Şirketimiz büyüyor ve en son sonuçlara göre bu büyüme, hem sürdürülebilir hem de karlı bir büyümedir. Her yıl, Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı (USLP) kapsamında belirlediğimiz hedeflere doğru ilerleme durumumuz hakkında rapor oluşturuyoruz. 2010 yılında hayata geçirdiğimiz plan, çevresel ayak izimizi azaltıp pozitif sosyal etkimizi artırırken büyümemizi hızlandırma vizyonumuzun yol haritasıdır.
Kaydettiğimiz başarılar ve hala çözülemeyen büyük sorunlarla birlikte 2016 yılındaki ilerlememiz hakkında öne çıkan beş ana başlık aşağıda sıralanmaktadır.
Sürdürülebilirliğin daha yüksek büyüme oranları sağladığını görüyoruz
Böylece büyümemiz istikrarlı ve rekabetçi, aynı zamanda karlı ve sorumlu oluyor. Her biri en az bir Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı hedefine katkıda bulunan ve toplumsal ve/veya çevresel bir amacı olan 'sürdürülebilir yaşamı destekleyen markalarımız', 2016 yılındaki büyümemizin %60'tan fazlasını sağladı ve işimizin geri kalanına kıyasla %50 daha hızlı büyüdü. Şu anda sürdürülebilir yaşamı destekleyen 18 markaya sahibiz. Ciro bakımından en büyük altı markamız da bunlar arasında yer alıyor.
Milyonlarca yaşam üzerinde pozitif bir sosyal etki bırakıyoruz...
...ve bunu sağlamak için tüm değer zincirimizi harekete geçiriyoruz. Örneğin, güvenliği artırmaya, becerilerini geliştirmeye veya fırsatlarını genişletmeye yönelik girişimlere erişim sağlaması için yaklaşık 920.000 kadına yardımcı olduk. Bunu, tedarik zincirimizle çalışarak ve ürünlerimizin satış ve dağıtımına odaklanan girişimlerde bulunarak başardık. 2016 yılının sonunda 538 milyon insana sağlık ve hijyeni iyileştirme konusunda, 650.000 küçük ölçekli çiftçiye ise tarım uygulamalarını veya gelirlerini iyileştirmeye yönelik girişimlere erişmesi için yardım ettik.
Hala büyük sorunlarla karşı karşıya olsak da, fabrikalarımız ve operasyonlarımızdaki çevresel etkiyi azaltmak için büyük ilerleme kaydettik...
...çünkü tüketicilerimizin ürünlerimizi kullanma yöntemlerinin bazı etkilerini ele almak zaman alıyor. 2008'den bu yana, üretim faaliyetlerimizde bir ton üretim için, enerjide kullanılan CO2'yi %43, su kullanımını %37 ve toplam atıkları %96 oranında imha ettik. 2010'dan bu yana, ürünlerimizin su etkisi yaklaşık %7 oranında azalırken, tüketici kullanımı sonrası ürün atıklarımız yaklaşık %28 oranında azaldı. Ancak, ürünlerimizin tüketici kullanımı dahil yaşam döngüsü boyunca sera gazı etkisi, 2010 yılından bu yana yaklaşık %8 oranında artış gösterdi. Karşılaştığımız zorluklara rağmen, değer zinciri yaklaşımımıza bağlı kalıyoruz ve kendi faaliyetlerimizde karbon pozitif davranıyoruz.
Gereken durumlarda taahhütlerimizi genişletmeye hazırız...
Tıpkı Ocak 2017'de yaptığımız gibi. O tarihte, tüm plastik ambalajlarımızın 2025 yılına kadar tamamen yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya kompostlanabilir olması için çalıştığımızı duyurmuştuk. Ayrıca, insan haklarını iş süreçlerimize daha fazla katmaya devam ettik ve 2016 yılında tedarik zinciri organizasyonumuza insan hakları uzmanlığını entegre ettik.
Hala yapmamız gereken çok şey olsa da, doğru yolda olduğumuza inanıyoruz...
...çünkü merkezinde USLP'nin olduğu iş modelimiz; şirketimiz, hissedarlarımız ve dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca insan için değer yaratmaya devam ediyor. Büyümemiz her zaman bulunduğumuz pazarlardan daha hızlı oldu, karlılığı ve nakit akışını sürekli olarak artırdık ve Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nı uygulamaya başladığımızdan beri güçlü hissedar kazançları sağladık.
Daha fazla bilgi için Sürdürülebilir Yaşam bölümünü ziyaret edin.