Amaç, işimizin temelini oluşturuyor. Sürdürülebilir iş dünyasında global lider olma vizyonumuza ulaşmamıza yardımcı olması için, amacımızı işimizin her alanına entegre ediyoruz. Elde ettiğimiz son rakamlar, amaçlarımızın performansımız üzerinde önemli bir etkisi olduğunu gösteriyor.
2018 yılında, gezegenimiz ve üzerinde yaşayan insanlar için pozitif değişiklikleri desteklemek için aksiyon alan 28 Sürdürülebilir Yaşam Markamız, işimizin geri kalanına göre %69 daha hızlı büyüdü. Bu rakam, 2017 yılında %46 idi. Ayrıca, toplam büyümemizin de %75'ini bu markalar oluşturuyordu.
69%Sürdürülebilir Yaşam Markalarımız, 2018 yılında işimizin geri kalanına göre %69 daha hızlı büyüdü.
Unilever'e en fazla ciro getiren Dove, Knorr, Persil/Omo, Rexona, Lipton, Hellmann’s ve Algida Sürdürülebilir Yaşam Markalarımız arasında yer alıyor. Üstelik, listedeki marka sayımız da kararlı şekilde artıyor.
Geçen yıl, Gıda ve İçecek Bölümünden Calvé ve Bango, Güzellik ve Kişisel Bakım Bölümünden Closeup ve Ev Bakımı Bölümünden Wheel de, amaçlarını belirleyerek ve hayata geçirerek Sürdürülebilir Yaşam Markaları arasına katıldı. Çok daha fazla markanın da kısa sürede aralarına katılmalarını bekliyoruz.
Bugün Paris'te, Deutsche Bank Global Tüketici Konferansında konuşan CEO Alan Jope şunları söyledi: “Bir amacı olan markaların büyüdüğüne dair kanıtların net ve ilgi çekici olduğuna inanıyoruz. Hatta bu inancımız öylesine kuvvetli ki, gelecekte, her Unilever markasının bir amacı olması için hazırlıklar yapıyoruz.”
Jope sözlerine şöyle devam etti: “Dove, Vaseline, Seventh Generation, Ben & Jerry’s ve Brooke Bond markalarının yaptığı çok başarılı çalışmalar, çevresel veya sosyal sorunların ele alınmasında markaların ne kadar büyük bir etkisi olabileceği göstermiştir. Yeterince konuştuk, artık markaların aksiyon alması ve bir fark yaratmak konusundaki kararlılıklarını göstermesi gerekiyor.”