1950 - 1959: Savaş sonrası tüketici artışı

40'ların sonundan 50'lerin başına geçişte, Afrika ve Asya da dahil olmak üzere yeni tüketici malları için yeni kitle pazarlar gelişmeye başladı; bu da büyüme konusunda yeni fırsatlar sundu.

Hindistan'daki Blue Band reklamının bir kısmı

Unilever'in sahibi olduğu United Africa Company hızla büyümekte ve bağımsızlığını yen kazanmış Afrika devletlerinde satış için ürün imalatına başladı; bu da yeni yerel üretim sektörleri oluşturulmasına yardımcı oldu. Bu dönemde, Avrupa'da Avrupa Topluluğunun oluşturulması ile bağlantılı olarak ortaya çıkan savaş sonrası refah hali, tüketici artışına ve çok daha yüksek yaşam standartlarının benimsenmesine neden oldu.

Yeni bilimsel gelişmeler ortaya çıktıkça, Unilever teknolojiye daha fazla odaklanmaya başlayarak Port Sunlight Research'ü hem Birleşik Krallık hem de Hollanda laboratuvarlarından sorumlu Araştırma Şubesi haline getirdi. Unilever, aynı zamanda Hollanda'da, ileride Unilever Gıda ve Sağlık Araştırma Enstitüsü olarak adlandırılacak olan bir beslenme araştırma grubu kurdu. 

1950'li yıllarda savaş sonrası belge karşılığı dağıtıma uygun malzemelerden faydalanılarak besleyici gıda oluşturma ihtiyacını doğrudan karşılamak üzere belirlenmiş, en ünlüsü fileto balık olan yeni yiyecek türleri geliştirildi. Bunlardan bazıları, gelecek vaat eden yen bir kanal olan TV reklamları ile pazarlandı.

Önemli Noktalar

1954

Sunsilk şampuan, Birleşik Krallık'ta sunuldu ve lider şampuan markamız haline geldi, 1959 yılına kadar dünya genelinde 18 ülkede satılmaktaydı.

1955

22 Eylül'de, Birleşik Krallık'ta, Unilever'in Gibbs SR diş macunu için hazırlanan ilk reklam filmi yayınlandı.

Balık filetoları Birleşik Krallık'ta tanıtıldı ve on yıl içinde Britanya'nın balık tüketiminin %10'una karşılık gelir duruma geldi.

Dove sabunları Amerika Birleşik Devletleri'nde tanıtıldı.

1956

Unilever Research, 1980'li yıllarda Biyolojik Bilim, Beslenme ve Güvenlik birimi haline gelecek olan Biyoloji Departmanını kurdu.

The PG Tips şempanzeleri, Birleşik Krallık'ın yeni açılan TV kanalında ilk defa seyirci karşısına çıktı. Noel'de yayınlanan reklam, Londra Hayvanat Bahçesi'ndeki şempanzelerin düzenlediği bir çay partisinden esinlenilerek geliştirilmişti. Bu da PG Tips'in Birleşik Krallık'ın en çok satan çay markası haline gelmesini sağladı.

Doğal ve pürüzsüz ciltlerin güzelliğini vurgulamak üzere ünlü Pear's Soap güzellik yarışması ile ilk Miss Pears belirlendi.

1958

Unilever, Vita NV'nin satın alınmasıyla, Hollanda'da dondurulmuş gıda ve dondurma alanlarında gösterdiği büyümeyi çok daha geliştirdi.

1959

Unilever, öncelikle Almanya'da Blauband ile daha sonra da Britanya'da Flora ile geleneksel kağıda sarılı blok formunun yerini alacak ilk kutu margarinleri sundu.

Başa dön