1940 - 1949: Yerel ihtiyaçlara odaklanma

Unilever, savaş yıllarında Alman ve Japonya işgali altındaki bölgelerdeki işletmelerin Londra ve Rotterdam'daki işletmelerden ayrılmasıyla etkili bir şekilde parçalandı.

1940'lı yıllarda Lifebuoy tarafından sunulan ücretsiz yıkanma alanları önünde sıraya girmiş oğlanlar

Bu da yerel Unilever işletmelerinin birbirlerine bağlılığı yüksek düzeyde olan bir şekilde hareket ettiği ve yerel pazarların ihtiyaçlarına odaklanan bir kurumsal yapı oluşturulmasını sağladı.

Savaş sonrasında, Unilever'in Doğu Avrupa'daki çıkarları kamulaşma ve Sovyetler Birliği tarafından uygulanan kontroller nedeniyle söz konusu olmaktan çıktı. Çin pazarı da benzer etkilerle karşı karşıya kaldı.

Yine de 1940'lı yıllar süresince Unilever gıda pazarında yayılmaya devam etti. Geniş bir ürün yelpazesine sahip yeni işletmeler satın alındı ve kaynaklar yeni malzemeler ve üretim tekniklerinin araştırılması ve geliştirilmesine yönlendirildi.

Önemli Noktalar

1941

Hava saldırısı sırasında, Lifebuoy sabunları, Londralılara acil durum için temizlenme hizmeti sundu. Sıcak su akan duşlar, sabun ve havlular ile donatılmış Lifebuoy karavanları, ihtiyaç duyulan hareketli yıkanma tesisleri sunmak üzere başkentin bombadan etkilenen alanlarını ziyaret etti.

1943

Unilever, Birds Eye ve UK Rights'ın sahibi olan ve kitle pazarlara yeni bir gıda muhafaza etme yöntemi olan derin dondurma anlayışını tanıtan Frosted Foods'un hakim hissedarı haline geldi. Yıllar sonra, taze yiyeceklerin durumunun doğal olarak muhafaza edilebilmesinin en iyi yollarından biri olduğu kanıtlanan dondurma yöntemi yeniden popüler olacaktı. Bu dönemde, Unilever, dondurulmuş-kurutulmuş sebzeler ve konserve yiyecekler konusunda uzmanlaşmış olan Batchelor's'u satın aldı.

1945

Savaş sona erdiğinde, Unilever, Doğu Avrupa ve Çin'in dışında kalsa da uluslararası ağının kontrolünü yeniden ele almayı başarabildi. Savaş zamanında kaçınılamaz şekilde uygulanan merkezilikten uzaklaşma anlayışı, politika kararı olarak sürdürüldü.

1946

Birds Eye Birleşik Krallık'ta ilk dondurulmuş bezelyelerini satışa sundu. Bu dönemde, balık, dondurma ve konserve yiyecekler, Unilever'in toplam cirosunun yalnızca %9'unu oluşturmaktaydı.

Başa dön