2010 - Günümüz: Sürdürülebilir yaşam

Tarihimizde bir dönüm noktasında olduğumuzun farkında olarak büyüme ve çevresel etkimizi birbirinden ayırma konusundaki stratejimizi geliştirirken Unilever'in pozitif sosyal etkisini de artırdık.

Sürdürülebilir yaşamı olağan hale getirme

Dove Men+Care lansman kampanyasından alınmış çime uzanmış adam görüntüsü

İklim değişikliği, istikrarsızlık ve yaşam standartlarının artırılması yönünde yapılan ilerleme ile Unilever, 20. yüzyılda sürdürülebilir bir iş modeli için oluşturduğumuz proje olan Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planını tanıttı.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı, üç temel hedef altında toplanabilecek yüzlere hedef ve taahhüdün belirlenmesini içermekteydi:

  • Bir milyarı aşkın insanın sağlık ve refah düzeylerini artırmaları konusunda onlara yardımcı olacağız.
  • Ürünlerimizin üretim ve kullanım sürecine bağlı olarak çevresel etkimizi yarıya indirmeyi hedefliyoruz.
  • Tedarik zincirimizde binlerce işinin geçim kaynağı seçeneklerini iyileştireceğiz.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı 2010 yılındaki sunumdan sonra, bağımsız yorumcular tarafından uluslararası bir kuruluş tarafından oluşturulmuş en cesur sürdürülebilirlik planlarından biri olarak değerlendirilmiştir ve dünyada fark yaratmak için erişim kapsamımız ve uzmanlığımızı bir araya getirerek işletmemizin gelişmesi ve büyümesini desteklemeye devam etmektedir.

2014 yılına kadar ‘sürdürülebilir yaşam markalarımız’ (sürdürülebilirlik amaçlarına sahip olan ve Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı hedeflerimizden biri ya da daha fazlasına katkıda bulunan markalar) işletmenin geri kalanının iki katı hızda büyüme sağlayarak genel büyümeye kayda değer bir katkı sağlamıştır.

İşlerimizin de ötesinde

İşletmelerin daha güvenli ve daha adil bir gelecek oluşturma yönünde oynadığı rol, küresel gündemin en üst sıralarında kalmaya devam etmektedir; bu durum 2015 yılında düzenlenen Paris İklim Konferansı ve BM'nin sunduğu küresel hedefler ile de anlaşılabilmektedir .

Unilever, diğer işletmeler, sivil toplum, devlet ve STK'lar ile ortaklaşa çalışmalar yürüttüğümüzde sistemde gerçek bir değişim sağlayabileceğimiz üç alan belirlemiştir: iklim değişikliği ve ormanların tahrip edilmesi; su, sanitasyon ve hijyen ve sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği.

Önemli Noktalar

2010

Unilever, arka arkaya 12. defa Dow Jones Sürdürülebilir Endekslerinin 'süper sektörü' olan Yiyecek ve İçecek sektöründe sürdürülebilirlik lideri olarak seçilmiştir.

Alberto Culver paydaşları, şirketlerini satın almamız için lehimize oy kullanmış ve TRESemmé, Alberto VO5, Nexxus, St Ives ile Simple'ı da içeren birçok marka Unilever portföyüne katılmıştır.

2011

CEO'muz, Paul Polman, Davos'ta düzenlenen Dünya Ekonomi Forumunda Unilever'in sektör genelinde sürdürülebilir tarımın desteklenmesi yönünde taahhütte bulunduğunu ifade etmiştir.

2012

Unilever'in cirosu, tüm bölgeler ve kategorilerin büyümeye katkıda bulunması ile 50 milyar € tutarını aşmış durumdadır. Bu aşamada her biri yılda 1 milyar € üzerinde satılan 14 adet markaya sahip durumdaydık.

Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı hedeflerine ulaşmak için iyi ilerleme göstermeye devam ediyorduk. Tarımsal ham maddelerimizin üçte birinden fazlası sürdürülebilir olarak elde edilmekteydi ve fabrikalarımızın %50'sinden fazlasında atık alanına atık iletmeme hedefine ulaşmış durumdaydık. Elleri sabunla yıkama, güvenli içme suyu sağlama, ağız sağlığını destekleme ve gençlerin özgüvenini artırma yolunda çalışmalar yürüterek ishal ile ilgili hastalıkları azaltmak üzere 224 milyon kişiye ulaştık.

2013

Unilever, 2013 yılında kadınlar ve işletmeler için sunulan fırsatların kapsamını genişleten girişimlerimiz için seçkin Catalyst Ödülünü kazandı. Şirket, Yangon'daki yeni üretim tesisi ve merkezi de içeren şekilde tüm ticari operasyonlarıyla Myanmar pazarına yeniden giriş yaptı.

Unilever, 60. Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivalinde 44 adet ödül aldı.

2014

Dünya çapındaki gençlerin çevresel, sosyal ve sağlık ile ilgili sorunlarla ilgilenme konusunda teşvik edilmesini amaçlayan bir uluslararası ödül programı olan Unilever Sürdürülebilir Yaşam Genç Girişimci Ödüllerini tanıttık.

Ekonomik ortamın sunduğu zorlu koşullara rağmen, Unilever, hem gelirlerde artış hem de sonuçlarda iyileşme sağlayarak arka arkaya beşinci başarılı yılını geçirdi. Yıl içerisinde, Kuzey Amerika merkezli yüksek kaliteli dondurma işletmesi Talenti ve Çin merkezli su arıtma işletmesi Qinyuan da dahil olmak üzere bir dizi stratejik satın alım ile portföyümüzü yeniden şekillendirmeye devam ettik.

Unilever, 2014 Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi (DJSI) değerlendirmesinde Gıda, Meşrubat ve Tütün sektörü grubunun lideri oldu.

2015

Unilever, portföyümüzün sürdürülebilirliğini güçlendirirken hareketli pazarlarda tutarlı ve kârlı büyüme göstermeye devam etmiştir.

Unilever, 100 üzerinden 92 puan alarak 16 yıl içinde 15. defa Gıda, Meşrubat ve Tütün Sektör Grubu birincisi oldu. Aynı zamanda, 2015 RobecoSAM Kurumsal Sürdürülebilirlik Değerlendirmesine katılımımızın ardından Dow Jones Sürdürülebilirlik Endekslerinin (DJSI) bir endeks bileşeni olarak seçildik.

Ocak ayında, tüm fabrika ağımızda atık alanında sıfır tehlikesiz atık hedefine ulaştığımızı duyurduk, Haziran ayında da 2008 yılından bu tarihe kadar 1 milyon tonluk CO2 emisyonu israfını önlediğimizi ifade ettik .

‘Sürdürülebilir yaşam markaları’ mevcut durumda büyümemizin yarısını temsil etmekte ve diğer merkezlerimizden iki kat daha hızlı büyümektedir. Öncü markalarımızdan her geçen gün daha fazlası, dünyaya sundukları katkılara (amaçlarına) sürdürülebilirliği, ürünlerin malzemeleri ve yaşam döngülerine dahil etmektedir.

BM'nin Sürdürülebilir Gelişim Hedeflerinin (SDG'ler) tanıtımına katkıda bulunduk 2015 yılında düzenlenen Paris İklim Konferansında (COP21) küresel toplu eylem çağrılarına katıldık. Unilever'in 2030 yılına kadar ‘carbon positive’ olarak sınıflandırılacağını duyurduk.

‘Toplu Eylemin Desteklenmesi: USLP 2015 Yılı İlerleme Raporu’ kapsamında, USLP hedeflerimizden çoğuna ulaşmak için doğru yolda olduğumuzu bildirdi ve dünyanın karşı karşıya olduğu en büyük zorluklarla mücadele etmek için benzeri görülmemiş bir toplu eylem çağrısında bulunduk.

Başa dön