1. Home
  2. ...
  3. Haberler
  4. Amaca giden yolda kârlılık: sekiz yıllık öncülük ve öğrenme sürecimiz

Sürdürülebilir Yaşam Planımız sekiz yaşına basarken biz de hedeflerimizin bir çoğunda önemli ilerlemeler kaydettik.

Kat ettiğimiz ilerlemeler hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki filmimizi izleyebilir veya öne çıkanlar sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Bu süre zarfında kendi adımıza birçok ders de çıkardık. Özellikle yeni teknolojilerin, yeni iş modellerinin ve yeni düşünce biçimlerinin tamamının, dünyanın ihtiyaç duyduğu değişimi yaratmada hayati önem taşıdığını gördük.

Hala birçok zorlukla karşılaşmamıza ve bunlara ilişkin tüm cevapları bulamamış olmamıza rağmen, işleri farklı şekilde yapmak büyümemizin temel etkeni olmaya devam edecek.

Sürdürülebilir Yaşam Planımız hakkında konuşan Unilever CEO’umuz Alan Jope da, “Şirket olarak amacımız 'Sürdürülebilir Yaşamı Yaygın Hale Getirmek' olmaya devam edecek” diyerek şunları ekledi: “ve bu amacımızı, iş dünyasının bir iyilik gücü olmasını sağlarken Unilever'i ön planda tutmak için kullanacağız. Ortaya koydukları olumlu toplumsal ve çevresel etki sayesinde giderek daha fazla sayıda markamız öne çıkıyor. Çalışanlarımızın duyguları ve tüketicilerimizin beklentileri ile tamamen uyumlu olan bu iş yapma şeklimiz amacımızı kârlılığın önüne koymamızı gerektirmiyor, amaç zaten kârlılığı beraberinde getiriyor.”

Gelin şimdi de olumlu etki yaratmak için yaptığımız yeniliklerin birkaçına değinelim.

Plastikler için geri dönüşüm ekonomisine yönelik çığır açan adımlar attık

Loop delivery

Bir ambalajlı ürün şirketi olarak, plastik ambalajların çevreye etkisinin hassasiyetle bilincindeyiz. Daha az plastik, daha iyi plastik ve hatta sıfır plastik kullanma stratejimizi geliştirmek için yeni teknolojilere ve iş modellerine öncülük ediyoruz. Plastik kullandığımız durumlarda ise geri dönüşüm ekonomisine geçiş için çalışıyoruz.

Endonezya'da, saşelerde kullanılan çok katmanlı plastikler üzerinde çığır açan bir teknoloji deniyoruz. Bu yöntemle, kullanılmış saşelerin, ticari değere sahip yeni polimerlere dönüştürülmesi amaçlanıyor. Başarılı olması durumunda söz konusu teknoloji, saşe geri dönüşümünü gerek bizler gerekse genel olarak sektör için döngüsel hale getiren bir yöntemin müjdecisi olabilir.

İş modellerimizde de yenilikler yapıyoruz. Ocak ayında, ürünlerimizi doğrudan tüketicilere gönderdiğimiz, ardından tüketilen ürünümüzün şişesini tekrar doldurmak üzere geri aldığımız atıksız bir alışveriş projesi olan Loop ile ortaklığımızı duyurduk. Bu ortaklık kapsamında bazı markalarımız platform için tekrar doldurulabilen deodorant çubukları ve diş macunu tabletleri gibi yeni formatlar geliştirdi.

Yenilikler yoluyla su sorununu gidermeye odaklandık

Love beauty and Planet products

Suyla ilgili en büyük ayak izi, tüketicilerimiz duş, banyo veya çamaşır temizliği ürünlerimizi kullandığında gerçekleşiyor. Su kullanımını azaltmak için tasarladığımız davranış değişikliği programları ile bu konuda bir miktar başarı elde etmemize rağmen kat ettiğimiz ilerlemenin yeterince hızlı olmamasını üstesinden gelmemiz gereken bir sorun olarak görüyorduk. Bu yüzden daha az miktarda ya da daha düşük kalitede suyla kullanılabilecek, hatta hiç su kullanımı gerektirmeyen yeni ürün ve formüller geliştiriyoruz.

Örneğin yakın zaman önce, sifon çekmeye gerek olmadan yüzeyleri dezenfekte edip kötü kokuları ortadan kaldıran yenilikçi Domestos Flush Less tuvalet spreyi ürünümüzü piyasaya sürdük. Çekilen her sifonda yaklaşık 9 litre su kullanıldığı için, bu basit ancak yenilikçi çözümün su kıtlığı olan bölgelerde büyük bir olumlu etki yaratma potansiyeline sahip olduğuna inanıyoruz.

Güzellik ve kişisel bakım alanında ise kullandığımız teknoloji sayesinde daha küçük moleküllere ayrışarak kolayca durulanabilen saç kremlerine sahip Love Beauty and Planet ürün grubunu tüketicilerimizin kullanımına sunduk. Bu özellik, tüketicilere musluğu daha az kullanma ve duş süresini azaltarak su tasarrufu yapma fırsatı veriyor.

Kadınların geçim kaynaklarını artırmaya yönelik çalışmalar yaptık

Sustainable Living Highlights 2019

Değer zincirimiz aracılığıyla milyonlarca insanın yaşamını olumlu yönde etkileme potansiyeline sahibiz. Bu önemli gruplardan biri de gelişmekte olan pazarlarda, çoğunluğunu kadınların oluşturduğu, küçük ölçekli perakende satıcılar. Shakti modelimiz sayesinde, küçük ölçekli perakendecilerin büyüme ve gelirlerini arttırma konusunda karşılaştıkları engelleri ortadan kaldırmak için dijital ve e-ticaret alanında yenilikler geliştiriyoruz.

Kenya'da Mastercard ile ortaklaşa sürdürdüğümüz Jaza Duka girişimimiz, sarf malzemeleri satın alma ve ürün satma süreçlerini dijital hale getirerek satıcıların banka kredilerine erişmek için gerek duydukları yeterliliği elde etmelerine olanak tanıyor. Böylece stokları üzerinde daha fazla denetime sahip olan perakendeciler tüketicilerinin talebini karşılayacak miktarda stok bulundurabiliyor.

TRANSFORM ortaklığımız bünyesinde yer alan Kasha girişimi ise başka bir örnek. Ruanda’da faaliyet gösteren bu e-ticaret ve içerik platformu, hem kadınların güçlendirilmesine hem de ticaretin büyümesine katkı sağlayan yeni dağıtım sistemiyle, kadınlara yönelik sağlık ve kişisel bakım ürünlerinin satışının ve sevkiyatının gerçekleştirilmesini sağlıyor.

Daha sağlıklı diyetler için bitkilerin gücünden yararlandık

Tuz, şeker ve yağı azaltmak için ürünlerimizi yeniden formüle etme konusunda iyi bir ilerleme sağladık: Küresel ölçekte kabul gören beslenme yönergelerine göre şu anda hacim olarak portföyümüzün %48'i En Yüksek Besin Standartlarını karşılıyor.

Günümüzde, beslenme planlarındaki doğal içerikli bitkisel gıda oranını artırmak isteyen kişilerin sayısı giderek artmakta. Sürdürülebilir büyüme vizyonumuzla tamamen örtüşen bu tüketici talebini karşılamak için çalışmalarımıza devam ederken, 2018 yılında portföyümüzü bu talebe cevap verecek ürünlerle geliştirdik.

Örneğin, vegan özelliklere sahip olan ya da süt ürünleri içermeyen ürünlerimizin sayısını arttırdık. Artık Ben & Jerry’s, Cornetto, Magnum ve Breyers markalarımızın tümünde süt ürünleri içermeyen çeşitler var. Ayrıca 2018 yılında, bitki temelli portföyü ile dünyanın en büyük kasabı olmayı amaçlayan The Vegetarian Butcher'ı satın aldık.

İyi ilerlemeler kaydettik ancak daha yapacak çok işimiz var

Hedeflerimize yönelik iyi ilerlemeler kaydediyoruz, ancak bazı hedeflerimize 2020 yılının sonuna kadar ulaşmanın zor olduğunu da biliyoruz. Yine de bu durum vazgeçeceğimiz anlamına gelmiyor.

Atıklar, çalışmalarımızın devam ettiği başlıca alanlardan biri. Tüketici kullanımı başına atık ayak izimiz, 2010 yılından bu yana %31 oranında azaldı. Kendi faaliyetlerimizden kaynaklanan atıkları azaltma ve ürünlerimiz için alternatif ambalaj tasarlama gibi doğrudan kontrol edebildiğimiz alanlarda iyi ilerlemeler kaydettik. Öte yandan çöp toplama ve geri dönüştürme altyapısını güçlendirmeye yönelik aktif lobicilik çalışmaları gerçekleştirmemize rağmen doğrudan kontrolümüz altında olmayan bu alanlarda elde ettiğimiz ilerleme daha yavaş oldu. Önümüzdeki dönemde de ambalaj konusunda çaba göstermeye hız kesmeden devam edecek ve geri dönüştürülmüş içeriğe olan talebi arttıracağız.

Bu konuda daha fazla keşif yapın
Başa dön

BİZİMLE BAĞLANTI KURUN

Sürdürülebilir bir gelecek hayalini paylaşan herkesi, bizimle bağlantı kurmaya davet ediyoruz.

BİZE ULAŞIN

Unilever ve uzman ekipler ile temas kurun veya dünyanın dört bir yanında iletişim kurulacak kişileri bulun.

Bize Ulaşın