UNILEVER'İ TANIYALIM

Dünyanın en büyük hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden biri olarak tüm dünyada sürdürdüğü yatırım atağıyla, küresel pazardaki etkinliğini ve payını sürekli artıran Unilever, Türkiye'deki ilk yatırımını 1952 yılında İstanbul Bakırköy’de kurulan Sana fabrikasıyla gerçekleştirdi.

UNILEVER

Unilever’in geçmişi, 1860’lı yıllara III. Napolyon dönemine kadar uzanan Margarine Unie ile İngiliz sabun şirketi Lever Brothers’ın 1930 yılında birleşmesine kadar uzanıyor. 100’den fazla ülkede faaliyet gösteren, gıda, ev ve kişisel bakım markalarını kapsayan güçlü ürün yelpazesiyle 190’dan fazla ülkede tüketicilerle buluşan bir şirket olarak; insanların beslenmelerine yardımcı oluyor, kendilerini ve evlerini temiz ve ferah tutmak için tercih ettikleri ürünleri yaratıyor, pazarlıyor ve dağıtıyoruz.

UNILEVER TÜRKİYE

100 yılı aşkın bir süredir Türkiye ve Türk insanı için katma değer yaratan Unilever olarak, pazara sunduğumuz markalarımızla Türkiye’de her ay 51 milyon tüketicinin yaşamının bir parçası olarak yer alıyoruz.

Unilever olarak bu topraklardaki tarihimiz, Sunlight markalı sabun gibi ürünlerimizle yüzyıla yakın bir geçmişe dayanıyor. 1924 yılında G&A Baker Limited şirketiyle tanıştığımız Türkiye’de, ilk yatırımımız, 1952’de İstanbul/Bakırköy’de kurulan SANA fabrikasıyla gerçekleşti. Bu yatırımla ülkemiz için katma değer ve istihdam yaratmaya başlarken, aynı misyonu hala aynı kararlılık ve özveriyle sürdürüyoruz.

MARKALARIMIZ HAKKINDA

Unilever olarak 400’ü aşkın markaya sahibiz ve bunlardan 14’ü yılda 1 milyar avroyu aşkın bir satış rakamına ulaşıyor.

Unilever Türkiye’ de Markalarımız

Gıda ve Dondurma

  • Algida - Dondurma kategorisine yenilik, hijyen, yüksek kalite standartları, yıl boyunca bulunabilirlik, eğlence ve şirket sosyal sorumluluğu gibi birçok yeni konsepti kazandıran Algida’nın alt markaları arasında Cornetto, Magnum, Max, Carte d’Or, Fruttare bulunuyor.

  • Calvé - Türkiye’nin önce ketçap markası olarak tanıdığı; ardından mayonez, hardal ve salata sosları ile ailesini büyüten Calvé, yemek keyfini eğlenceye dönüştürüyor.

  • Becel - Tüketicilerin daha sağlıklı bir kalbe ve daha sağlıklı bir yaşama sahip olmasına yardımcı olan ürünleriyle, 40 yılı aşkın bir süredir kalp sağlığı alanında aktif ve öncü bir rol üstleniyor. Uzman doktorlarla işbirliğini sürdürürken, tüketicisini de sağlıklı ve doğru yemek konularında bilinçlendirmeye devam ediyor.

  • Knorr - Unilever ailesinin 1 numaralı gıda markası olan Knorr’un başarısının özünde, lezzetli yemeklere verdiği önem yatıyor. Knorr, çorbalardan bulyonlara, harçlardan soslara pek çok ürünüyle, farklı lezzetlerde, çeşitli menüler hazırlamanıza yardımcı oluyor. Knorr, yöresel tarifleri sihirli dokunuşlarla Türk mutfağına taşıyor.

  • Lipton - Britanyalı Sir Thomas Lipton tarafından 1890 yılında Seylan'da üretimine başlanan Lipton çay, 1986 yılından bu yana Türkiye’de… Dünyanın ve Karadeniz‘in en seçkin çaylarını harmanlayarak Türk damak zevkine göre hazırladığımız Lipton çaylar, tüketicilerimize her pakette aynı kaliteyi sunuyor.

  • Sana – 60 yıl önce Türk insanını margarinle tanıştıran Sana, birbirlerine bağlı, aynı çatı altında ve bir sofra etrafında olmaktan mutluluk duyan köklü bir kültürün temsilcisi olarak, Türkiye’de margarine adını vermeyi başardı. Sana, yıllardan beri tüketicinin en çok tercih ettiği margarin olmasını; tüketicisine her zaman yakın olmasına, tüketicilerin isteklerini iyi anlayıp, taleplerini en iyi şekilde karşılamasına borçlU...

  • Unilever Food Solutions (UFS) - Şefler için güvenilir bir çözüm ortağı olan UFS, ev dışı gıda sektörünün hizmetine sunduğu kaliteli, hijyenik, lezzetli ve pratik profesyonel malzemelerle küresel pazarın yanı sıra Türkiye’de de sektör lideri... UFS Türkiye, pazarlamadan satışa, yeni ürün geliştirmeden üretim politikasına kadar her alanda uyguladığı planlı stratejilerle 2010 yılını Dünya Büyüme Şampiyonu olarak kapadı.

Ev Bakımı

  • Cif - Türk tüketicisi Cif markasıyla ilk olarak 1985 yılında Cif Krem ile tanıştı. Yıllar içinde temizlikle özdeşleşen Cif markası, ‘Ciflemek’ sözcüğüyle hayatımızın parçası haline geldi. Türk tüketicisinin temizlik ihtiyacını geleneksel ev temizlik ürünlerinin ötesinde karşılamak üzere güçlü ev temizlik ürünleri grubunu Türkiye’ye getiren Cif, kısa sürede temizlik pazarının lider markası oldu.

  • Sunlight Cif - 2010 yılında, dünyanın lider bulaşık deterjanlarından Sunlight ile güçlerini birleştiren Cif, bulaşık deterjanı kategorisini Sunlight Cif çatısı altında topladı. Konsantre formülüyle bulaşıkta çığır açan Sunlight Cif Konsantre Jel’i üreterek bulaşık deterjanı piyasasına yepyeni bir soluk getirdi.

  • Domestos - 1999 yılında Türkiye pazarına girmesiyle birlikte, Türk evlerine yeni bir temizlik anlayışı getirdi. Çamaşır suyu kategorisinde daha önce olmayan bir kategori yaratan Domestos; deterjan katkılı ve yoğun formülüyle Türk ev hanımlarının kullanım alışkanlıklarını değiştirdi. Kısa zamanda temizlik dolaplarındaki yerini alarak, Ultra Çamaşır Suyu pazarını hem büyüttü hem de lideri oldu.

  • OMO - 40 yılı aşkın bir süredir kendini sürekli yenileyerek milyonların tercihi olmayı başaran OMO, lekeleri dert olmaktan çıkarıp sizi sevdiklerinizle birlikte özgürce yaşamaya davet ediyor. Çünkü OMO varsa ‘Kirlenmek Güzeldir!’ 2010’da yine bir yeniliğe imza atarak OMO Total Ultra Konsantre Sıvı Deterjan'ı pazara sunan OMO, artık, tüketicilere OMO’dan alıştıkları mükemmel temizliğin çok daha fazlasını veren yeni ultra konsantre sıvı deterjanın adı.

  • Rinso - 1994 yılında piyasaya sürülen Rinso, farklı varyantlarındaki büyüleyen kokularıyla tüketicisinin çamaşır yıkama alışkanlığını daha eğlenceli bir hale getirmeye devam ediyor.

  • Yumoş - Türk tüketicisiyle 1986 yılında buluşan, 2006’da ise ilk konsantre yumuşatıcı olan Yumoş Extra'yla konsantre pazarına giren Yumoş, ilk çıktığı günden beri kaliteli ürünleri ve pazara getirdiği yeniliklerle kendine haklı bir ün sağladı. Yumoş, günümüzde de yumuşatıcı kategorisinin lider markasıdır.

Kişisel Bakım

  • Axe - Yıllar içinde istikrarlı bir pazar oranına ve oturmuş bir imaja sahip erkek vücut spreyi markamız...

  • Clear - 1986 yılında kişisel bakım pazarına, Türkiye’nin kepeğe karşı etkili şampuan markası olarak giren Clear, yenilikçi vizyonunu sürekli geliştirerek sağlıklı ve güzel saçlar için etkili formüller sunmaya devam ediyor.

  • Dove - Türkiye, Dove ile 1993 yılında Dove Cream Bar’ın raflarda yerini almasıyla tanıştı. Bunu 1997’de yapılan duş jeli ve sıvı sabun lansmanları izledi.  2001 yılında Dove Deodorant, 2002 yılında ise Dove Body Silk ve Dove Therapy Saç Bakımı Türk tüketicisiyle buluştu. Bugün Dove; bir kadının banyoda ihtiyaç duyabileceği tüm ana kişisel bakım ürünlerini sunarak, bakımdan gelen güzelliği ortaya çıkarıyor.

  • Dove Men - Kadınları bakımdan gelen güzellikle buluşturan Dove, 2009 yılına gelindiğinde bakımın erkekçesini oluşturmaya karar verdi ve 40’tan fazla ülkede tüm erkek bakım kategorisini geliştirmek üzere Dove Men+Care erkek kişisel bakım ürünlerini lanse etti. Tasarımı ve içeriğiyle sadece erkeklere özel tasarlanmış Dove Men+Care, Temmuz 2012 itibarıyla Türkiye pazarıyla buluştu.

  • Elidor - Türk pazarına ilk olarak 1973 yılında giren Elidor; genç, neşeli, pozitif, sıcak ve modern marka kimliğiyle kısa sürede Türkiye’nin marka bilinirliği en yüksek saç bakım markası oldu.

  • Lux - Dünyanın ilk toplu pazarlanan güzellik sabununu üreten Lux, ilk günden bu yana akımlara yön vermiş; duş jelleri, banyo kremleri, şampuan ve saç kremleri de dahil olmak üzere diğer alanlara da yayılmıştır.

  • Rexona - Ne olursa olsun tüketicileri yarı yolda bırakmayan çok etkili deodorantlar sunan Türkiye’nin pazar lideri...

  • Signal - Türkiye pazarına 1984’te diş macunlarıyla giren ve pazarın ilk iki renkli (kırmızı-beyaz) diş macununu tüketiciyle buluşturan Signal, tüm bireylerin ağız ve diş bakımını sağlayan uzman ve güvenilir marka olarak tanınıyor.

  • Vaseline - 1859 yılında dünyanın ilk cilt bakım kremi olarak keşfedilen ve o günden beri ‘cildin mucizesini korumak için’ ürünler geliştiren Vaseline, 2011 başında Türk pazarına girdi.

  • Toni&Guy - TONI&GUY 1990'lardan itibaren dünya çapında 20'den fazla ülkede 100'den fazla şube açarak hızla büyüdü. Ürünler, 1999 yılında perakende mağazalarda satışa sunularak tüketicilerle buluştu. 2011 yılında Unilever satın alması sonrası yenilenen TONI&GUY ürünlerinin lansmanı Londra Moda Haftası kapsamında gerçekleştirildi.