaya uygun geri dönüştürülmüş plastikten yapılmış 7 milyon dondurma tüpünü bu proje kapsamında piyasaya sürmüştür.
‘Plastik içermeyen’ girişimlerimiz de hız kazanıyor. Ev bakım markası olan Seventh Generation, karton paketleriyle içinde hiç plastik bulunmayan bir ürün serisini piyasaya sürdü. Dünyada çay markalarmızdan biri olan PG Tips, biyolojik olarak çözülebilen çay poşetlerini piyasaya sürdü ve 2021 yılına kadar ürünlerinde tamamen plastiksizleşme kararı aldı. Ve Şili'de, sürdürülebilirlikle ilgili ortaklaşa çalışmalar yürüttüğümüz bir girişim şirketi olan Algramo ile, tüketicilerin bir uygulama aracılığıyla ev bakımı markalarımızın ambalajlarının yeniden doldurulmasını talep edebildikleri ve bunların üç tekerlekli bisikletle evlerine kadar teslim edildiği başarılı bir pilot program başlattık.