Malzeme İnovasyon Fabrikası’nın disiplinler arası işbirliği, özellikle atık plastiklerde olduğu gibi, daha hızlı sonuçlar elde etmeleri için tüketicilerin dünya genelindeki endüstrileri zorladıkları alanlarda yeni inovasyonların ortaya çıkmasına yardımcı oluyor.
“Unilever çevresel sorunlar arasında yer alan plastik sorununu çözmek için Ar&Ge’ye büyük yatırım yapıyor” diyen Mark Newman açıklamasına şu şekilde devam ediyor: “Günümüzde daha az plastik, daha iyi plastik ve sıfır plastik başlıca odaklandığımız üç alan.
Ancak sadece Unilever olarak, odaklandığımız bu alanlardaki sorunları tek başımıza çözemeyeceğimizi biliyoruz. Başta daha iyi plastik/sıfır plastik olmak üzere, her üç alanda da hammadde tedarikçileriyle güçlü işbirliklerine ihtiyacımız var.
İlk odağımız olan daha az plastik alanında karşılaştığımız sorunları yenilikçi tasarımlarla aşmaya çalışıyoruz. Unilever’in ambalaj tasarımcıları sürekli olarak ambalajlarımızda kullandığımız plastiğin ağırlığını daha azaltırken, genişleyen tedarik zincirimizin ihtiyaçlarını karşılayan çözümleri de geliştiriyorlar. En son Çin ve Güney Doğu Asya’da pazara sürdüğümüz şampuan şişesi tasarımlarımız sayesinde bu ambalaj türünde kaynaklanan plastik atık miktarını %25 oranında azaltılmayı başardık.