Hackathon etkinliği, plastik atık sorununa çözüm geliştirmeleri için önde gelen tasarımcılara, yenilikçilere ve ambalaj uzmanlarına meydan okudu. Jüri üyeleri arasında Unilever, One Young World, A Plastic Planet, Sky Ocean Ventures ve National Geographic’ten temsilcilerin yanı sıra gün boyunca mentor olarak görev alan endüstri uzmanları yer aldı.
Etkinlikte öne çıkan diğer konseptler arasında tüketicilerin abonelik sistemiyle ev bakım ürünlerini tekrar doldurtabilecekleri göz alıcı seramik ya da cam şişelerin yanı sıra gerek uygulaması kolay gerekse de çevre dostu olan suda çözünebilen çamaşır deterjanı topları yer aldı.
Şimdi ise Unilever’in Ar&Ge ekipleri pazarda denemeden önce kazanan bu fikri nasıl daha fazla geliştirebilecekleri üzerinde çalışıyorlar.
Sıkıştırılmış tablet olmak üzere tüm fikirler açık kaynak, yani kullanım hakkı sadece Unilever’e ait değil. Aslında bu fikirleri paylaşarak etkilerinin ölçeğini arttırmayı ve böylece potansiyel pazar fırsatlarını en üst seviyeye çıkarmayı istiyoruz.